A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Churn and burn SEO

Churn and burn SEO – czym jest ta technika pozycjonowania?

Pozycjonowanie to długofalowy proces, polegający na wewnętrznej i zewnętrznej optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek internetowych. Opiera się na wielu procesach, na których efekt należy zwykle poczekać. Zwykle, bo zdarzają się wyjątki w postaci działań churn and burn SEO, znanych też jako rank and bank SEO. Co warto wiedzieć o tej technice? Czy stosowanie churn and burn SEO w jakimkolwiek stopniu jest opłacalne i czy w ogóle warto po nie sięgać?

Churn and burn SEO

Zdj 1. Płonące SEO to dobre, czy ostatecznie złe rozwiązanie? Sprawdzamy

Źródło: https://pixabay.com/illustrations/explosion-fire-forest-nature-123690/

Budowanie pozycji w marketingu internetowym wymaga konsekwencji i cierpliwości. Proces tworzenia marki w sieci i jej rozpoznawalności, budowanie bazy odbiorców, pozycjonowanie – to wszystko sukcesywna, ale powolna droga do zwiększenia efektywności sprzedaży. W opozycji do takich konsekwentnych i długofalowych działań jest churn and burn SEO. 

Czym jest churn and burn SEO? Co warto wiedzieć o tej technice?

Co właściciwie kryje się pod pojęciem churn and burn SEO, znanym też jako rank and bank SEO? To działania strategii marketingowej, polegające na szybkim, dynamicznym (wręcz skokowym) i intensywnym budowaniem pozycji witryny w wyszukiwarkach internetowych. Metoda opiera się na stosowaniu agresywnych metod optymalizacji. Te nie zawsze są dobrze postrzegane długofalowo w wytycznych wyszukiwarek sieciowych.

Metoda należy do kontrowersyjnych, bo wymusza wręcz na wyszukiwarkach budowanie ich pozytywnych pozycji w sieci. Agresja i brak etyki jest krytykowana przez część specjalistów ds. optymalizacji witryn i SEO. Wykorzystuje wiele metod Black Hat SEO, które to nie są mile widziane przez algorytmy Google. Mimo to, ma jednak niekiedy swoich zwolenników. Dlaczego?

Na czym polega rank and bank SEO?

Zanim odpowiemy ostatecznie na pytanie, czy warto stosować churn and burn SEO, wskażmy najważniejsze zasady związane z tą techniką pozycjonowania. Istnieje kilka filarów, na których oparta jest błyskawiczna optymalizacja.

  • Stosowanie dużej liczby słów kluczowych – strony stosujące praktyki churn and burn SEO najczęściej mają dużą liczbę słów kluczowych, które nie zawsze pasują do kontekstu strony. Frazy pojawiają się w znacznej liczbie tekstów, pod dużą częstością. 
  • Masowe tworzenie linków – churn and burn SEO opiera się na zasadzie masowości, a nie jakości. Z tego względu na witrynach dynamicznej techniki optymalizacji pojawia się masowa liczba linków wewnętrznych, ale także zewnętrznych. Często przy churn and burn SEO nie tylko tworzy się własne linki w hurtowych liczbach, ale też korzysta z tzw. farm linków.
  • Ukrywanie tekstu – to tzw. cloaking, czyli technika ukrywania treści jest powszechnie stosowana w działaniach churn and burn SEO. Polega na „ukrywaniu” niepożądanych treści przed czytelnikami, prezentując je tylko algorytmom wyszukiwarki. Treści (z dużą liczbą słów kluczowych) mogą być zawarte w niedostępnych dla użytkownika podstronach lub na podstronach głównych, przykryte multimediami lub pisane fontem takim, jak tło strony. 

Churn and burn SEO

Zdj 2. Masowe tworzenie linków to cecha charakterystyczna churn and burn SEO

Źródło: https://pixabay.com/illustrations/backlinks-seo-link-building-link-7791415/ 

Czy warto pozycjonować, stosując churn and burn SEO?

Churn and burn SEO polega najczęściej na szybkim zbudowania pozycji w wyszukiwarce internetowej (w bezpłatnych wynikach wyszukiwania), bez oczekiwania na długofalowe efekty działań optymalizacji. Metodę wykorzystują głównie właściciele stron, którzy potrzebują nagłego skoku odwiedzin na stronie www. 

Pamiętajmy, że początkowe efekty działań churn and burn SEO najczęściej są obiecujące, a osoby słabo orientujące się w kwestii optymalizacji mogą być wręcz zachwycone. Szybko zanotujemy wzrost subskrypcji, sprzedaży produktów, odsłon, rejestracji nowych kont. Technika ta ma jednak wady. Jej kontrowersje wzbudza przede wszystkim kwestia długofalowych kar, które mogą zostać nałożone na domenę. Po wykryciu churn and burn SEO przed algorytmy Google, pozycja jej znacznie spadnie, reputacja zostanie obniżona, a w ostateczności możemy spodziewać się nawet usunięcia witryny z indeksacji.

Kiedy więc stosuje się churn and burn SEO? Najczęściej w przypadku osobnych domen, które prowadzą do kampanii promocyjnych, wydarzeń lub specjalnych, incydentalnych ofert. Tego typu domeny nie mogą pozwolić sobie na oczekiwanie czasowe.  Aby przyspieszyć działania SEO, zakłada się osobną domenę dla danej promocji i pod nią stosuje się churn and burn w optymalizacji. 

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!