A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Trust Flow

Czym jest Trust Flow i jak go zwiększyć?

Na samym początku istnienia wyszukiwarki Google algorytmy chętnie promowały te witryny, do których prowadziło najwięcej odnośników z innych stron. Dziś (a w zasadzie już od kilkunastu lat) — najważniejsza jest jakość tych linków, o której sporo może nam powiedzieć wskaźnik Trust Flow.

Trust Flow — co to jest?

Trust Flow (TF) to proponowany przez jedną z czołowych platform zajmujących się analizą linkowania — Majestic — wskaźnik, który określa wiarygodność witryny w oparciu o jakość prowadzących do niej odnośników

Zasada jest prosta. Każda strona ma swoją wartość Trust Flow — od 0 do 100 punktów. Wysoki poziom TF mówi nam na temat analizowanej domeny dwie rzeczy:

  • po pierwsze — że prowadzi do niej wiele wartościowych odnośników z innych, wiarygodnych witryn;
  • po drugie — że odnośniki wychodzące z analizowanej strony również będą miały dużą wartość, która z kolei będzie mogła budować autorytet (i Trust Flow) linkowanych stron.

Z założenia, wraz ze wzrostem Trust Flow powinny rosnąć też szanse domeny na uzyskanie wysokich pozycji w SERP-ach — bo przecież jakość odnośników jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Warto jednak zaznaczyć: Trust Flow sam w sobie czynnikiem rankingowym nie jest — to tylko zewnętrzny, niezależny od Google wskaźnik!

Jak sprawdzić wartość Trust Flow?

Tak jak wspomnieliśmy, wskaźnik Trust Flow jest autorską propozycją platformy Majestic i właśnie tam — na majestic.com — go znajdziemy. Wystarczy wpisać w pasku na stronie głównej adres strony do analizy i po chwili otrzymamy gotowy raport.

Trust Flow

Zdj 1. W ograniczonej wersji działanie Majestic przetestujemy nawet bez rejestracji; jednak jeśli zechcemy dowiedzieć się więcej na temat struktury i jakości linkowania danej witryny, musimy zapłacić za comiesięczną subskrypcję.

Źródło: majestic.com

Wracając do Trust Flow  — jego wartość może wynosić od 0 do 100. Generalnie, wartości w wyższych przedziałach uzyskują jedynie naprawdę rozbudowane witryny z milionami unikalnych użytkowników. Dla przykładu — polska wersja Wikipedii może pochwalić się wynikiem „zaledwie” 49 punktów!

Analizując Trust Flow strony trzeba o tym pamiętać — kluczowe znaczenie dla jego wartości ma popularność strony oraz nisza tematyczna, w której dana witryna się znajduje. Dlatego też wartości TF najlepiej jest porównać z innymi, konkurencyjnymi domenami, które funkcjonują w tej samej niszy (np. stronami firm z tej samej branży, działających na podobną skalę). 

Obok Trust Flow — skupiającego się na jakości odnośników — Majestic korzysta również z metryki Citation Flow. Ona z kolei pozwala porównywać ilość linków przychodzących, bez uwzględniania ich wiarygodności. Warto na ten wskaźnik też zwrócić uwagę — jeśli dysproporcja między wartościami obu metryk będzie zbyt duża, może to sugerować nienaturalny profil linków, oparty na odnośnikach niskiej jakości (co nigdy nie jest dobre dla SEO).

Obok tych dwóch wskaźników, w raporcie Majestic znajdziemy także dane o tym, jakie witryny najczęściej linkują do interesującej nas domeny — i jakim TF mogą się pochwalić. Jeśli — prowadząc np. audyt SEO — chcemy zidentyfikować witryny, które zamiast budować autorytet naszej strony go podkopują — powinniśmy szukać domen ze stosunkowo niską wartością Trust Flow względem Citation Flow.

Jak zwiększyć Trust Flow?

Sam Trust Flow nie ma, oczywiście, wpływu na pozycję strony w SERP-ach; to tylko wskaźnik do oceny wdrożonej strategii linkowania.

Ale jeśli jego poziom będzie wysoki — sama strona też będzie sobie dobrze radzić w wynikach wyszukiwania (pod warunkiem że zadbamy i o inne kwestie, chociażby o SXO). 

Skuteczna strategia linkowania — taka, która znajdzie odzwierciedlenie w raportach Majestic — opiera się na czterech filarach:

  • pozyskiwaniu linków przychodzących z witryn o wysokiej wartości (tę możemy określić przy pomocy wskaźnika TF lub podobnych metryk, szacujących autorytet strony);
  • „recyklingu” linków utraconych — poprzez pozyskiwanie ich na nowo lub zastępowanie nowymi;
  • dbaniu o linki uszkodzone — te, które prowadzą na już nieistniejące podstrony lub zawierające błędy w adresach URL;
  • eliminowaniu linków przychodzących z witryn, które są nisko oceniane przez Google — i, tym samym, obniżają autorytet naszej witryny.

W tym wszystkim kluczowy będzie dobry, zoptymalizowany pod SEO i wartościowy dla czytelnika content — w postaci wpisów sponsorowanych i gościnnych, jak również treści zamieszczanych we własnych kanałach (np. na firmowym blogu), które mogą być potem udostępniane przez internautów (i przynosić bardzo wartościowe linki).

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!