Czym są Featured snippet i jak się w nich znaleźć?
Na skróty
Featured snippet to wyświetlające się w wyszukiwarce Google specjalne fragmenty z odpowiedzią. Answer box zawiera w sobie informacje odpowiadające na zapytanie użytkownika. To rozszerzone wyniki wyszukiwania, dzięki którym internauta może szybciej znaleźć stronę internetową, której szuka. Rozwiązanie to zapewnia więc lepszą widoczność w Google oraz buduje wizerunek eksperta w danej branży. Potocznie Featured snippet nazywane jest wynikiem zerowym, ponieważ wyświetla się na samej górze listy wyszukiwania.
Czemu warto dbać o Featured snippet?
Jeśli regularnie korzystasz z wyszukiwarki Google, z pewnością wiesz czym jest Featured snippet w praktyce. Rozszerzone wyniki wyszukiwania mają ogromny wpływa na poprawę widoczności WWW, i są w stanie generować większy ruch. To idealne rozwiązanie, jeśli chcesz budować wizerunek eksperta w sieci, przy okazji dbając o kwestie SEO. Twoje teksty będą wyświetlane na wysokich pozycjach i trafią do answer box, jako najbardziej dopasowana odpowiedź do zapytania użytkownika.
Warto jednak wspomnieć, że gdy Featured snippet przedstawi wszystkie najważniejsze informacje o konkretnym temacie, użytkownik prawdopodobnie nie kliknie link. Dlaczego? Bo odpowiedź na pytanie pojawi się w oknie wyszukiwarki, więc wyświetlenie całej podstrony będzie niepotrzebne. Z tego powodu warto zadbać o Featured snippet poprzez optymalizację treści na stronie internetowej. Odpowiedź wyświetlana w answer box powinna być jasna i merytoryczna, ale równocześnie zachęcająca do kliknięcia. To zadanie nie należy do najłatwiejszych, ponieważ contentu wyświetlanego w Featured snippet nie można samodzielnie edytować. To algorytm decyduje co i kiedy wyświetli.
Lepsza widoczność w Google to nie jedyna zaleta answer boxów. Dla przykładu: strona internetowa SearchEngineLand regularnie publikuje treści związane z SEO i SEM. Witryna zanotowała aż trzykrotny wzrost CTR (współczynnik klikalności) po wdrożeniu Featured snippet. Jeśli więc zadbasz o swój content, masz szansę na pozyskanie naprawdę dużego ruchu organicznego. Jedynym warunkiem jest optymalizacja treści w taki sposób, aby teksty spełniały wymogi użytkowników oraz algorytmów jednocześnie.
Przeczytaj także: Pozycjonowanie sklepu internetowego oraz SXO
Jak można znaleźć się w Featured snippet
Pytanie dotyczące tego, jak trafić do Featured snippet zaczęło pojawiać się, zanim jeszcze answer boxy zostały wdrożone do wyszukiwarki Google. No więc, jak znaleźć się na pozycji zerowej w wynikach wyszukiwania? Odpowiedź jest prosta. Zadbaj o swój content najlepiej, jak to tylko możliwe. Algorytm automatycznie weryfikuje zawartość strony i decyduje, czy treść powinna być wyświetlona w Featured snippet jako odpowiedź na zapytanie użytkownika.
Twórz content związany z Twoją branżą. Jeżeli nie masz bloga, czas, aby go założyć. Umieszczaj w tekście słowa kluczowe, ale w sposób naturalny, bez spamu lub sztucznego wklejania fraz. W ten sposób możesz liczyć nie tylko na lepszą widoczność w Google, ale również na pojawienie się w answer boxie, jeżeli algorytm zdecyduje, że Twoje teksty są najlepiej dopasowane do pytania internauty.
Postaraj się publikować evergreen content. Tego rodzaju teksty są ponadczasowe i traktują o przeróżnych zagadnieniach. Można stwierdzić, że evergreen content jest całkowitą przeciwnością treści newsowych, które są popularne przez kilka godzin lub dni. Jeżeli poważnie myślisz o poprawie widoczności WWW i posiadasz już blog, zadbaj o optymalizację udostępnionych treści. W tym przypadku sprawdzi się technika nosząca nazwę content pruning. To odświeżanie tekstów poprzez usuwanie nieaktualnych informacji oraz aktualizację. Jeżeli samodzielnie nie jesteś w stanie tworzyć artykułów, skorzystaj z pomocy specjalistów, najlepiej renomowanej agencji SEO, która zatrudnia copywriterów. Pamiętaj, że trafienie do Featured snippet wymaga jak najlepszej widoczności w Google. Bez pozycjonowania to praktycznie niemożliwe.
Po co są Featured snippet?
Treści wyświetlane w Featured snippet osiągają maksymalnie 300 znaków. Odpowiedź na pytanie użytkownika nie będzie więc wyczerpująca, ale powinna zachęcić do kliknięcia w link. Należy także wspomnieć o Rich Featured snippet – to osobny wariant answer box, tym razem ze zdjęciem. Obraz nie musi pochodzić z tej samej domeny, co odpowiedź na zapytanie. Algorytmy Google samodzielnie ustalają, jaka fotografia będzie wyświetlana w konkretnym answer boxie.
Featured snippet to coś więcej niż lepsza widoczność w Google. Rozszerzone wyniki wyszukiwania są niezwykle wygodne dla użytkowników. Jeżeli postawisz wyszukiwarce pytanie, algorytm postara się udzielić jak najlepiej dopasowanej odpowiedzi. Google dąży do tego, aby zagwarantować internautom komfort na bardzo wysokim poziomie, dlatego aktualizacje wraz z nową zawartością wprowadzane są regularnie. Jeżeli nie chcesz, aby Twoja strona internetowa wyświetlała się w Featured snippet, w kodzie witryny umieść specjalny tag: <meta name=”robots” content=”nosnippet”>.
Pozycjonowanie pod Featured snippet
Poprawa widoczności WWW poprzez pozycjonowanie pod Featured snippet opiera się na tworzeniu nowej treści oraz optymalizacji tej aktualnej. Content musi być merytoryczny i zgodny z zasadami SEO. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy agencji. Pozycjonowanie sprawi, że Twoja strona zyska szansę na regularne wyświetlanie się w answer boxach. Specjalista SEO przygotuje listę tematów, które są często wyszukiwane przez użytkowników. Następnie copywriterzy zajmą się procesem twórczym, aby teksty były zgodne z potrzebami internautów oraz wymaganiami algorytmu. Pozycjoner ustali również, jakie teksty wymagają aktualizacji. Dodatkowo zadba o kwestie UX i naprawę wszystkich błędów na stronie. W efekcie możesz spodziewać się poprawy widoczności WWW, większą rozpoznawalność w sieci oraz wizerunek eksperta w branży.
Jedna podstrona może wyświetlać się na pozycji zerowej dla wielu słów kluczowych. Wystarczy właściwie zoptymalizować content. Jak sprawdzić, czy strona jest w Featured snippet i treść witryny pojawia się w answer boxach? Możesz wykorzystać do tego narzędzie SEMrush oraz Ahrefs. W obu przypadkach otrzymasz dostęp do mniej więcej tych samych statystyk.