A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Echo link (ghost link)

Echo link (ghost link) - co to takiego?

Linkowanie to proces budowania “siatki” między serwisami lub wewnątrz danego serwisu, który wpływa na pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Linki umieszczone na różnych stronach mają zróżnicowaną wartość i siłę przebicia, korzystną dla pozycjonowania. Jednym z najbardziej wartościowych linków, które pomagają optymalizować witrynę są tzw. echo linki (znane też jako ghost linki). Co warto wiedzieć o tego typu linkach? Czym się charakteryzują?

Echo link (ghost link)

Zdj 1. Echo linki to wartościowe narzędzie wspierające pozycjonowanie

Źródło: https://pixabay.com/pl/illustrations/linki-zwrotne-seo-budynek-%C5%82%C4%85cz%C4%85cy-7791387/

Echo linki to jeden z najtrwalszych rodzajów linków, które może pozyskać dana witryna internetowa. Ma wpływ na czas ekspozycji witryny w Google oraz prawidłową reakcję algorytmu wyszukiwarki. Skąd ich siła? Z pamięci wyszukiwania. Nie bez przyczyny echo link znany jest także jako ghost link.

Co to jest echo link?

Echo link jest specyficznym rodzajem linku, bo zachowuje on swoją siłę, mimo, że został już usunięty z sieci. Do tego nawiązuje termin „echo” lub „ghost”. Echo jest słyszalne przez jakiś czas, mimo, że dźwięk już się nie rozchodzi. Duch określonej „istoty” jest widoczny, chociaż jej już fizycznie nie ma. Na podobnej zasadzie działają echo linki. 

Tego rodzaju narzędzie umożliwia witrynie zachowanie siły i pozycji w wyszukiwarce, nawet jeżeli usunięty pierwotny zostanie tzw. link zwrotny, czyli backlink. Ruch organiczny na stronie jest wzmocniony przez cały okres umieszczenia linku na serwisie, ale także działa po jego zlikwidowaniu (przez pewien czas). Tego rodzaju hiperłącza dają duże możliwości pod względem długoterminowej strategii SEO

Jak algorytm wyszukiwarki internetowej reaguje na echo link? Baza danych aktualizowana jest ciągle i stopniowo, ale w określonych ramach czasowych. Oznacza to, że nawet usunięty echo link wpływa na ranking strony internetowej. To z kolei sprawia, że linki trwale wpływają na pozycję witryny w wyszukiwarce, wydłużając korzyści ze starych linków. Ewentualne zmiany w rankingach (wynikające z wygaśnięcia echo linku) są dla pozycjonera w pełni przewidywalne.

Jak powstaje echo link? W jaki sposób działa?

Wiesz już, że echo link jest jednym z najskuteczniejszych linków w sieci. W jaki sposób powstaje tego rodzaju narzędzie? Wartość linków ghost generuje się praktycznie sama. Co na nią wpływa?

  • Wpływ na zawartość linkującej strony – jeżeli dojdzie do zaktualizowania strony, podstrony, systemu działania witryny, algorytmu itd., który usunął pierwotny backlink, przez pewien czas pozostanie on w wyszukiwarce jako ghost link.
  • Zlikwidowanie strony internetowej – podobnie kwestia ma się w przypadku, gdy strona zostanie usunięta. Google również nie będzie natychmiast usuwać wartości linku, a ten zamieni się w echo link. Warto dodać, że zarówno usunięcie całego serwisu jak i podstrony może wpłynąć na wygenerowanie ghost linku.
  • Zakończenie określonych kampanii marketingowych – jeżeli kampania była prowadzona zgodnie z zasadami SEO, to przez pewien czas jej linki mają moc w Google nawet, jeżeli strona danej kampanii zostanie zlikwidowana. 

Echo link (ghost link)

Zdj 2. Linki ułatwiają tworzenie siatki stron internetowych

Źródło: https://pixabay.com/pl/illustrations/strona-internetowa-6271951/ 

Wpływ ghost linków na SEO – co warto wiedzieć?

Echo linki mają wymierny wpływ na SEO, działając korzystnie na pozycję witryny w wyszukiwarce internetowej. Co dzieje się ze stroną, która bazuje przez dłuższy czas na echo linku? Jak wspomnieliśmy wyżej, moc pierwotnego linku jest cały wykorzystywana. Trwa to przez dość długi czas (nawet do kilku tygodni). 

Do czego można jeszcze wykorzystywać echo linki? To narzędzia do wprowadzania regularnych audytów linkowych (analizę, które linki dają efekty w postaci lepszej pozycji w Google, a które nie mają wartości dla algorytmów), tworzenia trwałych backlinków i monitorowania linków, które zostały już z sieci usunięte. 

Ghost linki można monitorować za pomocą takich narzędzi jak Google Search Console, Ahrefs czy SEMrush. To one pozwolą m.in. na analizę wartości danego elementu i sprawdzą, czy jest on nadal aktywny w sieci. Na pewno warto używać ich w pozycjonowaniu treści.

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!