A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Reklama komercyjna

Czym jest reklama komercyjna?

Reklamy komercyjne, w przeciwieństwie do kampanii społecznych mają przynieść zysk firmie lub organizacji, która jest za nie odpowiedzialna. Skupiają się one bowiem na przedstawieniu oferty handlowej i zaproszeniu do skorzystania z niej.

Co to jest Reklama Komercyjna? – definicja

Reklama komercyjna oznacza przekaz reklamowy przeznaczony do dostarczenia za pośrednictwem filmu, nośnika audio lub elementu drukowanego, w celu przyciągnięcia uwagi konsumentów. Reklamy są zwykle emitowane w telewizji lub radiu. Właściciele firm mogą również zamieszczać reklamy w internetowych filmach wideo lub podcastach, które obejmują telefony komórkowe i inne urządzenia przenośne. Pojawiają się one także w przestrzeni publicznej w formie plakatów i bilbordów, jak i w prasie.

Po co komu reklama?

Reklama ma zazwyczaj na celu zwiększenie świadomości konsumentów na temat ludzi, miejsc lub produktów. W przeciwieństwie do kampanii społecznych, takich jak kampania mająca na celu uświadomienie ludziom niebezpieczeństw związanych z paleniem lub spożywaniem alkoholu, celem reklamy komercyjnej jest zdobycie zainteresowania i zaufania konsumentów. Reklamodawcy starają się zwiększyć zainteresowanie zakupem produktu, odwiedzeniem miejsca lub skorzystaniem z określonej usługi. Ogólnie reklama komercyjna to wykorzystanie reklamy do generowania przychodów.

Jednym z ważnych aspektów reklamy komercyjnej jest to, że tworzy popyt lub postrzeganą potrzebę czegoś. Gdy tylko konsument ma powód, by chcieć, reklama może zaoferować rozwiązanie tej potrzeby. Reklamy dają odpowiedzi na pytania konsumentów, m.in. gdzie zjeść, gdzie pójść, co kupić. Skuteczna reklama tworzy pożądanie, oferując jednocześnie atrakcyjne rozwiązanie.

Zobacz:  Analiza Space

Przeczytaj także: SXO od Semcore

Rozpoznawalność marki – zwiększa widoczność firmy

Nie każdy aspekt reklamy komercyjnej odnosi się do zaspokojenia natychmiastowej potrzeby. Reklamodawcy starają się również tworzyć rozpoznawalność nazwy, co jest powszechnie nazywane „brandingiem”. Skuteczny branding oznacza, że konsument natychmiast rozpoznaje nazwę firmy lub produktu i zaczyna ją do tego pozytywnie odbierać. Firmy wykorzystują reklamy, aby zaimponować konsumentom, jak bardzo będą szczęśliwi, gdy kupią przedmiot lub skorzystają z oferowanej usługi.

Często w udanej reklamie komercyjnej firma trafia na coś, co trafia w gusta konsumenta. Wtedy pojawiają się rozpoznawalne elementy takie jak maskotka, aktor lub dżingiel. Są to narzędzia, których używają reklamodawcy, aby pomóc konsumentom zapamiętać produkt i kupić go, gdy pojawi się taka potrzeba w przyszłości. Chociaż może to nie skutkować natychmiastowym wzrostem sprzedaży, uważa się, że konsumenci częściej kupują od firm o rozpoznawalnym, pozytywnym wizerunku.

Reklama komercyjna

Przeczytaj także: Pozycjonowanie

Typy reklam komercyjnych

Niektóre rodzaje reklam komercyjnych to reklamy radiowe, internetowe i telewizyjne.

Reklamy radiowe

Reklamy radiowe są emitowane między programami muzycznymi lub talk-show i zwykle są krótsze lub mniej więcej tej samej długości co reklamy telewizyjne. Czasami firmy płacą również gospodarzom programu za promowanie produktu. Niektóre audycje radiowe nie mają reklam, w takim przypadku audycja może być zwykle sponsorowana finansowo w zamian za wymienienie nazwy firmy i motta na antenie. Chociaż zależy to od audycji radiowej, reklamy radiowe są często jednymi z najtańszych rodzajów reklamy komercyjnej.

Zobacz:  Psychologia marketingu

Reklama internetowa

Reklama internetowa to kolejna popularna strategia reklamy komercyjnej. Istnieje wiele rodzajów reklam internetowych, w tym banery reklamowe, reklamy wyskakujące i reklamy wideo. Reklamy wideo w Internecie trwają zazwyczaj mniej niż 30 sekund i pojawiają się wokół krótkich klipów wideo oraz pełnometrażowych programów telewizyjnych. Reklamy banerowe są zwykle umieszczane na górze strony internetowej lub po bokach. Wreszcie, reklamy pop-up są wykorzystywane do wyświetlania się przed inną stroną internetową, aby zmusić konsumenta do ich wyświetlenia.

Reklamy telewizyjne

Reklamy telewizyjne dzielimy na kilka różnych typów. Może to być reklama wyświetlana między programami (lub w ich trakcie) w specjalnym bloku reklamowym – jest to zazwyczaj 15 – 30-sekundowy film. Może to być również lokowanie produkty w programie, serialu lub filmie, gdzie produkt pojawia się w trakcie programu i wspomniany jest na przykład przez bohaterów serialu. Lub dana firma może być sponsorem odcinka – ten model popularny jest w programach kulinarnych, gdzie gotujący na antenie używa produktów konkretnej marki.

Reklamy drukowane

Reklamy drukowane mogą być umieszczane w wielu mediach, od czasopism i gazet po ulotki. Pojawiają się one w dziennikach, miesięcznikach oraz czasopismach branżowych. Takie targetowanie reklamy pozwala na dotarcie do konkretnego grona odbiorcy.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!