Czym są Rich Media Ads?
Na skróty
Kampanie reklamowe prowadzone w Internecie możesz oprzeć na różnego rodzaju formatach marketingowych. Każdy z nich pozwoli dotrzeć do innego odbiorcy, zwracającego uwagę na inne elementy, wskaźniki, cechy czy formy reklam. Jedną z ciekawszych, bardziej rozbudowaną formą materiałów reklamowych emitowanych w sieci są Rich Media Ads. Co warto o nich wiedzieć?
Zdj 1. Sieć zalana jest różnego rodzaju materiałami reklamowymi. Jak się wyróżnić? Wykorzystując Rich Media Ads
Źródło: https://www.flickr.com/photos/piratechickan/2965571299
Rich Media Ads to termin, który po polsku może określić jako „bogate reklamy medialne”. W tym przypadku nie chodzi jednak o wysoki budżet reklamowy, a duże możliwości materiałów promocyjnych. Te oparte są na zaawansowanych technologiach, które znajdą wszechstronne zastosowanie w sieci.
Co to Rich Media Ads?
Tak naprawdę Rich Media Ads to reklamy w formie cyfrowej, które opierają się na rozbudowanych funkcjach i elementach takich jak wideo, dźwięk, komentarze i wiele innych form, które umożliwiają i zachęcają użytkownika do wchodzenia z nim w interakcję.
„Bogate reklamy” same w sobie mogą wydawać się starym terminem. Od dawna stosuje się multimedialne formy promocyjne, które wdrażane są np. na strony internetowe poprzez polecenia kodu HTML5. W tym przypadku mamy jednak do czynienia z inteligentnymi materiałami, które w efektywny sposób docierają do odbiorcy.
Aktualnie wyróżniane są trzy główne formaty Rich Media Ads:
- reklamy typu in page – to format, który może pojawić się w różnych miejscach na stronie internetowej i emitowany jest w postaci zaprojektowanego dla konkretnej marki banneru;
- reklamy typu out of page – format, który nie wyświetla się w jednym konkretnym miejscu. Może znaleźć się w różnych przestrzeniach strony internetowej. To np. reklamy typu pop-up;
- wideo in stream – film reklamowy, który wyświetlany jest na stronie internetowej po zapoznaniu się z zawartością witryny lub zaraz przed taką akcją.
Co należy do elementów Rich Media Ads? Formaty te mogą jednocześnie zawierać tekst, animację, obrazy, wideo, dźwięki, gry, lokalizację i widgety prosto z mediów społecznościowych.
Zdj 2. Przykład formatu Rich Media Ads
Źródło: https://www.flickr.com/photos/goldspotmedia/5170142759
Dlaczego warto wykorzystywać Rich Media Ads? Jakie są ich zalety?
Wykorzystywanie Rich Media Ads wychodzi poza format zwykłej reklamy, opartej np. wyłącznie na tekście. Jakie są najważniejsze korzyści, wynikające z wykorzystania właśnie tego rodzaju materiałów reklamowych?
- Reklamy te angażują odbiorców, a co za tym idzie – skutkują wyższym współczynnikiem konwersji i poprawiają liczbę odsłon.
- Pozwalają budować trwałe relacje między odbiorcą treści reklamowych i ich emitentem.
- Można łatwiej dopasować je do potrzeb odbiorcy, a także miejsca, gdzie te mają być wyświetlane.
- W przeciwieństwie do reklam zwykłych, pozwalają na używanie wielu rodzajów plików, dzięki czemu mogą mieć np. większy rozmiar niż standardowe materiały.
- Pozwalaj na zbieranie danych z rynku m.in. o liczbie interakcji, odtworzeni czy np. rozwinięć. W ten sposób uszczegółowiają statystyki firmowe.
Korzystanie z reklam tego typu to pozytywne koło zamknięte dla działań marketingowych. Z jednej strony wykorzystanie Rich Media Ads zwiększa widoczność reklam, a większa widoczność to wyższy współczynnik klikalności. Wyższy współczynnik klikalności przekłada się ostatecznie na efektywniejszą widoczność reklam.
Kiedy wykorzystuje się Rich Media Ads?
Przede wszystkim Rich Media Ads to reklamy, które pozwalają na skuteczne dotarcie do odbiorcy, bez odtrącenia go. Wielu użytkowników ma już dość przeglądania sieci wypełnionej reklamowym spamem, którego treść nie jest angażująca, mało ciekawa i wyrazista na tyle, aby przyciągnąć uwagę zainteresowanej osoby.
Z tego względu z bogatych reklam nowej generacji korzysta się w miejscach, w których chce się uzyskać jak najwyższy współczynnik konwersji, zwracając uwagę użytkownika na reklamę. Tego typu formaty mogą pojawiać się na zewnętrznych portalach, w wyszukiwarce lub na wewnętrznej stronie internetowej (np. platformie e-commerce), ukierunkowując użytkowników na nową promocję lub wdrożenie nowego produktu. Wykorzystanie zależy w tym przypadku od zapotrzebowania. Warto dodatkowo wesprzeć siłę oddziaływania Rich Media Ads, wdrażając kolejne działania SEO.