A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Duplicate content

Czym jest Duplicate Content?

Zajmowanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania jest kluczem do sukcesu witryny internetowej. Aby było to jednak możliwe, należy wyeliminować szereg błędów, które w postrzeganiu algorytmów Google mogą spowodować jej obniżenie.  Jak się okazuje, jedną z najczęściej pojawiających się nieprawidłowości jest duplikowanie treści.

Co to jest duplicate content?

Duplicate content (DC, treść powielona, zduplikowana treść) jest to sytuacja, kiedy w ramach jednej lub kilku stron internetowych pojawiają się identyczne teksty.

Najczęściej zjawisko to występuje w przypadku opisów produktów. Dlaczego tak się dzieje? Mianowicie dlatego, że producent danego produktu umieszcza na swojej stronie jego opis, który jest sukcesywnie powielany przez sklepy internetowe, posiadające ten towar w swoich zasobach. Istotne jest jednak to, że algorytmy Google w łatwy sposób potrafią zidentyfikować, która z witryn umieściła dany tekst jako pierwsza. W takiej sytuacji zawartość tej strony uznawana jest za autentyczną, oryginalną i notabene wartościową. Inne strony, na których pojawiła się treść powielona zyskują miano nie wartościowych kopii. 

Czym jest duplicate content?

Treści powielone – podział

Poza wyjaśnieniem zagadnienia co to duplicate content, należy wskazać również, że dzieli się ono na DC wewnętrzny i zewnętrzny. 

Wewnętrzny duplicate content

O wewnętrznym powielaniu treści mówi się w sytuacji, kiedy na łamach jednej witryny internetowej występują powielone teksty. Przykładem może być np. umieszczenie dwóch identycznych wpisów na blogu. Kolejnym przykładem wewnętrznego DC jest udostępnienie strony głównej pod większą ilością adresów. Dodatkowo o powielaniu treści mówi się, gdy  strona ma niewłaściwe wersje językowe, a także podczas wdrażania certyfikatu SSL doszło do nieprawidłowego przekierowania

Zobacz:  Strategia pozycjonowania

Zewnętrzny duplicate content

O zewnętrznym powielaniu treści mówi się w sytuacji, kiedy ta sama zawartość tekstowa dostępna jest na różnych stronach www. Dzieje się tak w sytuacji, kiedy dochodzi do kradzieży treści (powielania tekstów bez zgody autora) oraz podczas wspomnianego uprzednio kopiowania opisów produktów ze strony producenta. 

W obu przypadkach powielanie treści jest źle postrzegane przez roboty Google. W konsekwencji przyczynia się to do obniżenia pozycji danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. 

Duplicate content – kiedy szczególnie szkodzi?

Znając odpowiedź na pytanie co to duplicate content, zdecydowana większość osób pomyśli, że stworzenie stuprocentowo unikalnych tekstów jest czasami zwyczajnie niemożliwe. Przecież zawsze znajdą się sekwencje słów, które będą powtarzać się na wielu stronach internetowych. Oczywiście jest w tym sporo prawdy, nie mniej jednak nie warto wpadać w panikę. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że tylko w niektórych przypadkach powielanie treści na stronie jest bardzo szkodliwe. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów duplicate content, które destrukcyjnie wpływają na witrynę internetową.

  1. Powielanie treści opisów produktów znajdujących się w innych e-sklepach.
  2. Niewłaściwe implementowanie tagów na stronie canonical oraz błędne wdrożenie filtracji i sortowania artykułów na stronie.
  3. Duplikowanie zakładek na stronie.
  4. Występowanie niezoptymalizowanych stron filtrowania
  5. Stosowanie nieprzemyślanych tagów, tworzących nowe podstrony bez wiedzy właściciela witryny. 

Czym jest duplicate content?

Konsekwencje duplicate content

Jeżeli w danej witrynie internetowej występują powielone treści, wówczas może zaszkodzić jej to na kilka sposobów. Po pierwsze pozycjonowanie takiej strony jest zdecydowanie utrudnione, ponieważ roboty Google obniżają konsekwentnie jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Ponadto, ma to znaczący wpływ na postrzeganie takiej strony przez potencjalnych klientów. Jeżeli odbiorcy szukają danej kategorii produktów czy konkretnych informacji na interesujący ich temat, wówczas odwiedzają rozmaite strony www. Jeżeli okaże się, że spotkali się z takimi samymi tekstami już wcześnie, wówczas mogą uznać to za brak profesjonalizmu i opuścić witrynę bez wykonania pożądanego przez jej właściciela działania. 

Zobacz:  Audyt SEO

Co to duplicate content? Podsumowane

Podsumowując treść artykułu, będącego odpowiedzią na pytanie- co to duplicate content – należy mieć na względzie kilka istotnych faktów. Przede wszystkim, zanim zostanie podjęta decyzja o opublikowaniu danego tekstu na łamach strony internetowej, warto sprawdzić czy nie zostanie on uznany za powielony. W takim wypadku sprawdzą się narzędzia, które ułatwią to zadanie. Mowa między innymi o Google Search Console czy Ahrefs. Oczywiście tego typu narzędzi jest zdecydowanie więcej, w związku z czym warto skorzystać z kilku rozwiązań.  Aby mieć jednak stuprocentową pewność, że treści na stronie są wartościowe, dobrym rozwiązaniem będzie również skorzystanie ze wsparcia ekspertów w tym temacie. Dzięki ich wiedzy i doświadczeniu treści przejdą gruntowny audyt i w razie konieczności zostaną „naprawione”. 

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 3,4 / 5. Liczba głosów: 5

Brak głosów - oceń jako pierwszy!