A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Marker danych

Co to jest marker danych Google i jak wykorzystać go w pozycjonowaniu?

Zacznijmy od tego, że prawidłowo wykonane tagi stanowią drogowskaz dla robotów indeksujących, które w efektywny i skuteczny sposób są w stanie sklasyfikować witrynę. Niekiedy algorytm Google musi się jednak „nauczyć” takiej klasyfikacji, a pomóc w tym może Google Data Highlighter czyli Google Marker Danych. Co warto wiedzieć o tym narzędziu? Jak wykorzystywać je w pozycjonowaniu?

Marker danych

Zdj 1. Jak działa marker danych Google? Oto najważniejsze informacje.

Źródło: https://pixabay.com/pl/photos/szko%C5%82a-gabinet-biznes-zeszyt-3790258/

Google Marker Danych to funkcja, która dostępna jest w Google Search Console. Ma bardzo istotne znaczenie z punktu widzenia SEO i budowania optymalnej struktury strony, przejrzystej dla algorytmów wyszukiwarki internetowej. Co to tak naprawdę znaczy?

Co to jest marker danych Google?

Marker danych dostępny jest w GSC, aby umożliwić Google nauczenie ich prawidłowych, korzystnych dla nas wzorców danych strukturalnych. Pozwala informować wyszukiwarkę o pewnych danych (np. tagach dodanych na stronę), wskazując, że właśnie te informacje ma traktować jak dane strukturalne. To pozwala rozszerzyć wyświetlanie informacji o strony w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego to istotne? Google Data Highlighter pozwala dodawać tagi do pól danych za pomocą myszki, a dzięki temu wyszukiwarka będzie atrakcyjniej prezentować dostępne dane. Informacje będą prezentowane też w nowy sposób w wynikach wyszukiwania i w usługach i narzędziach wiedzy należących i administrowanych przez Google.

Marker danych – zastosowanie i możliwości

Marker danych umożliwia prawidłowe tagowanie informacji, co pozwala na ich późniejsze przypisanie do określonych zbiorów. Przykład takiego zastosowania podaje na swojej stronie internetowej Google. W przypadku, gdy strona internetowa zawiera informacje o wydarzeniach, Google Marker Danych umożliwia dodanie do nich dokładnych informacji (np. nazwy, daty, lokalizacji, opisu itd.). Informacje te będą uwzględnione w wynikach wyszukiwania.

Jakie rodzaje danych można zaciągnąć przez Google Marker Danych?

  • Artykuły, zdarzenia, informacje.
  • Dane produktowe, firmowe, o restauracjach lub innych punktach usługowych.
  • Dane o aplikacjach, filmach, serialach, książkach.

Pamiętajmy, że tylko strony, które zostały już zaindeksowane mogą być częścią Google Data Highlighter. Jeżeli witryna nie została zaindeksowana w całości, informacje nie zaciągną się do wyszukiwarki. 

Marker danych a pozycjonowanie – co warto wiedzieć?

Marker danych mają pozytywny wpływ na pozycjonowanie. Pozwalają szybciej piąć się w wynikach wyszukiwania. Sprawiają, że roboty indeksujące efektywniej rozumieją zawartość strony internetowej, co prowadzi do optymalizacji witryny.

Ciekawym zjawiskiem jest również tzw. rich snippets. To elementy, które wzbogacają wyniki fragmenty wyników wyszukiwania, przyciągając uwagę użytkowników. Są elementem UX w SEO, zwiększając prawdopodobieństwo kliknięcia. Dodajmy do tego, że Google Marker Danych ułatwia integrację witryny z innymi usługami Google, w tym m.in. z Google Maps.

Jak wykorzystać Google Data Highlighter w pozycjonowaniu?

Markery danych realizowane są poprzez narzędzie Google Search Console. Marker danych wygenerujemy poprzez dodanie strony do narzędzia. W sekcji „Marker danych” dostępne są różne opcje danych strukturalnych, które chcemy przekazać wyszukiwarce internetowej. 

Marker danych

Zdj 2. Markery danych realizuje się za pomocą Google Search Console

Źródło: https://www.benchmarkone.com/wp-content/uploads/2019/01/Screen-Shot-2019-01-21-at-11.20.17-AM-e1548091244209.png 

Po wyborze rodzaju danych Google wygeneruje instrukcje, w jaki sposób prawidłowo oznaczyć poszczególne elementy na stronie. Oznaczanie powinno polegać m.in. na wdrożeniu odpowiedniego kodu w strukturę witryny. Proces oznaczania można uznać za zakończony w momencie, gdy wyszukiwarka Google zacznie rozpoznawać i wykorzystywać wszelkie dane strukturalne do optymalizacji strony. 

Warto pamiętać, że zawartość markerów będzie istotna także dla użytkowników, gdyż dowiedzą się oni,  o czym jest witryna i jakie dane zawiera, bez konieczności jej eksplorowania. 

Co istotne, specjaliści zaznaczają, że obecność markerów danych nie zapewnia natychmiastowej poprawy pozycji w wynikach w wyszukiwarce Google. Najczęściej wpływa na długoterminowe rezultaty i uzyskanie lepszych miejsc po kilku miesiącach. Pozytywnym „efektem ubocznym” jest też fakt, że znacznie poprawia walory użytkowe strony.  Użytkownicy bardziej ufają witrynie, którą mogą sklasyfikować i poznać jej zawartość, jeszcze przed otwarciem.

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!