A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Reels ads

Reels ads – czym jest ten format reklamy?

Media społecznościowe umożliwiają wykorzystanie wielu rodzajów nośników reklamowych, które ułatwiają skuteczne dotarcie do odbiorcy. Nośniki funkcjonujące w social mediach są nowoczesne i oparte o aktualne trendy. Jednym z rodzajów takich reklam są Reels Ads. Co warto wiedzieć o tych reklamach? Jak funkcjonuje ten format?

Reels ads

Zdj 1. Reels ads to wszechstronny format reklamowy. Warto pomyśleć o jego zastosowaniu

Źródło: https://www.flickr.com/photos/solen-feyissa/50197632851

Reels ads to format reklamy, oparty na tzw. rolkach. To wprowadzona stosunkowo niedawno funkcjonalność w różnych mediach społecznościowych, która pozwala na zaprezentowanie treści o różnej tematyce na zróżnicowanych, krótkich filmach. 

Czym są rolki? Co warto o nich wiedzieć?

Rolki mogą trwać maksymalnie 60-90 sekund. Publikowane są w pionie i dają różne możliwości interakcji z odbiorcami. Ci mogą odpowiadać na prezentowane treści, głosować w sondach, zostawiać reakcje lub komentować wideo. 

Użytkownicy mogą w rolkach pokazywać aktualności ze swojego życia, prezentować ciekawe zdarzenia, recenzować produkty lub usługi, a także komunikować się z odbiorcami, pytając ich o zdanie na określony temat. Popularność rolek w mediach społecznościowych jest bardzo duża. Przykładowo rolki na Instagramie docierają do 675 mln osób.

Reels ads – co to takiego?

Jedną z form publikacji rolek są Reels Ads, czyli reklamy oparte na tym formacie funkcjonującym w mediach społecznościowych. Reels ads to rodzaj nośnika marketingowego, który wykorzystuje tzw. reelsy do publikacji materiałów promocyjnych marki, konkretnych produktów lub usług.

Reels ads może służyć do publikacji wideo, animacji, a także interaktywnych elementów. Celem publikacji tego rodzaju reklam jest zwiększenie świadomości marki i poprawienie zaangażowania użytkowników i interakcji z nimi. 

Gdzie można używać reklam typu Reels Ads?

Działanie Reels Ads opiera się na mediach społecznościowych, które obsługują format rolki. Na ten moment są to dwa serwisy społecznościowe, o bardzo dużym zasięgu.

  • Instagram – opiera się na rolkach instagramowych, których długość wynosi ok. 60 do 90 sekund. Umożliwia promowanie produktów, usług, wydarzeń, marek, ale też konkretnych elementów i postaci. Funkcjonuje w ramach formatu IG Reels. Wyświetla się między wpisami organicznymi.
  • Facebook – podobnie jak w przypadku Instagrama, rolki wyświetlają się między organicznymi wpisami użytkowników. Reklamy tego typu można zakupić przez Manager reklam. Istnieje możliwość publikacji jednoczesnej reklam na IG i Facebooku.

Reels ads

Zdj 2. Rolki reklamowe można publikować m.in. na Instagramie

Źródło: https://pixabay.com/photos/instagram-ig-smartphone-cellphone-5409107/ 

Zalety używania Reels Ads i zasady korzystania z takich reklam

Reels ads ma wiele zalet, które przekładają się na ostateczny sukces tego formatu marketingowego. Przede wszystkim reklamy zaimplementowane w rolkach umieszczane są pomiędzy rolkami użytkowników prywatnych. Nie są inwazyjne i nie odrzucają odbiorców. Mają wysoki współczynnik konwersji, jeżeli są wykonane zgodnie ze sztuką i zaciekawią użytkownika, który daną rolkę wyświetli. Zapewniają bardzo atrakcyjną formę przekazu treści. Pozwalają na kreatywność i umożliwiają zmniejszenie dystansu do odbiorcy. Z jednej strony promują aktywnie usługę lub produkt, a z drugiej – zwiększają znacznie zaangażowanie użytkowników, którzy mogą traktować reklamę jako formę ciekawej interakcji z marką.

Ogromną zaletą rolek reklamowych jest możliwość dotarcia do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Szczególnie ten rodzaj reklamy sprawdza się w przypadku młodych użytkowników mediów społecznościowych. Może stanowić ciekawe uzupełnienie działań SEO. Ważne jest, aby rolki były oryginalne, ciekawe, dynamiczne i pokazywały np. faktyczne i użyteczne formy wykorzystania reklamowanego produktu. Konieczne jest też precyzyjne targetowanie przekazu i określenie grupy docelowej w informacjach wskazanych w zamówieniu reklamowym.

Czy Reels Ads są drogie? Program opiera się na rozliczeniu indywidualnym, dzięki czemu można dopasować go do własnych potrzeb. W zależności od wybranego formatu można rozliczać się według wyświetleń, kliknięć lub zaangażowania użytkowników.

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!