Skuteczna reklama – co powinna zawierać?
3 min
3 min
Na skróty
Znane jest powiedzenie, że reklama jest dźwignią handlu. Chciałoby się powiedzieć: skuteczna reklama. Nie mogą zatem dziwić gigantyczne kwoty, które firmy każdego roku wydają na to, aby dotrzeć do swoich klientów. Wiele przedsiębiorstw z mniejszymi budżetami także może efektywnie docierać do potencjalnych odbiorców produktów i usług. Sprawdź, co powinna zawierać skuteczna reklama!
Skuteczna reklama powinna składać się z elementów, które wzbudzają uwagę oraz zainteresowanie. Dodatkowo ważne jest, aby wywoływała pragnienie zakupu, a także pobudzała do działania. W związku z tym projektowanie reklamy składa się z etapów, które mają na celu osiągnięcie wszystkich tych cech. Mówi się w tym przypadku o modelu AIDA, czyli A — attention, I — interest, D — desire oraz A — action. Posłużmy się teraz konkretnymi przykładami.
Skuteczna reklama w sieci wyszukiwania musi mieć tak zwany Unique Selling Proposition. Jest to wyróżnik, który pokazuje wyjątkowość Twojego produktu bądź też usług albo firmy. Dla przykładu biznesy e-commerce mogą reklamować się hasłem „Możesz kupować na raty”. W tym przypadku trzeba zauważyć, że nie każdy sklep internetowy daje taką możliwość.
Element, który bardzo często pojawia się w skutecznych reklamach to również wezwanie do działania CTA (ang. Call to Action). Dla przykładu określenie „Wybierz idealną czapką na zimę!” może być naprawdę skuteczny.
Często spotykanym w skutecznych reklamach narzędziem jest także posługiwanie się liczbami. Ich obecność nie może nikogo dziwić. W związku z tym nierzadko możesz widzieć w tekście przekazu marketingowego fragmenty, które mówią o możliwości zwrotu w ciągu 30 dni albo wysyłce w 24h.
Wymienione wyżej elementy to tylko niewielka część wszystkich obecnych w skutecznych reklamach. Jeżeli jesteś zainteresowany skorzystaniem ze wsparcia ekspertów, którzy od wielu lat prowadzą działania marketingowe dla największych firm na terenie naszego kraju, możesz na przykład skorzystać z usług sprawdzonej agencji marketingu internetowego.
Przeczytaj także: kampanie reklamowe Google Ads oraz pozycjonowanie lokalne
Skuteczna reklama to taka, która sprawia, że odbiorcy się z nią identyfikują. W związku z tym reklamodawca powinien mieć jak największy poziom wiedzy na temat potencjalnych klientów. W tym celu prowadzone są zaawansowane badania analityczne. Systemy reklamowe dają z kolei możliwość precyzyjnego określenia grupy docelowej. Ważne jest przy tym, aby nie kopiować rozwiązań, z których korzysta już konkurencja.
Skuteczna reklama powinna wyróżniać się na tle innych. Pisaliśmy już o Unique Selling Proposition. Wyróżnienie przekazu marketingowe może dotyczyć także formy, czyli kreacji reklamowej. Tym sposobem warto skorzystać na przykład ze wsparcia firm, które zatrudniają profesjonalnych grafików.
Efektywny przekaz marketingowy musi być również konkretny. W związku z tym reklama powinna jasno informować odbiorcę, co wyświetli się mu po kliknięciu. Witryna, która się wtedy pojawi na ekranie to tak zwana strona docelowa. Jej treść zawsze powinna odpowiadać informacjom, które są obecne w reklamie.
Bez wymienionych wyżej cech trudno o to, aby przekaz marketingowy mógł odnieść zamierzony efekt. Nieprzypadkowo tak wiele firm decyduje się powierzyć opracowanie skutecznej reklamy ekspertom.
Skuteczna reklama to taka, w której często obecne są elementy, takie jak na przykład: wezwanie do działania, liczby oraz Unique Selling Proposition. To jednak tylko niewielka część wszystkich elementów. Skuteczna reklama powinna także sprawiać, że odbiorcy się z nią identyfikują, a także być konkretna i wyróżniać się na tle innych. Jeżeli chcesz, aby Twoje przedsiębiorstwo korzystało z efektywnego marketingu, możesz skorzystać z usług jednej ze sprawdzonych agencji, która się w tym specjalizuje. Wtedy będziesz mieć gwarancję, że każdy aspekt zostanie dopięty na ostatni guzik.