Co to jest Google Sites?
Na skróty
Google Sites to kreator stron internetowych od Google, o którym nie wszyscy wiedzą. Dzięki niemu możliwe jest łatwe i bezpłatne tworzenie witryn. Co ciekawe, użytkownicy nie muszą płacić za hosting, aby móc rozwijać stronę internetową na opisywanej platformie. Przekonaj się, czym dokładnie jest Google Sites i jak korzystać z kreatora!
Google Sites – co to jest? Definicja
Google Sites daje możliwość zbudowania własnej strony internetowej. Dla wielu osób wydaje się to być nie lada wyzwaniem. Korzystanie z Google Sites nie jest jednak skomplikowane. Praktycznie każdy dzięki opisywanej platformie może w łatwy sposób stworzyć swoją własną witrynę.
Strona internetowa stworzona za pomocą Google Sites opiera się na funkcji drag and drop. Oznacza to, że wystarczy, że przeciągniesz dany element, aby zmienić jego położenie. Nie musisz zatem korzystać z kodowania. Tworzenie i publikowanie stron internetowych za pomocą kilku kliknięć to cecha charakterystyczna Google Sites.
Jeżeli zależy Ci na stworzeniu w pełni profesjonalnej strony internetowej, która będzie w dodatku doskonale pozycjonowana, zaufaj ekspertom. Jedną z bardzo często polecanych agencji SXO jest Semcore. Tworzenie prostej strony internetowej jest możliwe dzięki Google Sites, ale profesjonalne firmy korzystają zwykle z witryn opartych o systemy zarządzania treścią i usługi SXO. Poniżej możesz sprawdzić, jak wykonać prostą stronę internetową samodzielnie.
Jak zrobić stronę www w Google Sites? Poradnik
Za pomocą Google Sites możesz działać prosto i intuicyjnie, a dodatkowo bardzo szybko zauważyć efekty. Kreator Google Sites pozwala stworzyć prostą wizytówkę firmy albo na przykład bloga. Na samym początku utwórz edytowalny plik strony w Google Sites. Aby to zrobić, musisz wejść na stronę internetową Google Sites, a następnie zalogować się na swoje konto Google. W dalszej kolejności musisz wybrać jeden z dostępnych szablonów. Dzięki udogodnieniu „przeciągnij i upuść” możesz szybko ustawić wszystkie najważniejsze elementy strony internetowej. Twoi współpracownicy mogą Ci w tym pomóc, a gdy wpiszesz ich adresy e-mail i wyślesz im zaproszenia, będą mogli przeglądać, a także edytować stronę. Na uwagę zasługuje fakt, że nie musisz przy tym obawiać się, że stracisz zachowane zmiany. Wszystkie są bowiem zapisywane na bieżąco na dysku Google.
Wszystkie ważne funkcje związane z wypełnianiem strony internetowej treścią odnajdziesz w bocznym panelu po prawej stronie. Dla przykładu zakładka Wstaw dzieli się na segmenty pozwalające wstawić: podstawowe obiekty, sekcje strony, a także obiekty specjalne. Z kolei zakładka motywy pozwala dostosować styl graficzny stron internetowych. Dostępne są rozmaite czcionki, elementy dekoracyjne, a także schematy kolorów. Koniecznie wybierz, taką szatę graficzną strony internetowej, która spodoba się zarówno Tobie, jak i Twoim pracownikom. W takim przypadku jest największa szansa, że strona będzie wyglądać równie atrakcyjnie z perspektywy potencjalnych klientów.
W dalszej kolejności dostosuj ustawienia strony internetowej. Możesz wtedy między innymi dodać logo swojej firmy, podpiąć witrynę do narzędzia Google Analytics, a także opublikować baner ogłoszeniowy nad treścią Twojej witryny. Jeżeli wszystko dobrze się prezentuje, kliknij przycisk „Opublikuj” i ciesz się swoją stroną internetową. Pamiętaj także o tym, że w każdej chwili możesz nanieść poprawki i zoptymalizować witrynę.
Google Sites – zalety i wady
Musisz pamiętać, że darmowe i uproszczone kreatory stron internetowych sprawiają, że trzeba pójść na pewne kompromisy. Między innymi nie będziesz mieć kontroli nad meta opisami. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja, gdy tworzysz witrynę na przykład opartą o WordPressa. Nie będziesz mógł także korzystać z monetyzacji. Najważniejsze zalety to jednak prostota obsługi, darmowy certyfikat SSL, brak reklam, a także responsywność witryn, czyli dostosowanie stworzonych stron do urządzeń mobilnych. Problematyczną kwestią pozostaje pozycjonowanie strony utworzonej przy pomocy Google Sites. Wdrożenie tej strategii wymaga kompleksowej optymalizacji serwisu, zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki. Stosunkowo najprościej możesz zrobić to w CMS typu WordPress. Pamiętaj, że jeżeli nie zadbasz odpowiednio o SEO, trudno będzie pozyskiwać ruch na stronę.