A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Domain Authority

Co to jest Domain Authority?

Autorytet domeny to jeden ze wskaźników, które przydatne są do SEO oraz zarządzania stroną internetową. Czym jest i jak działa?

Co to jest Domain Authority — definicja

Domain Authority (DA) to wskaźnik opracowany przez firmę MOZ, który przewiduje, jak dobrze witryna będzie działać na stronach wyszukiwarek (SERP). Ocena domeny waha się od jednego do 100, przy czym wyższy wynik odpowiada wyższej ocenie. Autorytet domeny jest obliczany na podstawie oceny wielu czynników, w tym linkowania głównych domen i całkowitej liczby linków. Ten wynik można następnie wykorzystać do porównywania witryn lub śledzenia „siły rankingowej” witryny w czasie. Możesz wyświetlić DA witryny za pomocą MozBar (bezpłatne rozszerzenie Chrome), Link Explorer (narzędzie do analizy linków zwrotnych), sekcji analizy SERP w Keyword Explorer i dziesiątek innych narzędzi SEO w Internecie.

Jak oceniana jest siła domeny według Domain Authority?

Autorytet domeny oceniamy w skali logarytmicznej 100 punktów. Więc o wiele łatwiej jest uzyskać wynik od 20 do 30 niż od 70 do 80.

Domain Authority

Jak działa Domain Authority?

Jest to system podobny do tego, którego używa Google do pozycjonowania stron internetowych. Jako przykład doskonałego autorytetu domeny: Google i Facebook mają wartość 99 każdy.

Zobacz:  Strategia pozycjonowania

Im wyższy wynik Domain Authority, tym trudniej go zwiększać. Jeśli jesteś właścicielem nowej strony internetowej, wystarczy, że będzie ona aktywna i online przez rok, a Twój Domain Authority zmieni się z 0 do 10. Doprowadzenie do 20 będzie wymagało już trochę pracy.

Aby przejść z 20 do 30, musisz zoptymalizować zawartość i zwiększyć ruch na swojej stronie. Aby uzyskać dodatkowe wzrosty, musisz stale pracować nad swoją witryną, a zwłaszcza nad jej zawartością. Bardzo ważne dla oceny są również linki zwrotne.

Co to jest „dobry” Domain Authority?

Ogólnie rzecz biorąc, witryny z bardzo dużą liczbą wysokiej jakości linków zewnętrznych (takich jak Wikipedia lub Google.com) plasują się na szczycie skali Domain Authority, podczas gdy małe firmy i witryny z mniejszą liczbą linków przychodzących mogą mieć znacznie niższy wynik DA. Zupełnie nowe strony internetowe zawsze zaczynają się od wyniku Domain Authority równego jeden.

Warto wiedzieć, że ustalenie sobie celu na jak najwyższy DA nie jest najlepszym rozwiązaniem. Spójrz na wyniki DA dla witryn, z którymi bezpośrednio konkurujesz w SERP i staraj się uzyskać trochę wyższy wynik niż konkurenci. Najlepiej używać go jako statystyki porównawczej (zamiast bezwzględnego, konkretnego wyniku) podczas badania wyników wyszukiwania i określania, które witryny mają lepsze/ważniejsze profile linków niż inne. Ponieważ jest to narzędzie do porównywania, niekoniecznie musi istnieć „dobra” lub „zła” ocena.

O profil linkowy dba się także podczas realizacji strategii SXO. Choć Domain Authority nie jest wyznacznikiem jakości, może być w niektórych sytuacjach pomocny podczas oceniania mocy odnośnika. Warto pamiętać, że to wyłącznie wskazówka, a nie wyrocznia.

Zobacz:  Wykluczające słowa kluczowe

Jak mogę wpłynąć na Domain Authority?

Na autorytet domeny trudno jest bezpośrednio wpłynąć. Składa się ze zbioru danych pomiarowych i danych o linkowaniach, które wpływają na wynik wskaźnika. Odbywa się to automatycznie. Ta statystyka ma na celu określenie, jak konkurencyjna jest dana witryna w wynikach wyszukiwania Google. Ponieważ Google bierze pod uwagę wiele czynników, każda statystyka, która próbuje to obliczyć, musi również zawierać wiele czynników. Najlepszym sposobem wpływania na statystyki zarządzania domeną jest poprawa ogólnego SEO. W szczególności powinieneś skupić się na swoim profilu linków, uzyskując więcej linków z innych wysoko zrankingowanych witryn.

Domain Authority

Jak poprawić autorytet domeny?

Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby z czasem zwiększyć swój Domain Authority. Regularnie twórz wysokiej jakości treści. Jeśli sprzedajesz odzież, rozważ artykuł o tym, dlaczego określony materiał jest lepszy dla Twoich klientów lub dlaczego sztuczne futro jest lepsze niż prawdziwe futro.

Dzięki wysokiej jakości treści, Google będzie częściej indeksować Twoją witrynę i pozytywnie odnotowywać działania. Z drugiej strony, jeśli nie będziesz aktualizować swojej witryny tak często, indeksowanie również zostanie wstrzymane, a nowe treści będą wolniej pojawiać się w świecie wyszukiwarek. Google uwielbia, gdy masz aktywną stronę internetową.

Z drugiej strony, gdy inne osoby zamieszczają linki do Twojej witryny, pokazuje to Google, że Twoje treści są dobre i godne zaufania. A dzięki dobrym, godnym zaufania treściom zyskujesz wyższy autorytet domeny. Warto więc zainwestować czas w zdobywanie odpowiednich linków.

Zobacz:  ccTLD

Pomocne są również wzmianki w mediach. Jeśli strona z wysokim domain authority wspomina o Twojej stronie, na przykład, jeśli lokalna gazeta pisze o Tobie, ma to również pozytywny wpływ na ten wskaźnik.

Dlaczego zmienił się mój autorytet?

Ponieważ Domani Authority składa się z wielu metryk i obliczeń, może być trudno wskazać dokładną przyczynę zmiany. Jeśli Twój wynik wzrósł lub spadł, jest wiele potencjalnych przyczyn. Może się okazać, że link do Twojej witryny pojawił się na wątpliwej jakości farmie linków, albo użytkownicy zbyt mało czasu spędzają na Twojej domenie.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!