A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Cookies

Czym są Cookies?

Pliki cookies miały swój początek w roku 1994. Na samym początku ich celem było umożliwienie przywracanie stron internetowych. Aktualnie są z powodzeniem wykorzystywane w marketingu internetowym. Sprawdź więcej informacji na ten temat!

Czym są cookies — definicja

Cookies, czyli tak zwane ciasteczka to niewielkie pliki, które są wysyłane przez strony internetowe do pamięci użytkowników. Każdy z plików cookies zawiera informacje na temat:

  • nazwy strony pochodzenia,
  • identyfikacji przeglądarki oraz urządzenia, z jakiego następuje połączenie z witryną,
  • losowo wygenerowanego numeru do przeglądarki i urządzenia.

Pliki cookies pełnią wiele funkcji. Między innymi odpowiadają za zapamiętywanie danych i preferencji użytkowania. Chodzi w tym przypadku o informacje, które dotyczą korzystania ze strony. Dzięki plikom cookies możliwe jest również zapamiętanie danych logowania do serwisu, a także produktów, które zostały dodane do koszyka. W związku z tym po wyjściu ze strony sklepu internetowego i ponownym wejściu na nią okazuje się, że przeglądarka zapamiętała podejmowane przez użytkownika decyzje. Wykorzystanie plików cookies jest powszechnie stosowane w marketingu internetowym.

Jeżeli prowadzisz firmę i interesuje Cię dla przykładu dopasowanie publikowanych reklam do aktywności konkretnych użytkowników, możesz wykorzystać cookies. Pamiętaj jednak, że najlepsze rezultaty kampanii marketingowych osiągniesz wtedy, gdy skorzystasz z usług sprawdzonej agencji marketingowej. Oczywiście możliwe jest również podjęcie działań na własną rękę, ale jest to nie tylko czasochłonne i pracochłonne, ale również może nie przynieść zadowalających efektów. Najlepsze agencje SXO zatrudniają bowiem ekspertów, którzy od lat szkolą się w optymalnym wykorzystaniu tak zwanych ciasteczek.

Zobacz:  Google sandbox effect

Cookies

Przeczytaj także: Kampanie reklamowe Google Ads

Jak agencje SXO mogą wykorzystać pliki cookies?

Specjaliści SXO, którzy zajmują się pozycjonowaniem, tworzeniem i optymalizacją stron internetowych, wykorzystują na wiele sposobów pliki cookies. Są one bowiem bardzo cennym źródłem informacji. W jaki sposób wykorzystywane są informacje zawarte w plikach cookies? Specjaliści z agencji marketingowej przede wszystkim:

  • dostosowują zawartość witryn do preferencji użytkowników, dbając między innymi o UX (ang. User Experience), czyli doświadczenie użytkownika,
  • utrzymują sesje użytkowników po zalogowaniu (nie muszą oni ponownie wpisywać swojego loginu oraz hasła),
  • tworzą statystyki, dzięki którym możliwe jest zrozumienie, co można ulepszyć w zawartości i strukturze witryny.

Jak zatem widać wspomniane pliki dają naprawdę spore możliwości.

Pliki cookies a e-commerce

Jeżeli dla przykładu prowadzisz sklep internetowy, wykorzystanie plików cookies jest nieocenione. Potrafią bowiem, jak wspomnieliśmy, zapamiętywać oglądane przez danego klienta produkty oraz liczbę wizyt, ich porę, a także czas trwania. Poza wspomnianymi wcześniej możliwościami optymalizacji strony internetowej na bazie informacji zaczerpniętych z ciasteczek możliwa jest również optymalizacja reklam Google Ads. W tym przypadku sprawdzone agencje marketingowe także mogą Ci pomóc w docieraniu do realnie zainteresowanych skorzystaniem z oferty Twojej firmy. Zapewne znasz bowiem tę sytuację, gdy po wyjściu ze sklepu internetowego, w którym przeglądałeś określony rodzaj produktu, podążają za Tobą dyskretne reklamy z ofertą podobnych artykułów. 

Pliki cookies — podsumowanie

Pliki cookies pozwalają zaczerpnąć wiele informacji na temat użytkowników strony internetowej Twojej firmy. Dzięki temu możliwe jest nie tylko zoptymalizowanie witryny pod kątem preferencji odbiorców, ale również skuteczne targetowanie reklam w systemie Google Ads. Jeżeli interesuje Cię więcej informacji na temat możliwości wykorzystania tak zwanych ciasteczek, skontaktuj się ze sprawdzoną agencją marketingową. Tylko takiej firmie warto również zaufać w sytuacji, gdy interesuje Cię profesjonalny marketing internetowy. Pamiętaj o tym, że odpowiednie wykorzystanie informacji o użytkownikach witryn jest dźwignią do zwiększenia poziomu sprzedaży.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 4,5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!