Content marketing to jedna z możliwości, które nie tylko warto, ale i należy wykorzystywać w promowaniu działalności biznesowej. W czasach, gdy artykuły sponsorowane nierzadko omijamy szerokim łukiem, rozpoznając ich cel już po fragmencie tekstu, jesteśmy niemal zmuszeni do poszukiwania nowych rozwiązań. Bez wątpienia, jeżeli chcemy skutecznie zareklamować swoją firmę, zaintrygować i zwiększyć zainteresowanie potencjalnych klientów, powinniśmy zadbać także o to, aby przekazać odbiorcom coś cennego. Taką możliwość dają między innymi teksty eksperckie.
Content marketing to jedna z możliwości, które nie tylko warto, ale i należy wykorzystywać w promowaniu działalności biznesowej. W czasach, gdy artykuły sponsorowane nierzadko omijamy szerokim łukiem, rozpoznając ich cel już po fragmencie tekstu, jesteśmy niemal zmuszeni do poszukiwania nowych rozwiązań. Bez wątpienia, jeżeli chcemy skutecznie zareklamować swoją firmę, zaintrygować i zwiększyć zainteresowanie potencjalnych klientów, powinniśmy zadbać także o to, aby przekazać odbiorcom coś cennego. Taką możliwość dają między innymi teksty eksperckie.
Teksty eksperckie – czym są?
Jak wskazuje już sama nazwa, są to treści, które powinien tworzyć ekspert w tworzeniu treści z danej dziedziny, czyli osoba z szerokim zakresem wiedzy i bogatym doświadczeniem, najchętniej ciesząca się pewną dozą rozpoznawalności i autorytetu. Zakres tematyczny jest zupełnie dowolny, należy jednak skupić się na wybranym problemie i odpowiednio go rozwinąć, prezentując rzetelne i sprawdzone informacje (w oparciu o konkretnie, podane źródła), a także swoje wartościowe przemyślenia. Można zdecydować się na udzielenie profesjonalnej porady, wyjaśnienie nowych, trudnych zagadnień z branży, przekazanie informacji o nowościach, dominujących trendach czy innowacjach. Jak widać, teksty eksperckie dają duże możliwości, wiele zależy od indywidualnych preferencji i potrzeb oraz konkretnej strategii content marketingowej danej firmy.
Profesjonalny copywriting – jak pisać teksty eksperckie?
Aby tego rodzaju treści spełniały swoją funkcję, czyli z jednej strony były informacyjne i wartościowe, a z drugiej realnie wspierały promocję firmy, warto kierować się kilkoma ważnymi wskazówkami, które wyróżniają tego rodzaju profesjonalny copywriting. Należy między innymi:
Skupić się na odbiorcy – warto odpowiedzieć sobie na pytania: kto jest docelowym odbiorcą? Co zyska po lekturze tekstu? Jak go zainteresować? Prezentowane treści powinny być nie tylko bezbłędne, ale i angażujące, ciekawe oraz zachęcające do dalszej dyskusji.
Pamiętać o obiektywizmie – należy kierować się bezstronnością i rzeczowością. Tekst może pośrednio nawiązywać do działalności firmy, ale w żaden sposób nie powinien stawiać sobie tego za główny cel.
Sięgać do źródeł – gdy pojawia się taka konieczność, twórca artykułu powinien podać źródła danych, wskazać konkretne statystyki, analizy, badania naukowe czy akty prawne. Oczywiście dobrym rozwiązaniem jest również sięganie do własnych analiz. W obu przypadkach – informacje muszą być sprawdzone i nie wprowadzać nikogo w błąd.
Dbać o język – to, że piszemy tekst ekspercki nie oznacza, że jest to tekst naukowy, dlatego powinniśmy dbać nie tylko o fachowość, ale i przystępność treści. Z drugiej strony nie należy stosować języka potocznego, przesadzać z anegdotami czy luźnymi, osobistymi nawiązaniami. Wszelkie wyjaśnienia powinny być prezentowane wyczerpująco, jednocześnie bez nadmiernych uproszczeń.
Stawiać na oryginalność – pisanie na tematy popularne, rozwiązywanie typowych problemów czy doradzanie w oczywistych kwestiach nigdy nie przyciągną tak szerokiego grona czytelników jak treści unikalne, ujęte w nietypowy sposób, prezentujące odmienną perspektywę.
Wzbudzać zaufanie – tajemniczy ekspert to żaden ekspert, stąd też treści pozbawione noty biograficznej autora, informacji o jego osiągnięciach, ewentualnego zdjęcia w żaden sposób nie będą wiarygodne.
Uatrakcyjnić treść – stworzyć przejrzysty tekst z podziałem na intrygujące nagłówki, wybrać tytuł, które odpowiednio wyróżni artykuł, dodać atrakcyjne oraz interesuje zdjęcia, grafiki lub infografiki, materiały video.
Pamiętać o SEO – profesjonalny copywriting to także optymalizacja treści pod SEO, dzięki czemu zadbamy o odpowiednią widoczność tekstu i dotarcie do docelowych odbiorców, a także zwiększymy ruch w obrębie witryny poprzez uwzględnienie w artykule stosownego odnośnika (np. pod informacją biograficzną autora).
Artykuł ekspercki – jak go wykorzystać?
Wysokiej jakości teksty eksperckie nie tylko przyciągają uwagę potencjalnych klientów czy inwestorów, ale także efektywnie wspierają działania pozycjonujące (poprzez zastosowanie naturalnego linkowania), pozwalają zdobyć prestiż w branży, budować wizerunek profesjonalisty, zwiększyć zaufanie do marki i, co najważniejsze, poprawić konwersję strony internetowej, co może przełożyć się na wzrost zysków. Jeśli gotowy artykuł będzie wysokiej jakości, będzie dotyczył aktualnego i nośnego tematu, mamy szansę na publikację w różnorodnych zewnętrznych portalach, na blogach, stronach branżowych czy w serwisach informacyjnych. Bez wątpienia to jeden z tych rodzajów reklamy, który pozwala działać nienachalnie, stopniowo rozwijać lojalność odbiorców, a poprzez swoją niewątpliwą wartość edukacyjną staje się jakby czymś więcej niż tylko działaniem zorientowany na zysk. Wpływanie na opinię publiczną, wskazywanie nieprawidłowości, kształtowanie postaw, wyznaczanie trendów, pobudzanie do dyskusji – te, jakże istotne profity, powinny przekonać te firmy, które wciąż zastanawiają się, czy warto inwestować w treści eksperckie.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe.
Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij w przycisk "Akceptuję".
Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane w szczególności do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.
Niezbędne cookies są istotne do prawidłowego funkcjonowania witryny. Ta kategoria obejmuje tylko pliki cookie, które zapewniają podstawowe funkcje bezpieczeństwa witryny. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych osobowych.
Wszelkie pliki cookie, które mogą nie być szczególnie potrzebne do działania witryny i są wykorzystywane do gromadzenia danych osobowych użytkowników za pośrednictwem analiz, reklam i innych treści osadzonych, są określane jako niepotrzebne pliki cookie. Wymagane jest uzyskanie zgody użytkownika przed uruchomieniem tych plików cookie w witrynie.