A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Reklama internetowa

Reklama internetowa - czym jest? Rodzaje reklamy internetowej

Aktualnie reklama w formie digitalowej, prezentowana za pomocą narzędzi internetowych jest najpopularniejszym sposobem na dotarcie do klientów. Umożliwia dotarcie do precyzyjnie określonej grupy docelowej, a także efektywną analizę odbioru określonej kampanii. Przed rozpoczęciem działań marketingowych w Internecie, warto dowiedzieć się więcej o reklamie internetowej. Jakie są formy reklamy internetowej? Czym jest tak naprawdę reklama internetowa i jak ją definiować?

Reklama internetowa

Zdj 1. Reklama internetowa to świetne narzędzie marketingu online

Źródło: https://pixabay.com/photos/online-shopping-clothing-mobile-2900303/

Ośrodek badawczy gemiusAdReal potwierdza, że ponad 87 procent Polaków należy do grupy wpływu kampanii reklamowych działających w sieci. Biorąc pod uwagę, że spada odsetek osób, na które oddziałują kampanie outdoorowe i tradycyjne (np. w TV czy radio), widać, że reklama online stała się najskuteczniejszą formą promocji produktów i usług.

Czym jest reklama internetowa – jak ją zdefiniować?

Co to jest reklama internetowa? Specjaliści wskazują, że to forma strategii promocyjnej marki, usługi lub określonego produktu, wykorzystująca zasoby sieciowe do promowania wytwarzanych lub oferowanych zasobów. Umożliwia pozyskiwanie ruchu z Internetu i adresowanie kampanii do konkretnie wskazanych grup odbiorców.

Początkowo reklama internetowa polegała wyłącznie na umieszczeniu niewielkich banerów na stronach internetowych i podlinkowaniu ich w celu przekierowania ruchu na stronę docelową. Dziś reklama internatowa ma wiele różnych wersji, które umożliwiają skuteczne promowanie własnej działalności. 

Dla kogo adresowana jest reklama w Internecie? Przede wszystkim dla firm, które mają skonkretyzowaną grupę odbiorców, chcą zwiększyć swoje obroty i mają zamiar zrealizować kampanię reklamową na bazie skutecznych działań. Trudno powiedzieć, aby reklama na stronie internetowej lub w mediach społecznościowych była odradzana jakiejkolwiek formie działalności. W zależności od charakterystyki branży czy zakresu pracy, zawsze można dobrać odpowiednie narzędzia.

Rodzaje reklamy internetowej

W sieci dostępne są zróżnicowane formy reklamy internetowej, które cechują się innymi cechami i sposobem dotarcia do odbiorców. Podstawowym podziałem są reklamy jawne (np. artykuły sponsorowane lub Facebook Ads) lub reklamy ukryte (pozycjonowanie, content marketing, marketing wirusowy i działalność w mediach społecznościowych. 

Jakie są najczęściej wykorzystywane formy reklamy i co warto o nich wiedzieć? 

  • Reklama PCC – reklama taka jak np. Google Ads. Użytkownik płaci za określone wyświetlenie reklamy. Może być emitowana na różnych stronach internetowych.
  • Artykuły sponsorowane – to artykuł w sieci, który umieszczany jest na zewnętrznej stronie internetowej. Ma znaczenie z punktu widzenia SEO i umożliwia przekierowanie ruchu z jednej witryny na drugą.
  • Pozycjonowanie – to proces, który wpływa na pozycję strony internetowej w wyszukiwarce sieciowej, na określone frazy. Użytkownik, wpisując dane wyrażenie szybciej znajdzie Twoją witrynę.
  • Reklamy w mediach społecznościowych – mogą to być np. reklamy na Instagramie, wpisy reklamowe na Facebooku lub reklamy na YouTube. Wyświetlają się określonej grupie odbiorców podczas przeglądania treści na danym portalu.
  • Influencer marketing – tę formę również można zaliczyć do reklam internetowych. Influencer pokazuje określony produkt w mediach społecznościowych lub na swojej stronie internetowej, zachęcając do jego zakupu. 
  • Mailing – to reklama polegają na informowaniu klientów zebranych w bazie o nowościach w ofercie. Jest bardzo skutecznym sposobem komunikacji z pozyskanymi już odbiorcami.
  • Content marketing – tworzenie odpowiednich treści to sposób na efektywną reklamę i budowanie zaufanie klienta do marki.

Reklama internetowa

Zdj 2. Google Ads (kiedyś Adwords) to sposób prowadzenia reklamy produktowej

Źródło: https://pixabay.com/photos/adwords-seo-sem-google-marketing-793034/ 

Zalety i wady reklamy internetowej

Do zalet reklam internetowych zaliczymy z pewnością wszechstronność, dopasowanie do różnych grup odbiorców, ogromną liczbę narzędzi i możliwość reakcji zwrotnej (np. w postaci komentarzy w mediach społecznościowych). Szybciej też sprawdzisz, czy reklama przynosi efekty, analizując wzrost sprzedaży w sklepie internetowym lub liczbę odwiedzin na stronie należącej do Twojej firmy usługowej.

Skoro jest tak idealnie, to czy reklama internetowa ma jakiekolwiek wady? Z pewnością do wad można zaliczyć fakt, że wymagają one umiejętności technicznej obsługi komputera. Zdarza się również, że użytkownicy ignorują reklamy (częściej np. niż w TV czy radio), omijając je lub instalując np. oprogramowanie do blokowania treści promocyjnych.

Skuteczna reklama w Internecie – co to znaczy?

Skuteczna reklama internetowa polega na prawidłowym dopasowaniu treści do grupy odbiorców, zdefiniowaniu odpowiednich odbiorców treści reklamowych (np. ze względu na wiek i miejsce zamieszkania), a także na realizacji działań, które mogą tę grupę zainteresować. Musisz sprawdzić, czy Twoja grupa korzysta z wybranego portalu społecznościowego przed zareklamowaniem tam swoich produktów.

Ile kosztuje reklama w Internecie? Koszt może być różny i sam możesz go zdefiniować. W praktyce to od kilkuset do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Reklamowanie usług i produktów w sieci jest skuteczne zarówno dla małych firm, jak i dużych przedsiębiorstw. 

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!