A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Interactive content (content interaktywny)

Content interaktywny (interactive content) — czym jest?

Dziś trudniej niż kiedykolwiek jest się przebić ze swoimi treściami do świadomości potencjalnych klientów. Dlatego też dobra strategia contentowa powinna uwzględniać interactive content — czyli treści, które naprawdę angażują odbiorcę.

Czym jest interactive content?

Interaktywny content (interactive content) to treści, które wymagają od odbiorcy aktywnego uczestnictwa w ich doświadczaniu — i pozwalają mu wchodzić ze sobą w interakcję

A nieco prościej — to przeciwieństwo treści statycznych, na przykład większości filmów na YT czy artykułów blogowych. W ich przypadku użytkownik (potencjalny klient) jest jedynie biernym odbiorcą treści, podczas gdy w przypadku interactive content staje się ich zaangażowanym uczestnikiem.

Interactive content — przykłady

Jedną z największych zalet interaktywnego contentu jest to, jak wiele postaci może przybrać. Zaskakująco dużo formatów publikowanych w internecie ma w sobie przynajmniej drobne elementy interaktywne, które już czynią je bardziej angażującymi. A oto kilka przykładów:

  • Quizy, ankiety i sondaże — swego czasu w sieci królowały humorystyczne testy osobowości w stylu “Jakim gatunkiem chleba jesteś?”. I jest to doskonały przykład, jak angażujące (czasem nawet viralowe) potrafią stać się quizy. Z jednej strony wymagają od uczestnika pełnego zaangażowania — ale w zamian oferują mu feedback w czasie rzeczywistym i odpowiedzi na trapiące go pytania. Z drugiej — pozwalają zbierać dane o potencjalnych klientach. Co więcej — krótki quiz można umieścić wszędzie — i pod artykułem blogowym, i jako ankietę na Insta Stories.
  • “Kalkulatory” — czyli wszelkiego rodzaju narzędzia, które mają pomóc przyszłemu klientowi w wyborze oferty. Na pewno nie raz zdarzyło Ci się z nich skorzystać. Myślimy tu np. o kalkulatorach pozwalających wyliczyć koszty remontu domu, kredytu na mieszkanie albo oszacować, ile węglowodanów powinno znaleźć się w optymalnym jadłospisie.
  • Interaktywne infografiki — klasyczne, statyczne infografiki są same w sobie bardzo dobrym sposobem na prezentację danych. Ale nic nie stoi dziś na przeszkodzie, aby pokazać je w formie jeszcze bardziej angażującej — na przykład dynamicznie zmieniającego się wykresu, w którym użytkownik może sam wybierać filtry, interaktywnej mapy czy animowanej osi czasu.  
  • Webinary — czyli format, który w ostatnich latach zdobył naprawdę dużą popularność w niektórych branżach. I nic dziwnego, bo jako jedyny (poza kanałami w social mediach) umożliwia bezpośrednią interakcję „na żywo” z prowadzącym, którym może być np. ekspert marki.
  • Wizualizacje — mamy tu na myśli nie tyle zwykłe zdjęcia, co GIFy i filmy prezentujące produkty, wszelkiego rodzaju wirtualne spacery, grafiki 360°, a nawet doświadczenia VR.

Dlaczego tworzenie interaktywnego contentu się opłaca?

Zaangażowanie to tutaj słowo-klucz. Jak wie każdy content marketing specialist, trudno jest utrzymać uwagę odbiorcy na dłużej niż kilka-kilkanaście sekund. W dużej mierze jest to efekt natłoku treści, z jakimi na co dzień mamy do czynienia w sieci (mówi się czasem o syndromie zmęczenia informacją) oraz coraz krótszego attention span (do czego internet przyczynia się w ogromnym stopniu). Odbiorcy, świadomie lub nie, „wyłapują” i zapamiętują jedynie te treści, które naprawdę są dla nich interesujące i w jakiś sposób wyróżniają się na tle szumu informacyjnego.

Interactive content jest właśnie taką formą treści. Dzięki zastosowaniu interaktywnych elementów jest w stanie nie tylko przyciągnąć uwagę, ale też ją podtrzymywać poprzez kolejne interakcje. A im bardziej zaangażowany będzie odbiorca, tym:

  • więcej czasu spędzi na lekturze treści i na samej stronie (to ważne m.in. ze względu na pozycjonowanie);
  • lepiej zapamięta przekazywane w treściach informacje;
  • żywiej będzie wspominał samo doświadczenie, jakie zaoferowała mu dana marka (pod warunkiem że content będzie naprawdę dopracowany!);
  • chętniej podzieli się contentem marki z innymi.

To wszystko przekłada się na większą skłonność do podjęcia pożądanych przez markę działań — i rosnące później wskaźniki konwersji.

Na marginesie: według danych zebranych przez Outgrow, treści z elementami interaktywnymi mają dwa razy większą szansę, że zostaną udostępnione w social mediach i przyciągają nawet pięć razy więcej wyświetleń niż treści statyczne (outgrow.co/blog/statistics-interactive-content). To dobrze pokazuje, jaką moc ma interaktywny content.

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!