Co to jest współczynnik konwersji?
3 min
3 min
Na skróty
Prowadząc sklep internetowy, sprzedając swoje usługi w internecie lub korzystając z usług reklamowych AdWords, powinieneś wiedzieć co to jest współczynnik konwersji, jak go interpretować oraz poznać techniki, dzięki którym będziesz mógł go zwiększyć. W tym artykule przedstawimy podstawy wiedzy o konwersji.
Jako że konwersja jest niezwykle ważnym parametrem dla każdego przedsiębiorcy, zacznijmy więc od poznania jej definicji. Jest to bowiem zachowanie potencjalnego klienta, który po kliknięciu reklamy AdWords (lub po wejściu na Twoją stronę w inny sposób) dokona pożądanej przez Ciebie akcji. Co to znaczy? Klient po wejściu do sklepu zakupi polecany reklamą towar, zapisze się na newsletter, czy wyśle zapytanie o wycenę. Współczynnik konwersji (Conversion Rate, CR) natomiast określa procentowo ilość klientów, którzy tego dokonali. Szacuje się, że średni współczynnik konwersji wynosi od 2 – 5%. Z naszym poradnikiem dowiesz się jak go podnieść!
Sama konwersja, jak i jej współczynnik są niezwykle ważne dla powstawania strategii sprzedaży lub dalszych działań marketingowych. Dzięki nim wiesz dokładnie, które działania przynoszą pozytywny rezultat, a które są tak zwanym przepalaniem budżetu. Jak zatem sprawdzić, czy Twoje działania mają sens? Najlepiej obliczyć współczynnik konwersji. Wiele narzędzi marketingowych pozwala na automatyczne jego podejrzenie, ale nie zawsze używamy narzędzi do reklamy zewnętrznej. Aby obliczyć współczynnik konwersji, należy podzielić ilość dokonanych akcji przez liczbę osób wchodzących na stronę i pomnożyć razy 100%, według poniższego wzoru:
Na przykład. Jeśli z linku umieszczonego na Facebooku (banneru lub reklamy) weszło na stronę 1000 osób, natomiast 15 kupiło e-booka, to po postawieniu do wzoru otrzymamy:
Zadajesz sobie pewnie pytanie, po co w ogóle podnosić współczynnik konwersji. Przede wszystkim po to, aby maksymalizować zyski. Każdy zakup po wejściu na stronę to Twój przychód. Im więcej osób zdecyduje się kupić coś u Ciebie, tym większy przychód wypracuje Twoja strona.
Ważne jest kilka różnych elementów. Między innymi należy szczególną uwagę zwrócić na:
Jest także kilka ważnych elementów, które koniecznie należy usunąć ze strony lub je zmienić, aby poprawić współczynnik konwersji. Przede wszystkim zwróć uwagę na: