A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Współczynnik konwersji

Czym jest współczynnik konwersji?

Prowadząc sklep internetowy, sprzedając swoje usługi w internecie lub korzystając z usług reklamowych AdWords, powinieneś wiedzieć co to jest współczynnik konwersji, jak go interpretować oraz poznać techniki, dzięki którym będziesz mógł go zwiększyć. W tym artykule przedstawimy podstawy wiedzy o konwersji.

Czym jest współczynnik konwersji? – Definicja

Współczynnik konwersji to odsetek użytkowników, którzy wykonali określone działanie wartościowe z punktu widzenia biznesu (np. sprzedaż, kliknięcie w reklamę, wypełnienie formularza kontaktowego. Współczynnik konwersji jest obliczany na podstawie liczby konwersji podzielonej przez całkowitą liczbę interakcji z reklamą w danym okresie.

Jako że konwersja jest niezwykle ważnym parametrem dla każdego przedsiębiorcy, zacznijmy więc od poznania jej definicji. Jest to bowiem zachowanie potencjalnego klienta, który po kliknięciu reklamy AdWords (lub po wejściu na Twoją stronę w inny sposób) dokona pożądanej przez Ciebie akcji. Co to znaczy? Klient po wejściu do sklepu zakupi polecany reklamą towar, zapisze się na newsletter, czy wyśle zapytanie o wycenę. Współczynnik konwersji (Conversion Rate, CR) natomiast określa procentowo ilość klientów, którzy tego dokonali. Szacuje się, że średni współczynnik konwersji wynosi od 2 – 5%. Z naszym poradnikiem dowiesz się jak go podnieść!

Jak obliczyć współczynnik konwersji?

Sama konwersja, jak i jej współczynnik są niezwykle ważne dla powstawania strategii sprzedaży lub dalszych działań marketingowych. Dzięki nim wiesz dokładnie, które działania przynoszą pozytywny rezultat, a które są tak zwanym przepalaniem budżetu. Jak zatem sprawdzić, czy Twoje działania mają sens? Najlepiej obliczyć współczynnik konwersji. Wiele narzędzi marketingowych pozwala na automatyczne jego podejrzenie, ale nie zawsze używamy narzędzi do reklamy zewnętrznej. Aby obliczyć współczynnik konwersji, należy podzielić ilość dokonanych akcji przez liczbę osób wchodzących na stronę i pomnożyć razy 100%, według poniższego wzoru:

Zobacz:  CRM

CR

Na przykład. Jeśli z linku umieszczonego na Facebooku (banneru lub reklamy) weszło na stronę 1000 osób, natomiast 15 kupiło e-booka, to po postawieniu do wzoru otrzymamy:

Współczynnik konwersji

Po co podnieść współczynnik konwersji?

Zadajesz sobie pewnie pytanie, po co w ogóle podnosić współczynnik konwersji. Przede wszystkim po to, aby maksymalizować zyski. Każdy zakup po wejściu na stronę to Twój przychód. Im więcej osób zdecyduje się kupić coś u Ciebie, tym większy przychód wypracuje Twoja strona.

Jak podnieść współczynnik konwersji?

Ważne jest kilka różnych elementów. Między innymi należy szczególną uwagę zwrócić na:

  1. Prawidłowe i poprawne opisy produktów/usług. Im bardziej szczegółowy opis, tym więcej osób zdecyduje się wybrać dany towar lub usługę. Warto umieścić w nim także konkretne frazy kluczowe, które poprawią ranking strony w wyszukiwarce.
  2. Różne sposoby płatności. Większy wybór możliwości zapłaty to większe szanse, że klient coś kupi. Dużo osób na przykład woli opcję zapłaty przy odbiorze, ponieważ nie mają konta internetowego.
  3. Przejrzysty proces zakupowy. Czy wiesz, że najlepiej prosperują sklepy, które proces zakupowy zoptymalizowały do zaledwie kilku kliknięć? Im mniej kroków musi wykonać klient w trakcie zakupu, tym chętniej dokończy proces zakupowy.
  4. Prosta i dobrze opisana polityka zwrotów i reklamacji. Dzięki temu klient będzie wiedział jakie ma opcje, w przypadku gdy towar nie będzie mu jednak odpowiadał.
  5. Posługiwanie się konkretnymi i prawdziwymi informacjami. Szczerość w opisach jest pożądana, ponieważ klient wie, czego się spodziewać.
  6. Analiza i zmiana „call to action”. Nie wszyscy klienci będą reagować na nie tak samo, dlatego warto sprawdzić różne opcje oraz wybrać te, które najlepiej współpracują z Twoją stroną.
  7. Testy A/B. Warto zarówno w reklamie, jak i w postach na Facebooku wykorzystywać opcję testów A/B. Dzięki temu możesz sprawdzić, która kreacja bardziej trafia do Twoich potencjalnych klientów.
Zobacz:  Customer Journey Map

współczynnik konwersji

Przeczytaj także: SEO oraz Reklama Google Ads

Czego unikać, aby zadbać o współczynnik konwersji?

Jest także kilka ważnych elementów, które koniecznie należy usunąć ze strony lub je zmienić, aby poprawić współczynnik konwersji. Przede wszystkim zwróć uwagę na:

  1. Responsywność. Strona powinna wyświetlać się na różnych urządzeniach (ruch mobilny to ponad 50% kupujących!).
  2. Przejrzystość. Strona powinna być przejrzysta i poprawnie zbudowana. Nic tak nie zniechęca, jak brak polskich znaków albo różnego rodzaju błędy wyświetlania.
  3. Niedziałające formularze lub takie, które są zbyt skomplikowane. To zdecydowanie zniechęca do zakupu, jeśli potencjalny klient nie jest pewny, jaką opcję powinien wybrać.
  4. Niską jakość zdjęć i filmików. Nie ważne co sprzedajesz. W internecie kupuje się wzrokiem, dlatego produkt na zdjęciu powinien wyglądać perfekcyjnie, a zdjęcie musi być dobrej jakości.
Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!