URL Rating – co to jest?
3 min
3 min
Na skróty
Domain Rating (DR) i URL Rating (UR) to wskaźniki używane przez Ahrefs do oceny profilu linków przychodzących witryny. DR jest miarą ilości i jakości linków prowadzących do całej domeny, podczas gdy UR ocenia linki prowadzące do określonej strony. Chociaż te wskaźniki są przydatne, należy pamiętać, że witryny internetowe nie pozycjonują się wyłącznie ze względu na ich linkowanie, a czasami nawet wysoka pozycja w rankingu nie przełoży się na ruch.
Wskaźnik URL Rating (UR) ocenia daną stronę w 100-punktowej skali. Zasada jest prosta: im niższa liczba, tym słabszy profil linków. Strony, które posiadają wysokiej jakości linki (zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne), otrzymają najlepszą możliwą ocenę – 100. Według deweloperów Ahrefs wskaźnik ten jest skorelowany z rankingiem Google i pozwala na sprawny pomiar jakości profilu linków. Jest kilka ważnych rzeczy, które warto wiedzieć na temat UR, są to między innymi:
Jeśli znasz formułę Google PageRank, zrozumienie URL Rating (UR) Ahrefs powinno być dla Ciebie łatwe. Dzieje się tak, ponieważ do obliczania oceny adresu URL (UR) stosujemy te same podstawowe zasady PageRank:
Ocena adresów URL (UR) to niemal doskonały sposób pomiaru „popularności linków” na stronie, co jest prawdopodobnie powodem, dla którego tak dobrze koreluje z rankingami Google. To powiedziawszy, nie myśl o ocenie adresów URL jako bezpośrednim zamienniku PageRank. Formuła Google PageRank bardzo ewoluowała od samego początku, podczas gdy obliczenia dla UR Ahrefs pozostają w porównaniu z nimi uproszczone. Gdyby miały one w podobny sposób do PageRank’u stworzyć równie zaawansowaną formułę bardziej, częsta aktualizacja dla MILIARDÓW stron w indeksie stałaby się zbyt kosztowna — byłby to koszt, który musiałby zostać przeniesiony na klienta.
Jeśli już wiesz, czym jest URL Rating, to zapewne chciałbyś poprawić jego jakość. Oto kilka sprawdzonych sposobów, jak to zrobić.
Wysokiej jakości, autorytatywna treść jest głównym motorem rankingu wyszukiwarek i nic nie zastąpi świetnej treści — jest to szczególnie ważne w przypadku marketingu SEO. Wysokiej jakości treści stworzone specjalnie dla zamierzonego użytkownika zwiększają ruch w witrynie, co poprawia jej autorytet i trafność.
Zapewne zauważyłeś, że jesteśmy dość mocno nastawieni na treść. Wyszukiwarki też. Regularnie aktualizowana treść jest postrzegana jako jeden z najlepszych wskaźników trafności witryny, więc pamiętaj, aby była aktualna. Kontroluj swoje treści zgodnie z ustalonym harmonogramem i wprowadzaj aktualizacje w razie potrzeby.
Strona internetowa, która jest bogata w treść, autorytatywna, bezstronna i pomaga odwiedzającym dowiedzieć się więcej o tym, co ich interesuje, najprawdopodobniej przyciągnie linki z innych witryn, co poprawia optymalizację pod kątem wyszukiwarek.
Zawsze opisuj swój obraz i multimedia za pomocą alt tagów lub alternatywnych opisów tekstowych. Umożliwiają wyszukiwarkom zlokalizowanie Twojej strony, co ma kluczowe znaczenie — zwłaszcza dla tych, którzy korzystają z przeglądarek tekstowych lub czytników ekranu.
Zawodowy copywriter specjalizujący się̨ w tworzeniu artykułów eksperckich dotyczących najważniejszych zagadnień związanych z SEO. Twierdzi, że nieustanne zmiany w tej dziedzinie napędzają go do dalszej pracy, a edukowanie innych pozwala mu wzrastać.