Co to jest rozszerzenie objaśnień?
3 min
3 min
Na skróty
Jedną z najskuteczniejszych metod trafienia wprost do klienta jest reklama Google. Trafna, zawsze wyświetlająca się na górze wyników. Jednak czy jest coś, co może powodować, że będzie jeszcze skuteczniejsza? A i owszem! Z tego artykułu dowiesz się bowiem, co to jest rozszerzenie objaśnień i jak może zwiększać skuteczność reklamy.
Reklamy wyświetlane w wynikach wyszukiwania niewiele różnią się od innych linków. Dlatego każda opcja, która pozwoli je wyróżnić, jest na wagę złota. Samo stwierdzenie „rozszerzenie objaśnień” niewiele mówi. Warto więc dowiedzieć się co to jest. Jest to specjalna opcja przy ustawianiu reklam, która pozwala na dodanie dodatkowej treści, a także wyróżnienie wizualne reklamy. Pojawia się ona zarówno w reklamach w wyszukiwarkach mobilnych, jak i na desktopie. Choć w obu przypadkach wygląda inaczej. Natomiast w jednym i drugim wypadku pozwala zwiększyć wielkość reklamy (w przypadku klasycznej wyszukiwarki jest to przeskok z 50 do 86 pikseli). Taki zabieg pozwala zwiększyć CTR nawet o 30%.
Google AdWords zezwala na dodawanie nawet 10 rozszerzeń objaśnień w reklamie, każde do 25 znaków. Ważne jest jednak, aby ich treść nie powtarzała się z treścią reklamy. Dla każdej branży będą inne rozszerzenia objaśnień. Przykłady można mnożyć, jednak my przywołamy te najczęściej używane. W branży e-commerce (dla sklepów internetowych) najczęściej wybierane są:
W branży usługowej do najczęściej się pojawiających można zaliczyć:
Natomiast w reklamach hoteli i restauracji najczęściej pojawiają się stwierdzenia takie jak:
Jak już wspomnieliśmy, rozszerzenia objaśnień nie mogą pojawić się w tej samej formie co reklama, ani się z nią pokrywać, natomiast mogą być jej rozbudowaniem. Mogą także uzupełniać inne rozszerzenia, które pojawiają się w reklamach. Na przykład, jeśli w rozszerzeniu połączeń zostanie umieszczony numer telefonu, to w dodanie w rozszerzeniu objaśnień frazy: „infolinia 24/7”, będzie uzupełnieniem treści, które podniesie walory reklamy. Warto w nich zawierać również ciekawe informacje dotyczące oferty. Jeśli link w reklamie będzie prowadził do kategorii akcesoriów kuchennych, to w rozszerzeniu można umieścić informację: „wszystkie garnki -30%”.
Tworząc rozszerzenia objaśnień w reklamie AdWords, masz możliwość dodawania ich na różnych poziomach, takich jak: poziom grupy reklam, poziom kampanii, poziom konta. Każdy z tych poziomów ma inny priorytet, dlatego należy pamiętać, w jakiej strukturze układają się one w reklamie. Tak, aby wyświetlały się one w odpowiedniej kolejności. Pierwsze pojawiają się rozszerzenia objaśnień na poziomie grupy reklam, w dalszej kolejności pojawią się te z poziomu kampanii, a na końcu te z poziomu konta.
Jednym z pytań, które pojawia się najczęściej w odniesieniu do rozszerzeń objaśnień, jest ich powiązanie z SEO. Na jakim poziomie są one zależne i czy są kompatybilne? Jak najbardziej tak. Rozszerzenia mogą wspierać lub osłabiać proces SEO, w jaki sposób?