A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Deep Link

Co to jest Deep Link?

Marketing internetowy i SEO obfituje w różnego rodzaju pojęcia, które odnoszą się do konkretnych zachowań lub funkcji. Dziś wyjaśnimy pojęcie deep linku. Czym on jest i jak powinno się go stosować.

Co to jest Deep Link – definicja

Deep Link, czyli link głęboki odnosi się do głębokości strony, czyli linku prowadzącego do konkretnej podstrony internetowej, a tym samym prowadzi użytkownika bezpośrednio do odpowiedniej treści. Jest to link, który prowadzi nie do strony głównej, a do określonej zakładki lub wpisu na blogu. Deep link może być zewnętrzny lub np. ustawiany bezpośrednio ze strony głównej.

Zwłaszcza w odniesieniu do budowania linków w SEO, linki zewnętrzne ustawiane za pomocą deep linków wzmacniają te podstrony. W ten sposób można kontrolować link juice, czyli moc witryny. Pamiętaj jednak, że nadmiernie precyzyjne linki mogą wydawać się nienaturalne i prowadzić do nałożenia kar. W marketingu internetowym głębokie linki to np. linki udostępniane za pośrednictwem programów partnerskich (afiliacyjnych) lub reklam. Inteligentnie wykorzystywane deep linki mogą prowadzić do wyższego współczynnika konwersji.

Jak działa Deep Link?

Głębokie linki mają różne formy. Z jednej strony jako linki do podstron, z drugiej jako linki w obrębie strony, które odsyłają do innych sekcji strony. W kodzie źródłowym te ostatnie są zaimplementowane za pomocą kotwicy (#). Zaimplementowano na przykład spis treści artykułu Wikipedii: kliknięcie nagłówka w spisie treści przenosi użytkownika bezpośrednio do żądanej pozycji w artykule. Linki zewnętrzne można również umieszczać bezpośrednio w takich sekcjach na stronach. Głębokie linki są używane w wynikach wyszukiwania, jako rekomendacje do określonych treści w sieciach społecznościowych lub do cytowania źródeł w artykułach naukowych. Obszar zastosowania deep linków jest niezwykle szeroki i na ogół należy skupić się na poprawie użyteczności podczas ich używania.

Zobacz:  Context Marketing

Deep Link

Znaczenie precyzyjnych linków dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek

Ponieważ istotne dla SEO cechy, takie jak siła linków czy ranking strony, są przekazywane przez podstrony, głębokie linki służą do wzmocnienia podstron witryn — długi ogon również jest tutaj kluczowy. Jednak związek musi być zawsze utrzymywany: Google może zaklasyfikować głębokie linki jako próbę manipulacji, jeśli związek wydaje się nienaturalny. Miałoby to miejsce na przykład w przypadku, gdy liczba linków zwrotnych do podstron jest wielokrotnie wyższa niż liczba linków zwrotnych do strony głównej. Użytkownicy SEO powinni również zadbać o to, aby teksty zawierające linki jak najbardziej naturalnie opisywały zawartość podstrony, do której prowadzą odsyłacze. Google nie będzie jednak traktował każdej nieprawidłowości karą. Przykład: Liczba deep linków do konkretnej podstrony gwałtownie wzrasta. Przyczyna: dobrze napisany merytoryczny wpis blogowy jest chętnie udostępniany przez czytających. Mimo uderzającego wzrostu jest to całkowicie naturalny rozwój, który z pewnością nie zostanie ukarany.

Deep link i programy partnerskie

Partner firmy, który zajmuje się promowaniem jej w swoich social mediach za pomocą precyzyjnych linków. Wyobraź sobie, że ma celem reklamy jest konkretny model sportowych butów. Gdyby ten link prowadził do strony głównej producenta, użytkownik nie dotarłby bezpośrednio do celu i prawdopodobnie opuściłby stronę. W ten sposób zmniejszamy konwersję. Dodając do reklamy link afiliacyjny prowadzący bezpośrednio do produktu, znacząco tę konwersję zwiększymy, ponieważ skrócimy proces zakupowy.

Zobacz:  Konwersja

Deep Link

Przeczytaj także: Pozycjonowanie

Precyzyjne linki mobilne

Głębokie linkowanie na urządzeniach mobilnych korzysta z rozszerzonej funkcjonalności: zamiast adresów URL aplikacje mobilne działają z identyfikatorami URI, tj. Uniform Resource Identifiers. Dzięki temu użytkownik może użyć precyzyjnego linku, aby otworzyć wstępnie zainstalowaną aplikację mobilną lub przejść bezpośrednio do określonego ekranu w aplikacji mobilnej.

Ponadto można stosować tak zwane opóźnione lub odroczone głębokie linki. Najpierw sprawdzają, czy żądana aplikacja mobilna jest wstępnie zainstalowana na urządzeniu końcowym, a następnie odpowiednio przesyłają ją na stronę w aplikacji. Jeśli aplikacja nie jest jeszcze zainstalowana, można odesłać użytkownika bezpośrednio do strony pobierania.

Jaka jest różnica między precyzyjnymi linkami a linkami zwrotnymi?

Głębokie linki, podobnie jak Surface Links, są, ściśle mówiąc, rodzajem linków zwrotnych. Różnica polega na tym, że tylko linki wsteczne, które prowadzą głębiej w strukturę witryny, nazywane są głębokimi linkami.

Krystian Fijał

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 3 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!