4
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Interstitial

Co to jest interstitial - reklama pełnoekranowa?

Reklamy dzielą się na takie, które nie przeszkadzają w przeglądaniu strony internetowej oraz te, które uniemożliwiają swobodne przeczesywanie zasobów sieci bez wcześniejszego zapoznania się z materiałami marketingowymi. Jednym z przykładów tego typu reklamy jest tzw. interstitial. To stosowany w bardzo konkretnych przypadkach sposób reklamowania produktów i usług, który ma swoje zastosowanie. Co warto wiedzieć o takiej reklamie?

Interstitial

Zdj 1. Reklama interstitial zaliczana jest do inwazyjnych form marketingowych

Źródło; https://oercommons.s3.amazonaws.com/media/courseware/lesson/image/advertising_Qnhav4o.jpg

Reklamy mają ogromny wpływ na walory użytkowe strony, a także pozycjonowanie. SXO materiałów reklamowych zależy od użyteczności, zawartości, ale też formy. Reklama interstitial niestety znacznie obniża możliwości przeglądania zasobu danej witryny, ale z drugiej strony – ma swoje zalety. W niektórych przypadkach, może mieć zastosowanie marketingowe i będzie istotnym elementem strategii promocji.

Interstitial – co to za reklama?

Interstitial to forma bardzo inwazyjnej reklamy internetowej, wyświetlającej się zaraz po otwarciu danej strony lub pomiędzy otwieraniem dwóch podstron w sieci. Reklama jest w pełni pełnoekranowa, co oznacza, że zajmuje całą przestrzeń strony internetowej, mocno rzucając się w oczy użytkownikowi. Ten nie ma w praktyce możliwości przejrzenia zawartości witryny, bez zwrócenia uwagę na reklamę.

Wyświetlanie tej inwazyjnej reklamy trwa najczęściej od kilku do kilkunastu sekund (po czym materiał wygasza się automatycznie) lub wymaga odpowiedniej reakcji ze strony użytkownika (np. wyłączenia reklamy przyciskiem X).

Zastosowanie i zalety reklamy interstitial

Chociaż reklama jest niezwykle inwazyjna i coraz spotykana w konkretnych przypadkach, ma swoje zastosowanie. Umożliwia w wyraźny sposób zaprezentowanie użytkownikowi aktualnej oferty na witrynie. Oznacza to, że dzięki interstitial możesz poinformować odbiorcę o aktualnej wyprzedaży, znacznej obniżce cen konkretnych usług, poszerzeniu oferty itd. Interstitial może być też skutecznym sposobem na spieniężenie witryny, gdyż właściciele oferują ten rodzaj promocji zewnętrznym podmiotom.

Jakie zalety ma interstitial? To przede wszystkim skuteczne wyświetlanie treści. Reklama ma też wysoki CTR (współczynnik kliknięcia), jest angażująca, elastyczna (może wyświetlać treść, obraz lub wideo) i zwiększa świadomość marki. Umożliwia też dotarcie do nowych grup użytkowników, a także ich targetowanie. Jest bardzo dobrym rozwiązaniem, jeżeli chcemy reklamować się na zewnętrznych stronach internetowych.

Interstitial

Zdj 2. Interstitial zasłania cały obszar strony www, uniemożliwiając jej przeglądanie

Źródło: https://www.seobility.net/en/wiki/images/e/ed/Interstitial-ads.png 

Dlaczego interstitial budzi kontrowersje?

Poza zaletami i sposobami na wykorzystanie tego sposobu reklamy, nie można zapomnieć też o jej licznych wadach i kontrowersjach, które budzi. Przede wszystkim (jak wspomnieliśmy na początku) może negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie. SEO oparte jest dzisiaj na kwestiach użytkowości witryny internetowej. Według robotów Google reklama na całą stronę może wpływać negatywnie na walory użytkowe i utrudnić korzystanie z sieci.

Poza tym może irytować użytkownika, który chce np. szybko dokonać zakupów w sklepie lub przejrzeć zawartość portalu internetowego. Ten musi albo czekać na automatyczne zamknięcie reklamy, albo znaleźć przycisk do jej wyłączenia.

Jaka na pewno nie może być reklama interstitial? Jej treść musi być dopasowana do potrzeb użytkownika, nie może być irytująca i kompletnie niezwiązana z tematyką strony. Musi też zamykać się po ściśle określonym czasie. Jeżeli chcesz, aby użytkownik sam zamknął reklamę, wskaż wyraźnie, gdzie znajduje się X. Małe, niewidoczne przyciski (nie mówiąc o tych, które wędrują po całym ekranie) są niewskazane i mogą utrudnić przeglądanie witryny.

Google wdraża zasady dobrych praktyk pokazywania reklamy interstitial. Specjalne wtyczki sprawiają, że użytkownik może łatwo wyłączyć tego typu element w czasie przeglądania strony internetowej. Zgodnie z wytycznymi Google, interstitial nie powinien wyświetlać się też zbyt długo, ani wyświetlać treści, które mogą wzbudzić u użytkownika negatywnych skojarzeń.

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!