A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Citation flow

Citation flow – co to takiego?

Różne narzędzia SEO korzystają z metryk, za pomocą których oceniają poszczególne witryny. Dzięki nim możesz porównywać parametry stron i łatwiej odnajdywać te, na których warto zdobyć linki. Jedną z takich metryk jest citation flow. Co oznacza? Czy jej wartość ma wpływ na pozycje Twojej strony w Google? 

Citation flow – czym jest?

To wskaźnik narzędzia Majestic, służącego do analizy odnośników prowadzących do danej witryny. Dzięki niemu możesz porównać różne domeny i znaleźć serwisy, w których warto pozyskać linki. Wysokiej jakości backlink jest cenny dla SEO Twojej witryny. Citation flow (CF) to wskaźnik, który ułatwi Ci wybór serwisów, na których warto je zdobyć. Jego wartość wyliczana jest na podstawie liczby odnośników prowadzących do witryny. Jakość odsyłaczy nie ma w tym przypadku znaczenia, dlatego weź to pod uwagę podczas analizowania domen. Pamiętaj, że Google stawia przede wszystkim na jakość a nie ilość odsyłaczy.

Citation flow

Źródło: https://pl.majestic.com/

Ile powinien wynosić wskaźnik citation flow?

CF może wynosić od 0 do 100. Czy zatem Twoim celem powinna być najwyższa wartość tego wskaźnika? Niekoniecznie. Jak wspomniałem, CF bierze pod uwagę liczbę linków a nie ich jakość. Tymczasem na pozycjonowanie wpływają przede wszystkim wartościowe odnośniki. Nie chodzi zatem o jak najwyższy CF, tylko wartość zbliżoną do innego wskaźnika – trust flow. Jest to wyliczany na podstawie liczby odnośników z zaufanych witryn. Staraj się dążyć do tego, aby CF i TF miały podobną wartość. Oczywiście, nie chodzi o to, że wystarczy, jeśli wynoszą 0 czy po 1. Po prostu za wysokim CF powinien iść również wysoki TF. 

Załóżmy, że CF witryny wynosi 50, a TF – 3. To oznacza, że do Twojego serwisu prowadzi wiele odnośników, ale prawdopodobnie bardzo niskiej jakości. Taki profil może utrudniać uzyskanie wysokich pozycji, ale też pamiętaj, że niczego nie przesądza. Odnośniki są tylko jednym z czynników, które mają wpływ na pozycje zajmowane przez witrynę. Natomiast Twoim celem powinno być nie pozyskiwanie jak największej liczby linków, tylko odsyłaczy wysokiej jakości.

Czy CF ma wpływ na widoczność strony w Google?

Jak już wiesz, citation flow jest metryką narzędzia Majestic. To żaden czynnik rankingowy Google, tylko wskaźnik służący do oceny witryny pod kątem liczby prowadzących do niej linków. Nie jest tak, że serwis, który ma CF 50 będzie na pewno zajmować wyższe pozycje od tego z CF równym 3. 

Czy zwracać uwagę na CF, wybierając strony do pozyskania linków?

Wysoki współczynnik CF nie powinien decydować o wyborze serwisów, na których chcesz zdobyć odnośniki. Można nim łatwo manipulować – wystarczy pozyskać większą liczbę linków. Jeśli zwracasz uwagę na wskaźnik Majestic, to patrz przede wszystkim na TF. Najlepiej wybieraj serwisy, które mają wysokie TF i CF, a ich wartości są zbliżone. 

Pamiętaj, że wybór serwisów nie powinien się opierać wyłącznie na tych wskaźnikach. Znaczenie mają: zawartość witryny, atrybuty odnośnika, miejsce publikacji w strukturze witryny i wiele innych czynników.

Majestic – jakich jeszcze dostarcza danych?

Jeśli chcesz uzyskać dostęp do wszystkich danych udostępnianych przez narzędzie, skorzystaj z odpłatnej wersji. Jednak nawet bez kosztów możesz zdobyć sporo informacji. Są nimi m.in. wskaźniki CF i TF, ale nie tylko. Kolejne to dane dotyczące rodzaju odnośników: linki tekstowe, graficzne, przekierowania i ramki.

Citation flow

Źródło: https://pl.majestic.com/

Dowiesz się również, jaki jest rozkład anchorów, czyli tytułów odnośników. 

Citation flow

Źródło: https://pl.majestic.com/

To tylko część danych, które możesz uzyskać dzięki Majestic. Jeśli analizujesz profil linkowy witryny, warto korzystać również z innych narzędzi. One także mają swoje współczynniki i mogą pokazywać zupełnie inne wyniki. Pamiętaj, że żaden z nich nie ma nic wspólnego z Google i nie wpływa na widoczność Twojej strony. 

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!