Kim jest mikroinfluencer?
Spis treści
Spis treści
Influencerzy docierają zwykle tam, gdzie nie mają szans dotrzeć inne sposoby marketingu, dzięki czemu pełnią całkiem ciekawą rolę w reklamie. Tkwi w nich ogromny potencjał, który jednak nie jest całkowicie wykorzystywany. Zdecydowanie warto przyjrzeć się temu zjawisku, chcąc stosować najbardziej aktualne metody marketingu. Oczywiście współprace tego typu polecamy szczególnie tym, którzy działają już poprzez pozycjonowanie. Współpraca z influencerem to dodatek do podstaw, z jakich nie powinno się rezygnować. Poznaj dwa typy influencerów i dowiedz się więcej o współpracy!
Wiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że celebryci nakłaniający do zakupienia konkretnego produktu czy skorzystania z oferty marki potrafią każdego dnia nakłaniać do zakupu produktów innej marki. Dla większości z nas znane osoby i celebryci to osoby odległe, z którymi nie mamy żadnej relacji. Budzą jednak zaufanie wielu osób. Jednak influencerzy, którzy są istnym banerem, nie będą dobrą inwestycją. Wysoka cena nie da Ci mnóstwa nowych zamówień, bo znikniesz wśród innych marek. Zdecydowanie warto dokładnie zbadać działalność influencera przed podjęciem współpracy. Nie każda firma ma jednak fundusze na skomplikowane analizy osób do współpracy. W takim przypadku warto decydować się na mikroinfluencerów, którzy mają mniejsze widownie, ale są z nimi bliżej, budzą zaufanie. Jakie rozwiązanie będzie najlepsze dla Twojej marki?
Kim są mikroinfluencerzy?
Mikroinfluencerem można nazwać osobę, którą na Instagramie śledzi kilka tysięcy użytkowników. Zwykle pod zamieszczanym na YouTube filmikami może ona liczyć na kilka tysięcy wyświetleń i raptem kilkadziesiąt komentarzy. Można więc uznać, że mikroinfluencer nie ma ogromnej liczby odbiorców, jednak jego relacje z nimi są znacznie silniejsze. Niekiedy mogą opierać się nawet na prawdziwej znajomości. Wynika to z prostej przyczyny – takiej osobie znacznie łatwiej jest regularnie kontaktować się z członkami społeczności.
Reklama z mikroinfluencerami – jakie są jej zalety?
Specjaliści od marketingu polecają, aby poszukiwać mikroinfluencerów posiadających maksymalnie do 10 000 followersów. Zwykle są oni bardzo zaangażowani w życie swojej społeczności i dzięki temu mają nawet 20-30% razy większy współczynnik konwersji od tradycyjnych influencerów mogących się pochwalić dużą rzeszą fanów i obserwatorów. Poznaj więcej zalet współpracy z mikroinfluencerami.
Autentyczność mikroinfluencerów
Kanały prowadzone przez takie osoby zwykle wyglądają bardzo naturalnie. Odbiorcy dużo chętniej będą podążali za radami i poleceniami osób, które zdają się być transparentne, niż wyimaginowanymi i sztucznie stworzonymi celebrytami, którzy nie mają z nimi nic wspólnego.
Mikroinfluencerzy i marketing – większa opłacalność
Prawdziwi celebryci zwykle żądają bardzo wysokiej gaży nawet za jeden krótki wpis, który pojawia się w ich social mediach. Zarabiają na promocji produktu ogromne kwoty, natomiast mikroinfluencerzy życzą sobie proporcjonalnie mniej za tę samą pracę. Niekiedy bardziej opłaca się więc firmie reklamującej się opłacenie kilku mikroinfluencerów niż jednej bardzo znanej osoby. Dodatkowo w ten sposób łatwiej jest o większy zasięg takiej reklamy wśród różnych grup odbiorców oraz wyższą stopę konwersji, jak wskazują najnowsze badania.
Jak znaleźć odpowiednich influencerów dla swoich działań marketingowych?
Specjaliści zachęcają, aby mikroinfluencerów poszukiwać również lokalnie, jeżeli taki jest zasięg biznesu. Wówczas istnieje duże prawdopodobieństwo, że tacy blogerzy będą opisywali miejską rzeczywistość i wplecenie w to reklamy będzie dużo bardziej autentyczne. Dodatkowo ich targetem jest lokalna społeczność, a więc osoby, które jednocześnie mogą stać się potencjalnymi klientami firmy.
Narzędziem do szukania influencerów jest na przykład BuzzSumo. Przy jego pomocy możesz szybko:
– znaleźć odpowiednie osoby,
– poznać statystyki na ich temat,
– dowiedzieć się, jaki jest poziom ich zaangażowania.
Jeśli szukasz mikroinfluencerów na Instagramie, możesz wstępnie zrobić to po hashtagach. Używające ich osoby zapewne poruszają tematykę, która związana jest z Twoją ofertą. Gwarancją sukcesu jest wybór osób odpowiednio zaangażowanych. Reklama z mikroinfluencerami jest skuteczna tylko wtedy, kiedy są to osoby aktywne w mediach społecznościowych. Sukces tego typu reklamy opiera się właśnie na tym, aby osóby reklamujące produkty lub marki były blisko swoich odbiorców. Dobrze jest poznać historię działalności w sieci wybranej osoby i dowiedzieć się o niej nieco więcej.