A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Negative SEO

Czym jest pojęcie negative SEO?

Negative SEO jest terminem używanym do opisania działań mających na celu obniżenie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. To forma depozycjonowania wykorzystująca nieetyczne i szkodliwe techniki mające na celu zniszczenie reputacji strony konkurencji. Negative SEO może mieć poważne konsekwencje dla Twojego biznesu, dlatego musisz zrozumieć, na czym polega i jak się przed nim bronić!

Negative SEO

Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/person-office-analyzing-checking-finance-graphs_23-2150377152.jpg?t=st=1719896588~exp=1719900188~hmac=9090810c876282288f529bef3fba0b31e139d63a417e6c44d0e7434383d7e2a4&w=1800

Metody negative SEO

Negative SEO można podzielić na kilka głównych kategorii, w zależności od używanych technik:

Budowanie spamerskich linków

Chodzi w tym przypadku o tworzenie dużej liczby niskiej jakości linków zwrotnych, które prowadzą do Twojej strony, aby zaszkodzić jej reputacji w oczach wyszukiwarek. 

Tego typu odnośniki pochodzą zazwyczaj z tzw. farm linków, forów internetowych lub stron o niskiej reputacji, prowadząc do nałożenia kary przez Google.

Kradzież treści

Kradzież treści polega na kopiowaniu zawartości Twojej strony i publikowaniu jej na innych witrynach – prowadzi to do problemów z duplicate content (duplikacją treści), obniżając pozycje w wynikach wyszukiwania.

Hakowanie strony

Mowa tu o licznych włamaniach do Twojej witryny w celu wprowadzenia szkodliwego kodu, zmiany treści lub usunięcia ważnych danych. Takie działania prowadzą do obniżenia bezpieczeństwa strony, a w konsekwencji – utraty zaufania użytkowników.

Zwiększanie wskaźnika odrzuceń

Zwiększanie wskaźnika odrzuceń (tzw. bounce rate) polega na manipulowaniu ruchem w Twojej witrynie w celu sztucznej maksymalizacji bounce rate – może to negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie. Proces ten jest realizowany poprzez wysyłanie fałszywego ruchu z botów, które natychmiast opuszczają stronę, sygnalizując wyszukiwarkom, że zawartość strony nie jest wartościowa.

Negative SEO

Zdj 1. Analiza najważniejszych wskaźników witryny świadczących o negative SEO.

Źródło: analytics.google.com.

Jak rozpoznać negative SEO?

Rozpoznanie negative SEO (oznaczającego najczęściej depozycjonowanie) może być trudne, jednak istnieją pewne oznaki, na które warto zwrócić uwagę:

  • nagle spadające pozycje w wynikach wyszukiwania;
  • nagły wzrost liczby niskiej jakości linków zwrotnych;
  • spadek ruchu organicznego bez widocznej przyczyny;
  • powiadomienia o problemach z bezpieczeństwem lub treściami na Twojej stronie;
  • duża liczba nowych użytkowników charakteryzująca się małym czasem zaangażowania.

Podsumowanie

Negative SEO to poważne zagrożenie dla każdej strony internetowej, które może prowadzić do znacznych strat finansowych i wizerunkowych. Aby skutecznie bronić się przed takimi atakami, musisz być dobrze poinformowany i przygotowany, zwracając uwagę na regularne monitorowanie stanu swojej strony, dbanie o jej bezpieczeństwo oraz szybkie reagowanie na ewentualne zagrożenia. Ważne jest również, aby traktować wszystko poważnie i nie zaniedbywać regularnych działań prewencyjnych.

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!