A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś

Czym jest Google Display Network?

Google Display Network to inaczej sieć reklamowa Google, w której wykorzystuje się reklamy typu Display, czyli występujące na przykład w formie graficznej oraz video. Pojawiają się one na różnorodnych stronach – w zależności od konfiguracji reklamy. Dowiedz się więcej na temat możliwości wykorzystywanie tego rodzaju kampanii w Google Ads oraz poznaj wszystkie dostępne opcje!

GDN

Źródło: https://img.freepik.com/free-photo/frequently-asked-questions-solution-concept_53876-132163.jpg?t=st=1727774809~exp=1727778409~hmac=d0250025684a02511ed14843846d808ea40c1940c88bf2b08d34d065002e8cc3&w=996

Google Display Network – definicja

Google Display Newtork to sieć reklamowa Google umożliwiająca publikację i wyświetlanie sponsorowanych materiałów na stronach internetowych będących członkami wspomnianej sieci.

Czym są reklamy displayowe?

Reklamy GDN pojawiają się na wielu stronach w różnorodnych formach, np. YouTube. W skrócie to wszystkie reklamy, jakie występują poza płatnymi wynikami wyszukiwania. Znajdziesz je więc na serwisach, jakie należą do sieci reklamowej Google. To blogi, strony informacyjne, witryny o różnym charakterze. Można więc rozróżnić reklamy displayowe oraz reklamy w wyszukiwarce. Te drugie będą dokładnie takie same jak organiczne (bezpłatne) wyniki wyszukiwania, jednak pojawi się przy nich napis „reklama”, natomiast reklamy displayowe będą wszędzie indziej i mają wiele możliwych form.

GDN

Zdj 1. Zasady działania reklamy display GDN.

Źródło: support.google.com/google-ads/answer/2404190?hl=pl

Jak stworzyć reklamę Google Display Network w kilku prostych krokach?

Google Display Network (w skrócie GDN) to system umożliwiający reklamodawcom wyświetlanie reklam graficznych na stronach internetowych oraz aplikacjach mobilnych partnerów Google, docierając do milionów użytkowników na całym świecie. GDN w Google Ads oferuje szerokie możliwości targetowania, dzięki którym możesz docierać do właściwych odbiorców i skutecznie budować świadomości marki.

Aby stworzyć kampanię w sieci reklamowej, należy przejść przez następujące kroki:

  • skonfigurować kampanię w systemie Google Ads – wybierz typ kampanii, w tym przypadku kampania w sieci reklamowej;
  • wybrać format reklamy – reklamy displayowe Google mogą być statyczne, animowane lub interaktywne (dzięki temu, Google automatycznie dopasowuje miejsca w sieci reklamowej, gdzie wyświetla się reklama);
  • ustalić budżet i kontrolować, ile kosztuje reklama w Google – masz pełną kontrolę nad kosztami poprzez wybór modelu kliknięcia lub liczby wyświetleń reklamy;
  • skorzystać z narzędzi analitycznych typu Google Analytics 4 – analiza danych pozwala ocenić efektywność kampanii, ponieważ Google pozwala monitorować interakcje użytkowników z reklamą;
  • zdefiniować cele kampanii – mogą one obejmować budowanie świadomości marki, zwiększenie liczby kliknięcia, czy też wzrost konwersji;
  • dopasować możliwości targetowania – GDN oferuje precyzyjne targetowanie na podstawie danych demograficznych, zainteresowań, miejsc w sieci oraz działań użytkowników, pozwalając docierać do właściwych odbiorców;
  • sprawdzić, jak działa sieć reklamowa – GDN umożliwia testowanie różnych ustawień oraz optymalizację kampanii w czasie rzeczywistym;
  • monitorować, jak działa Google Display Network – Google analizuje zawartość i dopasowuje miejsca w sieci reklamowej, pozwalając na bieżąco oceniać wyniki kampanii w Google Display Network.

Dzięki GDN możesz efektywnie zarządzać swoimi kampaniami, aby zwiększać ich skuteczność.

Google Display – rodzaje reklam displayowych

Ten typ reklam można podzielić na wiele różnych – warto korzystać z nich w sposób świadomy, aby jak najlepiej dopasować je do strategii marketingowej oraz odbiorców reklamy – potencjalnych klientów. Poznaj najważniejsze rodzaje tych reklam.

Elastyczne reklamy displayowe

Już sama nazwa wskazuje, iż są to reklamy, których główną cechą jest dopasowywanie się. To różne rozmiary i formaty – reklamy elastyczne dopasowują się do miejsca, w którym się pojawiają i urządzenia. Ma to wiele zalet. Przede wszystkim plusem jest ich olbrzymi zasięg (obejmują wiele serwisów). Będą wyświetlały się między innymi: w formie klikalnych banerów na stronach internetowych, krótkich video na YouTube, reklamach tekstowych na Gmail. Google Ads wykorzysta informacje i pliki przesłane przez Ciebie, by dostosować reklamę do konkretnego miejsca w sieci.

Zobacz: Linki afiliacyjne

Kolejnym plusem jest to, iż nie musisz samodzielnie kreować każdego typu reklamy – to kampanie inteligentne. Podczas konfiguracji przesyłasz nagłówki, filmiki, treści komunikatów reklamowych, obrazy, a Google już samodzielnie z tych materiałów tworzy różnorodne warianty reklam. Osoby, które chcą mieć całkowitą kontrolę nad wyglądem reklam) mogą tworzyć je samodzielnie. Można do tego wykorzystać na przykład Google Web Designer. Więcej o tworzeniu i przesyłaniu własnych kreacji reklamowych przeczytasz w centrum pomocy Google. Jeśli wybierzesz jednak elastyczne reklamy, które tworzą się automatycznie, to zaoszczędzisz mnóstwo czasu. Reklamy elastyczne mogą mieć formę dynamiczną bądź statyczną.

Banery

Banery reklamowe to popularny sposób na przyciągnięcie uwagi użytkowników. Pojawiają się w różnych miejscach na stronie.

Reklamy wideo

To krótkie filmiki, choć na YouTube można też wyświetlać dłuższe reklamy. Jeśli nie są one jednak dobrze skonstruowane, czyli nie mają formy humorystycznej lub nie zaciekawiają, to często są pomijane po paru sekundach. Możesz tworzyć reklamy o różnych długościach i mierzyć ich efektywność.

Reklamy pełnoekranowe

To rodzaj reklamy, który często odradzamy. Użytkownik wchodzi na stronę i zanim zapozna się z jej zawartością, to na całym obszarze strony wyświetla im się duża reklama, może mieć ona także dźwięk. Zamknięcie jej wymaga znalezienia przycisku x. Tego typu reklamy często powodują irytację.

Remarketing

Reklamy displayowe mogą być skutecznie wykorzystywane do remarketingu, czyli ponownego wyświetlaniu komunikatu reklamowego użytkownikom, którzy już wykonali jakieś akcje, np. byli w sklepie i porzucili koszyk, czy nawet tylko oglądali produkty. Możesz decydować się zarówno na remarketing statyczny, jak i dynamiczny.

Zobacz: GDN

Konwersja reklam displayowych – mierzenie skuteczności

Reklamy displayowe można w łatwy sposób mierzyć, czyli sprawdzać ich skuteczność poprzez ustalanie konwersji. Konwersja jest celem, jaki chcesz osiągnąć poprzez reklamę, może być to na przykład wykonanie połączenia telefonicznego.

GDN

Zdj 2. Informacje o pomiarze skuteczności reklam displayowych. 

Źródło: support.google.com/google-ads/answer/6363750?sjid=16720821392983617531-EU

Dzięki mierzeniu osiągania celów zobaczysz, jakie reklamy skutkowały największą konwersją, które z nich wywoływały określone reakcje. Możesz również wykorzystywać inteligentne ustalanie stawek reklam, czyli dopasowywanie cen reklam do celu. Poznasz też ROI, czyli zwrot z inwestycji i przekonasz się, jak duże zyski przynoszą Tobie reklamy displayowe. Co ważne, dane są bardzo dokładne. Zobaczysz, kto z oglądających kupił Twój produkt nawet wtedy, gdy transakcja odbywała się na innym urządzeniu niż widziana była reklama.

Możesz z łatwością mierzyć konwersje po tak zwanym wyświetleniu angażującym, czyli sprawdzać zachowania użytkowników, którzy na przykład widzieli Twoją reklamę na YouTube. Jako konwersje liczy się działania użytkownika tylko wtedy, gdy użytkownik widział całą reklamę (jeśli jej długość to maksymalnie 10 sekund) lub zobaczy 10 sekund z reklamy, która trwa dłużej.

Google Display Ads – zalety

Reklamy displayowe mają mnóstwo plusów, dlatego zdecydowanie warto zainteresować się tworzeniem ich poza decydowaniem się na reklamy w wyszukiwarce. Dobrym sposobem jest podzielenie budżetu i obserwacja, które z nich mają wyższą skuteczność oraz przynoszą większe zyski. Oczywiście jest to możliwe do porównania tylko wtedy, gdy konfiguracją zajmuje się osoba z doświadczeniem, która precyzyjnie dobierze określone elementy danych kampanii. Oto zalety reklam Google Display:

  1. Mają bardziej atrakcyjny wygląd – mogą występować w formie ciekawych grafik i filmików, a więc dobrze dobrane pliki i nagłówki bardziej przyciągają wzrok
  2. Można wykorzystywać je skutecznie w remarketingu – np. z wyświetlaniem zdjęć produktów z danej kategorii, którą odwiedził wcześniej użytkownik
  3. Wyświetlanie dla konkretnych odbiorców – możesz zdecydować się, jacy użytkownicy zobaczą reklamy, na przykład po lokalizacji, zainteresowaniach, danych demograficznych
  4. Szeroki zasięg – duża liczba witryn, na których mogą występować
  5. Można łatwo mierzyć ich skuteczność

Zobacz: Afiliacja

Kampanie displayowe możesz wykorzystywać do wielu rodzajów kampanii, na przykład produktowych, promujących aplikacje.

Google Display Network – samodzielnie czy z pomocą?

Reklamy displayowe są nieco bardziej skomplikowane niż te w wyszukiwarce. Trzeba nie tylko odpowiednio określić grupę docelową, ale skupić się także na poprawnym ustawieniu innych opcji. Wymyślenie chwytliwych nagłówków, dobranie odpowiednich grafik, przygotowanie plików do kampanii elastycznych… te działania zajmują dużo czasu. Nie masz doświadczenia w tworzeniu reklam i chcesz mieć jak największe zyski z marketingu online? Wybierz współpracę ze specjalistą, najlepiej z naszą agencją. Semcore to eksperci, którzy dbają o skuteczność kampanii, mają wiedzę opartą na doświadczeniu i potrafią doskonale konfigurować kampanie, mierzyć efekty, przekształcać tak, by były jak najbardziej skuteczne. Zapraszamy do kontaktu!

Dlaczego należy blokować miejsca docelowe aplikacji mobilnych w GDN

Czytelnicy z ograniczonym budżetem reklamowym w Google Adwords powinni unikać miejsc docelowych w aplikacjach mobilnych. Z naszego doświadczenia wynika, że te miejsca docelowe na urządzenia mobilne nie są tak dobrze konwertowane, a zwłaszcza te w grach.

Jak można zaadresować kampanię GDN?

Jest kilka różnych sposobów, dzięki którym Twoja kampania GDN ma dotrzeć do odbiorcy. Możesz wybrać jedną z kilku opcji, takich jak:

  • Według zainteresowań – stwórz, co Google Adwords nazywa, „podobną” grupą odbiorców, kierując reklamy do użytkowników, którzy wykazali zainteresowanie markami, witrynami, produktami lub usługami podobnymi do Twoich. Po prostu wybierz konkretne zainteresowania/tematy, które są istotne – w tym wszystko, od mody i podróży po zwierzęta domowe i samochody – i pozwól Google określić, komu najlepiej wyświetlać Twoje reklamy.
  • Według danych demograficznych – wybierz wiek, płeć, stan cywilny, położenie geograficzne, urządzenie, a nawet to, czy użytkownik jest rodzicem, czy nie. Wybierz tyle atrybutów, ile chcesz i naprawdę skoncentruj się na odbiorcach, którzy będą najbardziej skuteczni dla Twojej marki, a reklama GDN trafi wprost do nich.
  • Według aktywności – dzięki plikom cookie sieć reklamowa może stwierdzić, kiedy użytkownicy przeglądają określone strony, wypełniają formularz, kupują produkt, porzucają koszyk lub wykonują inne czynności w Twojej witrynie. Możesz wykorzystać te dane, aby reklama pomagała Ci w powrocie takich klientów.

Podsumowanie

Google Display Network to narzędzie, które pozwala na skuteczne wyświetlanie reklam w sieci partnerskiej, docierając do szerokiego grona odbiorców. GDN umożliwia dodatkowo precyzyjny dobór miejsca, w którym możesz prezentować swoje reklamy, analizując zachowania użytkowników na stronach i w wyszukiwarce Google. Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych oraz możliwościom targetowania, możesz efektywnie zwiększać zasięg swojej kampanii reklamowej. Google Display Network pozwala także z łatwością zarządzać, i optymalizować działania w sieci reklamowej na podstawie wyników analizy.

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!