A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Love Brand

Czym jest Love Brand? Marka, którą kochają klienci

Emocje grają bardzo ważną rolę przy podejmowaniu decyzji przez konsumentów. Często jakby wbrew rozsądkowi wydają oni pieniądze na produkty, które mają tańsze odpowiedniki o zbliżonej wartości. Profesor Gerald Zaltman (z Harvard Business School) postawił nawet tezę, że 95% decyzji zakupowych opiera się na emocjach. W tym kontekście warto wiedzieć, czym jest Love Brand

Co to znaczy Love Brand?

Love Brand to marka, którą kochają klienci. To przedsiębiorstwo, które rozumie pragnienia odbiorców i kreuje wokół nich atrakcyjną opowieść. Teoretycznie kontakt z ludźmi aktywuje w naszych mózgach zupełnie inne obszary niż przedmioty. Zdarzają się jednak sytuacje, w których dochodzi do humanizacji. Na przykład ukochanych samochodów, instrumentów muzycznych lub gadżetów elektronicznych. Sztukę kreowania takich zjawisk do perfekcji opanowały marki, które wdrażają koncepcję Lovemarks.

Brand Love:

  • kreuje trendy,
  • buduje zaufanie,
  • przekracza oczekiwania,
  • otwarcie mówi o wartościach,
  • tworzy wyjątkowe doświadczenia i 
  • szanuje konsumenta.

Te 6 czynników wskazała agencje badań rynkowych Gamma Global, która opublikowała autorski wskaźnik Brand Love. 

Love Brand

Zdj. 1. Zestawienie czynników, które składają się na Love Brand według Gamma Global

Źródło: https://gamma-global.com/ge/brand-love-index/

Brand Love — kultowe przykłady

Ukochane marki klientów to na przykład:

  • Apple,
  • Nike,
  • LEGO,
  • Starbucks.

Każda z tych firm działa w zupełnie innej branży. Apple słynie z ekskluzywnego designu urządzeń elektronicznych, wysokiej klasy podzespołów, komfortu użytkowania i związanego z nim ekosystemu. Wartości kojarzone z marką Apple to także: włączenie i różnorodność, odpowiedzialność dostawców i prywatność oraz dbałość o środowisko.

Nike z kolei jest kojarzona z najlepszymi sportowcami na świecie. To firma, która produkuje odzież sportową oraz akcesoria. Wartości Nike to: wyjątkowość, inkluzywność, łączność, autentyczność oraz innowacyjność.

LEGO — kultowa marka znana z produkcji klocków słynie z energetyzującej zabawy, inkluzywności oraz autentyczności. To firma, która wzbudza pozytywne skojarzenia u wielu pokoleń. Łączy się ją z jakością, prestiżem i oryginalnymi produktami. Nie przypadkiem zestawy Lego stają się pożądane także wśród inwestorów. Niektóre komplety z czasem mocno rosną na wartości. 

Starbucks natomiast inspiruje klientów. Tworzy środowisko, które stymuluje kreatywność, produktywność oraz dobre samopoczucie. Cel ten jest realizowany w wielu obszarach. Począwszy od wyboru muzyki, skończywszy na jakości produktów. To również firma, która chce identyfikować się ze zrównoważonym rozwojem i etycznymi praktykami rolniczymi. 

Love Brand

Zdj. 2. Strona internetowa Starbucks

Źródło: https://www.starbucks.pl/pl/responsibility

Jak zbudować markę, którą pokocha klient?

Podstawą jest dobry produkt. Lovebrand musi oferować coś lepszego niż konkurencja. Na przykład marka Dyson wprowadziła na rynek jako pierwsza odkurzacz bez worka. Nie zawsze musi być to produkt fizyczny. Czasami jest to produkty cyfrowy. Na przykład Spotify jako pierwsza platforma streamingowa udowodniła, że streamowanie muzyki jest możliwe bez okradania artystów. 

Ogromnie ważne jest również doświadczenie klienta. Musi zadziałać chemia — wydarzyć się coś niestandardowego. Na przykład urządzenia w ekosystemie Apple współpracują ze sobą. Połączenia na iPhone można odbierać na MacBooku. Zaledwie kliknięciem da się także przenieść rozmowę z jednego urządzenia na drugie. To właśnie takie detale cieszą miłośników sprzętu z logo nadgryzionego jabłka.

Istotnym aspektem jest też ludzki wymiar — humanizacja. Marka musi mieć osobowość, jeśli chcesz, aby należała do Lovebrands. Nieprzypadkowo Siri oraz Alexa mają ludzkie imiona. Z kolei firma Nike wykorzystała renomę Michaela Jordana, tworząc linię obuwia sportowego Jordan. To tylko i aż tyle. Stworzyć Love Brand może pomóc Ci sprawdzona agencja marketingowa. Celem takiej firmy jest nie tylko pozycjonowanie stron klientów, ale również budowa ich wizerunku.

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!