Citation Flow – co oznacza ten wskaźnik?
Spis treści
Na siłę strony internetowej w pozycjonowaniu w wyszukiwarce sieciowej wpływa wiele elementów. Jednym z najważniejszych kryteriów jest jakość i liczba linków wewnętrznych i zewnętrznych. Do analizy tego parametru stosuje się kilka wskaźników. Jednym z nich jest Citation Flow (CT). Co oznacza Citation Flow SEO? W jaki sposób analizować ten wskaźnik i czym różni się od Trust Flow (TF)?
Zdj 1. Citation Flow to jeden ze wskaźników analizy linków pod SEO
Źródło: https://pixabay.com/illustrations/seo-search-engine-optimization-4110999/
Wskaźnik Citation Flow, podobnie jak wspomniany wcześniej Trust Flow stworzony jest przez Majestic, czyli przedsiębiorstwo specjalizujące się w realizacji narzędzi pod pozycjonowanie stron. Wskaźniki CF i TF ułatwiają kontrolowanie liczby i jakości linków istotnych z punktu widzenia SEO. Co warto wiedzieć na ten temat?
Czym jest Citation Flow?
Citation Flow to wskaźnik, który analizuje moc całkowitą linków zewnętrznych (przychodzących) w skali od 1 do 100. Wysoka wartość odpowiada dużej liczbie odnośników, które prowadzą do analizowanej strony internetowej. Mała liczba takich linków to niski wskaźnik.
Co istotne, CF nie dokonuje analizy jakości backlinków. Oznacza to, że nie bierze on uwagę m.in. renomy jaką cieszy się linkująca domena, miejsca umieszczenia linku, jego charakterystyki czy wartości merytorycznej. Sam wskaźnik nie daje możliwości analizy profilu linkowego. Inaczej ta kwestia wygląda w połączeniu ze wskaźnikiem Trust Flow.
Czym różni się wskaźnik Citation Flow od Trust Flow?
Do kompleksowej analizy Citation Flow wymagane są także dane z Trust Flow. Dlaczego? Sam wskaźnik CF powie Ci wyłącznie, ile linków zewnętrznych prowadzi do Twojej strony www. Nie znając szczegółów związanych z jakością witryn linkujących, nie sprawdzisz, jaki wpływ mają te backlinki na SEO.
Tu pojawia się wspomniany Trust Flow. Wskaźnik ten, w przeciwieństwie do CF, analizuje link pod kątem jego wartości, a nie ilości. Umożliwia on przeprowadzenie badania pod kątem wiarygodności, mocy, renomy i miejsca umieszczenia backlinku. Nie jest on natomiast w stanie sprawdzić, jak dużo linków prowadzi do źródłowej domeny. Jak widać, wskaźniki Citation Flow i Trust Flow wzajemnie się uzupełniają. Obydwa wyrażone są w skali od 1 do 100.
Jak analizować wskaźnik Citation Flow SEO? Na co zwrócić uwagę?
Wskaźnik Citation Flow powinien być analizowany w połączeniu ze wskaźnikiem Trust Flow. Dzięki temu otrzymasz kompleksowy raport dotyczący liczby i jakości linków, a także porównania jednego i drugiego parametru. To z kolei ułatwia wyciąganie wniosków na temat dotychczasowego linkowania domeny i jego wpływu na SEO.
W jaki sposób skutecznie analizować Citation Flow SEO? Konieczne jest dokonanie analizy Citation Flow i kontrola czy liczba od 1 do 100 jest zbliżona do badanego wcześniej wskaźnika Trust Flow. Jeżeli obydwa wskaźniki są na podobnym poziomie, to oznacza to, że jakość linków prowadzących do domeny jest tożsama z ich liczbą. Niepokoić powinno, jeżeli CF jest o wiele wyższe niż TF. To dowód na to, że jakość linków jest bardzo niska, a ich liczba jest niewspółmierna do efektów. Wskazuje to np. na korzystanie z farmy linków, co może znacznie obniżyć rankowanie strony w wyszukiwarce internetowej.
Co w przypadku, gdy Trust Flow jest wyższy niż Citation Flow? Jeżeli wartość ta nie jest dużo wyższa, to nie jest to niepokojące zjawisko. Co do zasady, TF jest istotniejszym parametrem dla SEO. Natomiast jeżeli zanotujesz tutaj znaczne odchylenia, to może to świadczyć o nienaturalnym profilu linkowym strony linkowanej. To także naraża stronę internetową na potencjalne kary od wyszukiwarki.
Zdj 2. Przykładowy raport z narzędzia majestic.com. W tym przypadku parametry są zbliżone, co jest pożądanym efektem działań linkowania
Źródło: majestic.com/raport z analizy strony internetowej
Obydwa wskaźniki możesz sprawdzić przez stronę ich twórców. Na stronie majestic.com dostępne jest darmowe narzędzie, które pozwala przeanalizować Citation Flow i Trust Flow. Wystarczy wpisać nazwę domeny w pasek formularza, a system dokona sprawdzenia linków i pokaże podstawowy raport z analizy. Jeżeli chcesz mieć dostęp do większej liczby danych analitycznych, musisz założyć konto w serwisie i wykupić płatną subskrypcję.