A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Visual content

Visual content – co to jest?

Badania naukowe potwierdzają, że najskuteczniejszą formą przekazywania informacji jest forma wizualna. Czytelne, uporządkowane i atrakcyjne grafiki czy wykresy przyciągają wzrok, a także pokazują dane w taki sposób, że odbiorca łatwiej je zapamiętuje. Elementem wizualizacji treści w marketingu jest visual content. Co to takiego? Jak wykorzystać tego rodzaju zjawisko w działaniach marketingowych?

Visual content

Zdj 1. Content wizualny to zbiór składający się m.in. na content marketing

Źródło: https://pixabay.com/illustrations/content-marketing-website-web-seo-3679757/

Nowoczesny marketing opiera się na treści. To ona jest dźwignią informacji, które mogą być ukazane w zróżnicowanej, atrakcyjnej formie. Pamiętaj, że „treść” nie jest równoznaczna z „tekstem”. Definicja visual contentu wyjaśnia to w bardzo precyzyjny sposób.

Visual content – co to takiego?

Czym jest w takim razie visual content? To forma treści ukazanej w formie graficznej, wykorzystująca różnego rodzaju klasyczne i nowoczesne narzędzia do przekazywania informacji. Co m.in. wchodzi w skład visual contentu?

  • Obrazki, grafiki, infografiki, proste ilustracje.
  • Wykresy różnego rodzaju.
  • Content wideo (zarówno krótki, przeznaczony do mediów społecznościowych, jak i dłuższy).
  • Memy i podobnego rodzaju tzw. lolcontent. 

Co ważne, coraz częściej visual content oparty jest na wytworze sztucznej inteligencji, a także treściach interaktywnych. Taka forma skraca dystans z odbiorcą i umożliwia mu dużo efektywniejsze zapoznanie się np. z możliwościami oferowanego produktu.

Główną rolą visual contentu jest przekazywanie informacji graficznych za pomocą wizualizacji o zróżnicowanej formie. Umożliwia on zbudowanie trwałej relacji z odbiorcami, opartej na profesjonalizmie i szacunku dotyczącego przekazywania treści. 

Podstawowym założeniem visual contentu jest prostota, skuteczność i czytelność. Istotne jest także zagospodarowanie treści w taki sposób, aby były one atrakcyjne w odbiorze i przyciągnęły potencjalnego odbiorcę. 

Visual content

Zdj 2. Visual content to wiele różnych elementów, które pozwalają na lepszą identyfikację danych

Źródło: https://live.staticflickr.com/7337/9784370654_6bca28bd8e_c.jpg

Jaką rolę odgrywa visual content dla strategii marketingowej?

Przede wszystkim musisz pamiętać, że treści marketingowe są lepiej przyswajalne przez ludzki umysł. Odbiorca zapamięta je dłużej i przyswoi większą ilość danych, niż miałby czytać nawet bardzo atrakcyjny tekst. Przyswajalne treści wpływają na ich atrakcyjność i są dla odbiorcy ciekawsze. Dzięki temu generują większą liczbę wirusowych odsłon.

To z kolei przekłada się na późniejszym udostępnianiu treści w sieci. Np. mem może stać się elementem marketingu wirusowego, który nie będzie wymagał środków finansowych do promocji. Jeżeli trafisz w niszę, a internauci podchwycą Twój pomysł (np. na trend w filmie opublikowanym w serwisie TikTok mogą odpowiedzieć media), możesz liczyć na całkowicie darmową reklamę.

Co ważne, content wizualny nie wpływa negatywnie na SEO (co poprawia możliwości pozycjonowania witryny), poprawia walory UX strony internetowej, a także generuje większą liczbę linków. Jego rola w prowadzeniu działań marketingowych jest niebagatelna praktycznie na każdym obszarze, niezależnie czy są to media społecznościowe, influencer marketing, e-mail marketing czy pozycjonowanie stron.

Rodzaje visual contentu – jak można je wykorzystać w działaniach promocyjnych?

Rodzaje visual contentu to wspomniane już obrazy, grafiki, ilustracje, wideo, infografiki i animacje. Jak można wykorzystać poszczególne elementy w promowaniu własnych produktów, usług lub swojej marki osobistej?

  • Obraz może służyć do ukazania produktu na stronie internetowej, nie jako standardowe zdjęcie produktowe, a np. w trakcie użytkowania go.
  • Grafika i infografika są idealnym rozwiązaniem do prezentowania danych statystycznych i ich wykorzystania w praktyce.
  • Wideo może być wiralowym trendem w mediach społecznościowych lub reklamą w serwisach takich jak YouTube.
  • Animacja może być np. elementem prowadzenia szkolenia dla klientów, z zakresu użytkowania Twojego produktu. 

Pamiętaj, aby uwzględnić visual content w czasie tworzenia strategii biznesowej. W ten sposób wdrożysz ją sukcesywnie, w bardziej profesjonalny sposób. Do realizacji elementów wizualnego contentu zaangażuj profesjonalnych grafików, którzy mogą przełożyć Twoje pomysły i przemyślenia na realne elementy. Część wykorzystasz np. na swojej stronie internetowej, część pozwoli Ci działać w mediach społecznościowych, a inne mogą być uzupełnieniem reklam Google lub Facebook Ads. Wszystko zależy od Ciebie. 

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!