A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Local Pack

Czym jest Local Pack w SEO?

Dla wielu firm — zwłaszcza tych mniejszych — podstawowym źródłem ruchu są zapytania lokalne. I z nimi właśnie związany jest Local Pack. Wyjaśniamy, jak działa chętnie wyświetlany przez Google „trzypak” i na jakiej podstawie algorytm decyduje, które firmy do niego trafią.

Local Pack — co to?

Local Pack (czasem nazywany też trzypakiem) to regularnie stosowany przez Google format wyników wyszukiwania dla zapytań lokalnych. Składa się on z: 

  • małej mapy, na której „pinezkami” oznaczone są pasujące do zapytania przedsiębiorstwa 

oraz 

  • listy trzech wyróżnionych, zdaniem algorytmu najlepiej odpowiadających na zapytanie firm w okolicy.

Local Pack

Jeśli firm pasujących do frazy jest w okolicy więcej — listę można oczywiście rozwinąć.

W samym „trzypaku” wyświetlane są podstawowe dane na temat wyróżnionych firm: adres, liczba ocen i ich średnia, link do strony WWW czy informacje o świadczonych usługach. Dużo zależy od tego, o jakich biznesach mowa. W przypadku sklepów zobaczymy np. godziny otwarcia, dla hoteli — cenę noclegu, a przy restauracjach — informację o dostawie. Ważne: wszystkie dane pochodzą z Profilu Firmy w Google.

Pod jakimi zapytaniami wyświetla się Local Pack?

Pod tymi, które Google zidentyfikuje jako zapytania lokalne, z intencją skorzystania z konkretnej usługi lub odwiedzenia danego miejsca. 

Najczęściej wystarczy, aby w zapytaniu znalazła się lokalizacja (może być to konkretna ulica, nazwa miasta, a nawet… kraj) oraz fraza określająca, czego szukamy — włoskiej restauracji, hotelu, a może konkretnego sklepu, na przykład Ikei albo salonu Apple. Jako zapytania lokalne Google interpretuje także frazy w stylu „niedaleko mnie” albo „w okolicy” — dla nich algorytm przyjmuje lokalizację adresu IP.

Local Pack powinien zatem wyświetlić się pod każdym z poniższych zapytań:

  • „Poznań hotel czterogwiazdkowy”;
  • „restauracja grecka Warszawa”;
  • „atrakcje w okolicy”;
  • „Starbucks Polska”.

Dlaczego warto znaleźć się w Local Pack?

Firma, która regularnie wyświetla się pod zapytaniami lokalnymi w „trzypaku” może mieć z tego naprawdę wiele korzyści. Należą do nich:

  • wzrost ruchu — według raportu amerykańskiej agencji FirstPageSage (firstpagesage.com/reports/google-click-through-rates-ctrs-by-ranking-position/), gdy Local Pack jest obecny w wynikach wyszukiwania, trzy wyświetlane w nim firmy zdobywają prawie połowę (!) kliknięć dla danego zapytania;
  • możliwość dotarcia do klientów z najbliższej okolicy — czyli tych, którzy mają największą szansę rzeczywiście skorzystać z usług firmy;
  • wzrost zaufania do firmy — już sama obecność w Local Pack świadczy o tym, że firma prawdopodobnie jest wiarygodna; a tym bardziej, jeśli towarzyszą temu liczne pozytywne recenzje i profesjonalnie przygotowany Profil Firmy;
  • optymalizacja pod kątem użytkowników mobilnych — format Local Pack jest natywnie przygotowany z myślą o mobilnej wersji Google, z której użytkownicy korzystają najchętniej podczas poszukiwania lokalnych restauracji czy sklepów.

Jak algorytm Google wybiera firmy do Local Pack?

O tym, które firmy znajdą się w Local Pack (i które z nich zajmą trzy widoczne pozycje) decyduje kilka czynników:

  • lokalizacja firmy — z zasady firmy znajdujące się bliżej użytkownika mają większą szansę trafić do Local Pack;
  • średnia ocen oraz ich liczbaalgorytm Google zdecydowanie preferuje firmy o dużej liczbie ocen i, oczywiście, jak najwyższej średniej;
  • to, jak rozbudowany jest Profil Firmy — jeśli firma ma w nim komplet podstawowych informacji i regularnie je aktualizuje, dodaje własne grafiki oraz odpowiada na opinie użytkowników, na pewno zostanie lepiej oceniona przez algorytm;
  • tradycyjne SEO — dobrze zoptymalizowana strona firmy również może pomóc w walce o miejsce w Local Pack. Tutaj Google szczególnie zwraca uwagę na pozycjonowanie lokalne oraz profil linkowy (z naciskiem na odnośniki z serwisów regionalnych).

Krótko mówiąc — masz wpływ na to, czy Twoja firma trafi do Local Pack. Na pewno nie zaszkodzi tu dobrze zoptymalizowany Profil Firmy, pozycjonowanie powiązanej z nim strony WWW oraz… troska o jak najwyższą jakość usług (i liczbę dobrych opinii)!

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!