Reels ads – czym jest ten format reklamy?
Spis treści
Media społecznościowe umożliwiają wykorzystanie wielu rodzajów nośników reklamowych, które ułatwiają skuteczne dotarcie do odbiorcy. Nośniki funkcjonujące w social mediach są nowoczesne i oparte o aktualne trendy. Jednym z rodzajów takich reklam są Reels Ads. Co warto wiedzieć o tych reklamach? Jak funkcjonuje ten format?
Zdj 1. Reels ads to wszechstronny format reklamowy. Warto pomyśleć o jego zastosowaniu
Źródło: https://www.flickr.com/photos/solen-feyissa/50197632851
Reels ads to format reklamy, oparty na tzw. rolkach. To wprowadzona stosunkowo niedawno funkcjonalność w różnych mediach społecznościowych, która pozwala na zaprezentowanie treści o różnej tematyce na zróżnicowanych, krótkich filmach.
Czym są rolki? Co warto o nich wiedzieć?
Rolki mogą trwać maksymalnie 60-90 sekund. Publikowane są w pionie i dają różne możliwości interakcji z odbiorcami. Ci mogą odpowiadać na prezentowane treści, głosować w sondach, zostawiać reakcje lub komentować wideo.
Użytkownicy mogą w rolkach pokazywać aktualności ze swojego życia, prezentować ciekawe zdarzenia, recenzować produkty lub usługi, a także komunikować się z odbiorcami, pytając ich o zdanie na określony temat. Popularność rolek w mediach społecznościowych jest bardzo duża. Przykładowo rolki na Instagramie docierają do 675 mln osób.
Reels ads – co to takiego?
Jedną z form publikacji rolek są Reels Ads, czyli reklamy oparte na tym formacie funkcjonującym w mediach społecznościowych. Reels ads to rodzaj nośnika marketingowego, który wykorzystuje tzw. reelsy do publikacji materiałów promocyjnych marki, konkretnych produktów lub usług.
Reels ads może służyć do publikacji wideo, animacji, a także interaktywnych elementów. Celem publikacji tego rodzaju reklam jest zwiększenie świadomości marki i poprawienie zaangażowania użytkowników i interakcji z nimi.
Gdzie można używać reklam typu Reels Ads?
Działanie Reels Ads opiera się na mediach społecznościowych, które obsługują format rolki. Na ten moment są to dwa serwisy społecznościowe, o bardzo dużym zasięgu.
- Instagram – opiera się na rolkach instagramowych, których długość wynosi ok. 60 do 90 sekund. Umożliwia promowanie produktów, usług, wydarzeń, marek, ale też konkretnych elementów i postaci. Funkcjonuje w ramach formatu IG Reels. Wyświetla się między wpisami organicznymi.
- Facebook – podobnie jak w przypadku Instagrama, rolki wyświetlają się między organicznymi wpisami użytkowników. Reklamy tego typu można zakupić przez Manager reklam. Istnieje możliwość publikacji jednoczesnej reklam na IG i Facebooku.
Zdj 2. Rolki reklamowe można publikować m.in. na Instagramie
Źródło: https://pixabay.com/photos/instagram-ig-smartphone-cellphone-5409107/
Zalety używania Reels Ads i zasady korzystania z takich reklam
Reels ads ma wiele zalet, które przekładają się na ostateczny sukces tego formatu marketingowego. Przede wszystkim reklamy zaimplementowane w rolkach umieszczane są pomiędzy rolkami użytkowników prywatnych. Nie są inwazyjne i nie odrzucają odbiorców. Mają wysoki współczynnik konwersji, jeżeli są wykonane zgodnie ze sztuką i zaciekawią użytkownika, który daną rolkę wyświetli. Zapewniają bardzo atrakcyjną formę przekazu treści. Pozwalają na kreatywność i umożliwiają zmniejszenie dystansu do odbiorcy. Z jednej strony promują aktywnie usługę lub produkt, a z drugiej – zwiększają znacznie zaangażowanie użytkowników, którzy mogą traktować reklamę jako formę ciekawej interakcji z marką.
Ogromną zaletą rolek reklamowych jest możliwość dotarcia do bardzo szerokiej grupy odbiorców. Szczególnie ten rodzaj reklamy sprawdza się w przypadku młodych użytkowników mediów społecznościowych. Może stanowić ciekawe uzupełnienie działań SEO. Ważne jest, aby rolki były oryginalne, ciekawe, dynamiczne i pokazywały np. faktyczne i użyteczne formy wykorzystania reklamowanego produktu. Konieczne jest też precyzyjne targetowanie przekazu i określenie grupy docelowej w informacjach wskazanych w zamówieniu reklamowym.
Czy Reels Ads są drogie? Program opiera się na rozliczeniu indywidualnym, dzięki czemu można dopasować go do własnych potrzeb. W zależności od wybranego formatu można rozliczać się według wyświetleń, kliknięć lub zaangażowania użytkowników.