Rich cards – czym są karty rozszerzone i jakie mają znaczenie w pozycjonowaniu?

3 min czytania

Prezentacja wyników wyszukiwania zmienia się wraz z zapotrzebowaniem użytkowników i pomysłami Google. Firma chce, aby do userów trafiały treści o możliwie najwyższej jakości, dobrze zaprezentowane i o trafionej tematyce. Zaawansowaną treść prezentacji w wynikach wyszukiwania internetowego stanowią tzw. Google Rich Cards, znane jako karty rozszerzone. Co to takiego?

Rich cards

Zdj 1. W standardowej opcji po wpisaniu słowa kluczowego wyświetlają się wyniki tekstowe. Przy rich cards jest inaczej

Źródło: https://pixabay.com/photos/electronics-mobile-phone-screen-1868708/

Rich cards są znane praktycznie każdemu specjaliście od SEO, ponieważ stanowią podstawę efektywnej optymalizacji i są istotną częścią każdej strategii digital marketingu. Wpływają na poprawę atrakcyjności prezentowania treści, ale też zwiększają interaktywność reklam. Jak działają karty rozszerzone Google i co warto o nich wiedzieć?

Co to są rich cards, czyli karty rozszerzone?

Co to są karty rozszerzone, znane także jako rich cards? To dokładnie zdefiniowane bloki informacyjne.  Pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google, na samej górze wyświetlanych rezultatów lub w ich pobliżu. 

Co różni je od standardowych rezultatów? Wyniki rozszerzone są bardziej interesujące z punktu widzenia użytkownika. Zawierają elementy interaktywne i graficzne. Przyciągają uwagę odbiorcy lepiej, niż sama treść. Stanowią dziś podstawę skutecznej promocji produktu lub usługi w Google, jeżeli inwestujemy w pozycjonowanie.

Jak działają karty rozszerzone Google?

Google Rich Cards mogą zawierać różnego rodzaju treści multimedialne i graficzne. To między innymi zdjęcia, oceny produktów, warianty cenowe, a także wideo. Dzięki temu prezentowane treści są bardziej atrakcyjne dla użytkownika.

Wdrożenie rich cards wymaga zastosowania określonej procedury wykorzystania danych strukturalnych i przekierowania ich na rzecz wyszukiwania SEO. W pełni zintegrowany kod z wytycznymi schema.org umożliwia wdrożenie kart rozszerzonych w wynikach wyszukiwania. Po zintegrowaniu zachodzą kolejne etapy procesu.

  1. Indeksowanie wszystkich danych przez wyszukiwarkę internetową, a następnie wybór danych, które pojawią się na kartach (dane wybiorą algorytmy Google).
  2. Dopasowanie kart pod kątem użytkownika. Treści są zmieniane w zależności od tego, czego konkretnie szuka użytkownik i jakie elementy mogą być dla niego atrakcyjne.
  3. Wdrożenie elementów interakcyjnych i zachęcających do kliknięcia (CTA – call to action). To zwroty, które poprawiają klikalność karty, a także elementy multimedialne, grafiki czy atrakcyjne opisy.
  4. Na koniec odbywa się proces optymalizacji karty. Im jest ona bardziej atrakcyjna, zachęcająca do kliknięcia i czytelna, tym wyżej w wyszukiwarce będzie zaprezentowana.

Rich cards

Zdj 2. Tak zmieniały się wyniki wyszukiwania w Google. Od tekstu, po multimedia

Źródło: https://developers.google.com/static/search/blog/images/import/128e44dec1ceb16824989f41542dd9f0.png 

Jak Google Rich Cards wpływa na pozycjonowanie? 

Google Rich Cards w znaczny sposób wpływa na pozycjonowanie stron, ponieważ poprawia atrakcyjność wyświetlanych treści i ich dopasowanie do potrzeb użytkownika. Jest niezwykle interesującym sposobem na prezentowanie szczególnie treści w sklepach internetowych, które mogą np. pokazać film z zastosowania produktu lub zdjęcia danego towaru. Zwracają na siebie uwagę odbiorców, a to z kolei nakręca wyniki wyszukiwania w Google.

Co jednak istotne, karty rozszerzone pokazują się wyłącznie w wynikach mobilnych. To może ograniczać dostęp dla niektórych (np. starszych) grup docelowych. Mimo to, rich cards mają wiele zalet (nie tylko SEO). 

Jakie jeszcze korzyści generują karty rozszerzone?

  • Wysoki CTR – atrakcyjność nie tylko zwraca uwagę odbiorcy, ale też zachęca do klikania. To zwiększa szansę na wyższy współczynnik konwersji.
  • Zaangażowanie użytkownika – CTR to nie wszystko. Dzięki temu, że treści w Google są atrakcyjne, użytkownik będzie uważniej eksplorował stronę internetową.
  • Dopasowanie do potrzeb użytkownika – treści pokazywane są w taki sposób, aby trafiły w gust i potrzeby użytkownika. Daje to większe możliwości niż klasyczna prezentacja treści w Google.

Należy koniecznie pamiętać, że wszystkie treści w przypadku rich cards muszą być wykonane w taki sposób, aby podobały się użytkownikowi. Nie ma bowiem pewności, jakie informacje zostaną zaprezentowane przez algorytmy Google. 

Zespół Semcore odpowiedzialny za tworzenie wartościowego contentu na temat marketingu internetowego. Część treści tworzymy wspólnie, rozmawiając o nich i pozyskując wiedzę od ekspertów ze wszystkich działów. W artykułach blogowych przedstawiamy między innymi: aktualne informacje dotyczące: SEO, UX, tworzenia i optymalizacji płatnych kampanii reklamowych, zarządzania sklepami internetowymi. Pokazujemy w jaki sposób można samodzielnie dokonać zmian na własnej stronie, przedstawiamy także ważne argumenty przemawiające na korzyść nowoczesnych rozwiązań.

Udostępnij

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!

Zapytaj o ofertę SEO
Dołącz do newslettera

Zbuduj Twój potencjał SEO

Skonsultuj z nami Twoją sytuację w wyszukiwarce. Porozmawiajmy o Twoich celach i możliwościach współpracy