A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Płatności odroczone

Czym są płatności odroczone?

Nowoczesne, duże platformy e-commerce, ale też małe sklepy internetowe umożliwiają korzystanie z wielu różnych sposobów płatności. Użytkownicy mają możliwość zapłaty za zakupy kartą, systemem BLIK, środkami zgromadzonymi na wirtualnych portfelach itd. Coraz częściej wdrażane są też płatności ratalne i tzw. płatności odroczone. Co warto wiedzieć o płatnościach odroczonych? Kiedy warto zaimplementować takiego rodzaju płatności w sklepie internetowym i jak się za to zabrać?

Płatności odroczone

Zdj 1. Odroczone płatności to forma regulowania zobowiązań za zakupy

Źródło: https://pixabay.com/photos/banknotes-polish-zloty-currency-3212757/

CRIF, czyli globalna marka zajmująca się analizą danych finansowych i kredytowych wskazuje, że w maju 2023 roku w Polsce skorzystano z ponad 800 tys. tzw. płatności odroczonych o łącznej wartości ponad 300 mln zł. Dziś tzw. „Buy Now, Pay Later” (BNPL) cieszy się jeszcze większym zainteresowaniem użytkowników.  

Płatności odroczone – co to?

Wynika to z charakterystyki tego rodzaju środka płatniczego. Płatności odroczone to możliwość zakupu określonego produktu bez konieczności natychmiastowej zapłaty za produkt. Taka płatność następuje w ciągu np. 30 dni lub 60 dni od zakupu danego towaru.

Jak wygląda w praktyce płatność odroczona? Faktycznie sprzedawca otrzymuje pieniądze natychmiast po zakupie od instytucji finansowej, która udziela krótkotrwałej pożyczki. Instytucja zawiera umowę z klientem na spłatę zaciągniętego zobowiązania. Takiego rodzaju zobowiązanie musi być później spłacone w określonym czasie, bo inaczej klientowi zostaną naliczone odsetki.

Dla kogo płatności odroczone? Dlaczego warto je stosować?

Płatności odroczone są bezpieczne, bo do ich zaciągnięcia konieczne jest wypełnienie wniosku kredytowego i weryfikacja. Sprzedawca otrzymuje pieniądze natychmiast – nie musi czekać na środki od klienta. Z kolei proces weryfikacji spada na instytucję finansową.

Płatności odroczone to sposób zakupu droższych towarów dla osób, które nie mają aktualnie środków, ale będą miały je np. w ciągu kilku dni lub kilku tygodni. W ten sposób klienci mogą kupić produkty w atrakcyjnych cenach przed wypłatą lub przed wpłynięciem pieniędzy z faktury. Tego rodzaju płatności przyciągają klientów (szczególnie, jeżeli BNPL nie generuje dodatkowych kosztów) i stanowią jedną z podstaw nowoczesnego podejścia do SXO.

Płatności odroczone w marketingu i SXO – co warto wiedzieć?

SXO, czyli SEO i UX to pozycjonowanie w oparciu o dopasowanie strony do potrzeb użytkowników. To ważna część digital marketingu, której elementem są płatności odroczone. Zasady SXO wskazują, że użytkownicy powinni mieć dostęp do różnych metod zapłaty za zakupy. Płatności odroczone (podobnie jak możliwość zakupów na raty) to sposób na przyciągnięcie klienta, który jest zainteresowany produktem w ciekawej cenie, ale na dany moment nie ma środków na zakup tego produktu.

Jakie są zalety wdrożenia płatności odroczonych w marketingu?

  • Płatności odroczone przyciągają klientów, którzy nie mają aktualnie środków na zakup produktu;
  • Dzięki BNPL jesteś w stanie zwiększyć sprzedaż towaru np. będącego aktualnie w promocji;
  • Płatności odroczone zwiększają zaufanie klienta do marki i poprawiają rozpoznawalność brandu;
  • BNPL przekłada się pozytywnie na kwestię UX, a także może pośrednio poprawić pozycję strony w wyszukiwarce internetowej.

Co ważne, ten rodzaj płatności nadaje się nie tylko do dużych platform e-commerce, które sprzedają produkty w hurtowych ilościach. Sprawdza się również w przypadku małych sklepów, oferujących droższe towary (od kwoty ok. 500 zł) np. RTV/AGD, elektronikę, sprzęt sportowy, meble itd. To skuteczny sposób na poszerzenie bazy klientów.

Płatności odroczone

Zdj 2. Zapłata za odroczone płatności następuje po określonym czasie

Źródło: https://pixabay.com/photos/investment-finance-time-3247252/ 

Jak zaimplementować płatności odroczone w sklepie internetowym?

W pierwszym kroku należy wybrać operatora płatności odroczonych. Mogą to być największe banki lub dedykowane systemy BNPL (np. PayPo). W przypadku banków usługa wymaga wizyty w oddziale lub przejście procedury przez bankowość elektroniczną. Systemy takie jak PayPo są łatwiejsze do wdrożenia. Konieczne jest wysłanie zapytania do instytucji udzielającej pożyczki, wraz z wypełnieniem wniosku.

Po uzyskaniu prawa do skorzystania z opcji ratalnej, otrzymasz dostęp do panelu administracyjnego, gdzie ustawisz np. maksymalną kwotę płatności odroczonej i wygenerujesz kod do zaimplementowania na stronie www. Od tego momentu Twoi klienci mogą skorzystać z opcji BNPL.

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!