Czym jest stopka?
Na skróty
Strona internetowa składa się z wielu elementów. Wyobrażając sobie witrynę, większość osób myśli na przykład o jej nawigacji lub tym, co widoczne jest na pierwszym planie. Stopka to element, który jest oddzielony od reszty witryny. W tym artykule dokładniej ją opiszemy
Co to jest stopka — definicja
Stopka, czyli inaczej footer, jest końcową sekcją strony internetowej.
Znajduje się ona na samym dole witryny i najczęściej zawiera następujące elementy:
- adres strony internetowej,
- pełną nazwę witryny,
- dodatkową nawigację,
- odnośniki do profili w mediach społecznościowych,
- informacje dotyczące praw autorskich.
Charakter strony internetowej ma wpływ na to, co znajduje się w stopce. Dodatkowo opisywany element jest świetnym miejscem na wzmocnienie marki, a także przekazanie dodatkowych informacji zarówno użytkownikom, jak i robotom Google’a. Stopka jest zatem kluczowym punktem informacyjnym dla klientów Twojej firmy. Element ten znajduje się na każdej prawidłowo wykonanej stronie internetowej.
Funkcje stopki na stronie internetowej
Opinii na temat tego, w jaki sposób stopka wpływa na SEO, jest wiele. Można jednak być pewnym, że dobrze skonstruowana jest istotnym elementem dla użytkownika. Niektórzy webmasterzy całkowicie niepotrzebnie uznają ten element strony za bezużyteczny i wprowadzony na siłę. W rzeczywistości jednak to właśnie na dole witryny można zamieścić informacje pomocne we wzmocnieniu marki.
Stopka HTML — jak ją zaprojektować?
Podobnie jak wszystkie elementy strony internetowej stopka powinna być dokładnie zaplanowana. Aby to zrobić, trzeba zastanowić się, czego oczekują odwiedzający. Po odpowiedzeniu na to pytanie znacznie łatwiej będzie opracować wszystkie elementy stopki. Jeżeli zależy Ci na zamówieniu witryny, która będzie wyglądać profesjonalnie i pozyskiwać klientów dla Twojej firmy, skorzystaj z usług sprawdzonej agencji marketingowej.
Stopka — opis elementów
Social proof to element strony internetowej, który jest jednocześnie społecznym dowodem słuszności. Dużo osób kieruje się bowiem opiniami innych w trakcie podejmowania decyzji zakupowej. Wspomniane recenzje mogą być wydane na przykład przez branżowych ekspertów lub celebrytów/
Mapa strony to często spotykany element stopki. Stanowi ona rozbudowany podział kategorii, jakie można znaleźć na stronie. Polityka prywatności i warunki korzystania informuje z kolei o tym, że witryna przechowuje i wykorzystuje tak zwane ciasteczka. Dane kontaktowe to element, który zawiera informacje, takie jak między innymi: adres firmy, numer telefonu, adres e-mail.
Kolejnym elementem stopki jest mapa dojazdu. Dzięki niemu, a także dzięki danym kontaktowym możliwe jest szybsze określenie, jak dotrzeć do przedsiębiorstwa. Nawigacja to kolejny element. Dzięki niemu można pomóc użytkownikom strony internetowej znaleźć to, czego szukali. Pamiętaj jednak o tym, że nie warto umieszczać w stopce linków do każdej podstrony. Warto wspomnieć jeszcze o odnośnikach społecznościowych. Stały się już one normą, a wiele osób chce szybko przenieść się ze strony na przykład na Facebooka, Instagrama lub YouTube’a.
Nierzadko właśnie w stopce jest także możliwość zapisania się do newslettera. Nie chodzi tutaj jednak o publikację skomplikowanego formularza. Wystarczy bowiem okienko do wpisania adresu e-mail. Często w stopce znajduje się także logo marki i skrócony opis misji tej działalności.
Co to jest stopka? — Podsumowanie
Fakt, że stopka znajduje się na samym dole strony internetowej, nie oznacza, że jest ona mniej ważna od pozostałych elementów. Dawno minęły już czasy, gdy webmasterzy upychali w tym elemencie frazy kluczowe, aby zwiększyć efekty pozycjonowania. Jeżeli zależy Ci na tym, aby mieć profesjonalnie wykonaną witrynę, skorzystaj zatem z usług sprawdzonej agencji SXO. Dzięki temu będziesz mieć gwarancję, że webmasterzy nie zapomną o żadnym ważnym elemencie witryny.