A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Ścieżka konwersji

Czym jest ścieżka konwersji?

Ścieżka konwersji, która została dobrze zaplanowana i wdrożona przez twórcę strony internetowej, znacznie zwiększa prawdopodobieństwo wykonania pożądanej czynności prze odwiedzającego ją użytkownika. Kluczem do sukcesu jest jej skonstruowanie w taki sposób, który będzie intuicyjny dla odbiorcy i nakieruje go na wykonywanie na stronie pewnych czynności. W tym artykule powiemy czym dokładnie jest ścieżka konwersji, omówimy różne ścieżki konwersji oraz podpowiemy, jak prawidłowo stworzyć ścieżkę konwersji.

Co to jest ścieżka konwersji?

Ścieżką konwersji nazywa się szereg różnorodnych zdarzeń, do których dochodzi przed podjęciem przez użytkownika ostatecznego działania. Mówiąc prościej – ścieżka konwersji to droga, jaką musi pokonać klient, zanim dokona zakupu danego towaru, zapisze się na newsletter, skorzysta z formularza kontaktowego.

To tylko przykłady, konwersją będzie wszystko to, co określisz jako cel Twojej witryny internetowej. W przypadku sklepów online najczęściej jest to zakup. Rolą ścieżki konwersji jest ułatwienie użytkownikowi poruszania się po danej witrynie internetowej i w konsekwencji skłonienie go do wykonania pożądanego przez właściciela sklepu działania. Z reguły nawet niewielki problem ze złożeniem zamówienia w sklepie internetowym lub trudność w poruszaniu się po danej witrynie powodują, że klient ją opuszcza. Bez dokonania żadnej akcji. Wtedy spada konwersja, wzrasta współczynnik odrzuceń. Podczas analizy statystyk nie należy więc zwracać wyłącznie uwagi na ruch na stronie. Istnieją różne ścieżki konwersji

Zobacz:  Brand Purpose

Ścieżki konwersji – rodzaje 

Zanim klient podejmie ostateczną decyzję o tym, że to właśnie w tym sklepie chce dokonać zakupu lub skorzystać z usług danej firmy, często wykonuje szereg czynności i działań. Mowa tu o  przeglądaniu strony internetowej oraz jej poszczególnych zakładek. Czasem użytkownicy odiwedzają także inne witryny, aby porównać asortyment. Jednak to nie same produkty przekonują do zakupu. Ważna jestPonadto, istnieje również duże prawdopodobieństwo, że klient trafi ponownie na daną stronę internetową za pośrednictwem innego źródła. W takiej sytuacji, aby mieć dokładniejsze informacje na temat konwersji weryfikuje się także mikrokonwersje, konwersje bezpośrednie, a także konwersje wspomagane. 

Mikrokonwersje

Mikrokonwejse to szereg pojedynczych zdarzeń, które w konsekwencji przyczyniają się do konwersji. Zaliczamy do nich między innymi zapisanie się użytkownika do newslettera czy przeczytanie opinii oraz komentarzy na temat danego produktu i wiele innych. 

Czym są ścieżki konwersji?

Przeczytaj także: Pozycjonowanie stron oraz audyt SEO

Konwersje bezpośrednie i konwersje wspomagane

Kolejne rodzaje ścieżek konwersji to konwersje bezpośrednie i wspomagane. Te pierwsze traktowane są w Google Analitics jako ostatnie źródło ruchu. Zanim jednak do niego dojdzie, uprzednio zachodzą rozmaite zdarzenia, które powodują, że dany użytkownik znalazł się na danej stronie. Może być to kliknięcie w reklamę wyświetlaną w wyszukiwarce lub link znajdujący się w artykule sponsorowanym. Każda z wyżej wspomnianych może mieć pośredni udział w konwersji, jednak nie jest tą ostatnią, która miała na nią decydujący wpływ. Wyżej przytoczone nazywa się właśnie konwersjami wspomaganymi.

Zobacz:  Corporate Governance

Różne ścieżki konwersji – modele

Opisując różne ścieżki konwersji, można wyróżnić ich kilka modeli. Pierwszy model, zwany A jest to idealna ścieżka konwersji. Nie jest ona tak naprawdę możliwa do osiągnięcia. W tym przypadku liczba konwersji jest równa liczbie użytkowników, którzy rozpoczęli ścieżkę. Następnie można wyróżnić model B. Pokazuje on wysoki wskaźnik odrzuceń użytkowników, którzy w pewnym momencie przerywają kontynuowanie ścieżki konwersji. Model C jest uważany za najbardziej optymalną ścieżkę konwersji. Wskazuje on wysoki poziom konwersji oraz niewielki wskaźnik odrzuceń. W przypadku modelu D jest zobrazowana nieprawidłowo wykonana ścieżka konwersji. W tym przypadku część użytkowników bierze udział w procesie dopiero na jego drugim etapie. 

Czym są ścieżki konwersji?

Jak prawidłowo stworzyć ścieżkę konwersji?

Aby móc stworzyć ścieżkę konwersji, która pozwoli na zwiększenie wskaźnika konwersji, należy wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii. Najważniejsze z nich przedstawiamy poniżej:

– przede wszystkim należy stworzyć unikalną ofertę, która wyróżni się na tle konkurencyjnych, a tym samym zachęci klienta do skorzystania z niej,

– nie powinno się ukrywać przed klientami dodatkowych kosztów. Jeżeli klient zorientuje się, że cena finalnie jest wyższa od pierwotnie przedstawionej, może poczuć się oszukany i zrezygnuje z dokonania zakupu. W związku z tym w miarę możliwości lepiej ich nie doliczać lub od razu wykazać je klientowi.

– należy zadbać o jak najkrótszy czas wczytywania się witryny. Jeżeli poszczególne strony będą otwierały się zbyt długo, wówczas klient może zrezygnować z kontynuowania ścieżki konwersji,

Zobacz:  Lean Management

– niezwykle istotne jest, aby ścieżka konwersji była jak najprostsza. Dzięki temu klient w sposób łatwy, szybki i intuicyjny przebrnie przez ścieżkę konwersji, co w konsekwencji doprowadzi do jej finalizacji,

– ważną kwestię stawowi także poszukiwanie informacji i odpowiedzi przez klienta. Dobra ścieżka konwersji powinna pozwalać mu na ich pozyskiwanie jak najszybciej. Im mniej niepewności, tym większe prawdopodobieństwo na sukces. 

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!