A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Social media engagement

Co to jest Social media engagement?

Social media engagement

Media społecznościowe to coś więcej niż tylko platforma do przekazywania treści. Facebook, Twitter czy Instagram umożliwiają firmom komunikację z odbiorcami, ale ich prawdziwa wartość leży w budowaniu interakcji. To właśnie dzięki aktywnemu zaangażowaniu użytkowników media społecznościowe stają się przestrzenią do dialogu, wymiany opinii i tworzenia relacji z marką. Dowiedz się, czym jest Social Media Engagement i zobacz, jakie ma znaczenie dla Twojego biznesu.

Silna obecność marketingowa w mediach społecznościowych powinna zatem być dwustronnym dialogiem. To w końcu świetna możliwość budowania bezpośrednich relacji z klientami. Jednak skutecznego marketingu za pośrednictwem mediów społecznościowych nie można mierzyć wyłącznie liczbą obserwujących i wynikami sprzedaży końcowej – najważniejsze jest zaangażowanie. Tutaj pojawia się social media engagement. 

Czym jest Social Media Engagement?

Social Media Engagement składa się z kilku konkretnych interakcji z treścią, którą publikujesz.

Wskaźniki określające Social Media Engagement to:

  • polubienia lub inne reakcje,
  • komentarze,
  • kliknięcia,
  • udostępnienia.

Jest to zazwyczaj śledzone i interpretowane jako Social Media Engagement rate – czyli liczba zaangażowań wyrażona jako procent. Mówiąc inaczej, Social Media Engagement jest niczym innym jak miarą skuteczności tego, z jaką firma tworzy interakcje ze swoimi klientami w danym serwisie społecznościowym. Polubienia, wzmianki, udostępnienia, wyświetlenia, komentarze, subskrypcje to wszystko jest ważne i koreluje z liczbą osób, które nawiązują relację z marką. 

Dlaczego Social Media Engagement ma znaczenie biznesowe?

Niezależnie od tego, czy korzystasz z mediów społecznościowych, czy nie, nie da się zaprzeczyć, że Twoi klienci spędzają sporo czasu w tych miejscach online. Zaznaczenie swojej obecności jako marki w mediach społecznościowych, zbudowanie grona odbiorców i skuteczne angażowanie ich za pomocą wysokiej jakości treści to duży wysiłek, ale zdecydowanie wart zachodu. 

Jeśli jednak potrzebujesz dodatkowych zachęt, aby samemu się w to zaangażować – spójrzmy na to, jakich korzyści możesz oczekiwać dzięki inwestycji w media społecznościowe.

W jaki sposób wysoki Social Media Engagement rate może pozytywnie wpływać na Twoją firmę?

  • To nie tylko liczba obserwujących na Instagramie lub liczba „polubień”, które zgromadziłeś na swojej firmowej stronie na Facebooku – chodzi o to, jak Twoja firma jest postrzegana przez potencjalnego klienta. 
  • Jeśli ktoś odwiedza Twoją stronę firmową i widzi, że masz dużą bazę fanów, oferuje to taki sam rodzaj social proof, jak rekomendacja celebryty, czy też opinia zadowolonego klienta. 
  • Kiedy ktoś odwiedza Twoją stronę i Twoja firma wydaje się popularna, ludzie myślą: Cóż, jeśli wszyscy ci ludzie są zadowolonymi klientami, również i ja mogę być jednym z nich!” – to znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że kupią Twój produkt lub usługę.

Platformy mediów społecznościowych są globalne, co oznacza, że ​​fani i klienci Twojej firmy mogą się z Tobą komunikować z dowolnego miejsca na świecie. To kolejna wartość dodana, która powinna Cię przekonać do tego, jak ważne jest mieć wysoki Social Media Engagement rate w dzisiejszych czasach.

Jak zwiększyć Social Media Engagement na swoich firmowych profilach?

Teraz, gdy już wiesz, że Social Media Engagement może zwiększyć świadomość marki, rozszerzyć zasięg marketingowy i zwrot z inwestycji oraz zapewnić social proof, który przyciągnie nowych klientów do Twojej firmy – czas powiedzieć nieco o samej strategii, której możesz użyć, aby zwiększyć ten wskaźnik zaangażowania w mediach społecznościowych i zacząć cieszyć się jego korzyściami:

Oferowanie zachęty, która motywuje do udostępnienia Twojego posta, czy innego materiału w mediach społecznościowych – jest jedną z najbardziej wartościowych inicjatyw marketingowych. Jednak najlepszym sposobem na budowanie zaangażowania wśród Twoich obecnych obserwatorów jest tworzenie treści, w które będą chcieli się angażować. Samo dostarczanie wysokiej jakości treści zależy od zrozumienia, czego Twoi klienci od Ciebie oczekują i w jaki sposób możesz zapewnić im prawdziwą wartość. To klucz do tego by uzyskać Social Media Engagement rate na takim poziomie, o jakim marzysz.

Autor: Damian Grądzki

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!