A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Subskrypcja newslettera

Co to jest Subskrypcja newslettera?

Subskrypcja newslettera

Każdego dnia marki konkurują o uwagę klientów. Muszą znaleźć skuteczne sposoby, aby być w kontakcie z odbiorcami. Jednym z popularnych narzędzi, które umożliwia budowanie trwałej relacji z klientami, jest subskrypcja newslettera. To rozwiązanie pozwala firmom nie tylko dzielić się ważnymi aktualnościami, ale również budować zaangażowanie i lojalność.

Subskrypcja newslettera – co to jest

Zanim przejdziemy do tematu subskrypcji, warto odpowiedzieć na pytanie: Newsletter – co to jest? Najprościej rzecz ujmując, jest to regularnie wysyłana wiadomość e-mail, zawierająca informacje edukacyjne, aktualności dotyczące marki, informacje o promocjach i wydarzeniach. Wszystko zależy do tematyki i rodzaju newslettera.

Przejdźmy teraz do drugiego pytania: Subskrypcja newslettera, co to jest? To zapisanie się na listę mailingową w celu regularnego otrzymywania wiadomości e-mail, zawierających newsletter. Z punktu widzenia marki jest więc to jeden z najprostszych i najbardziej efektywnych sposobów na utrzymywanie regularnego kontaktu z odbiorcami.

Subskrypcja newslettera – jak zacząć?

Aby tworzyć newsletter, który będzie subskrybowany przez użytkowników, przede wszystkim trzeba mieć pomysł. Obecnie wiele marek wykorzystuje newsletter do komunikacji z klientami. Dlatego musi on być wartościowy. Dobry newsletter to taki, który:

  • dostarcza wiedzy/wiadomości, których użytkownik nie znajdzie na stronie marki
  • angażuje i wciąga do czytania
  • nie jest zbyt natrętny sprzedażowe
  • jest podany w atrakcyjny wizualnie sposób

Kolejnym ważnym elementem jest to, w jaki sposób pozyskiwać osoby chętne na subskrypcję contentową. Aby ją stworzyć, warto zastosować kilka sprawdzonych kroków:

  1. Zbieranie adresów e-mail: Rozpocznij od wykorzystania istniejącej bazy kontaktów. Upewnij się, że masz zgodę na wysyłkę newslettera. Warto także umieścić formularz zapisu na stronie internetowej lub użyć pop-upu, aby zachęcić odwiedzających do zapisania się.
  2.   Lead magnet: Oferuj wartościowe materiały, takie jak e-booki, poradniki czy zniżki w zamian za adresy e-mail. Tego rodzaju zachęty skutecznie przyciągają subskrybentów.
  3.   Kampanie reklamowe: Wykorzystaj platformy społecznościowe, takie jak Facebook, do przeprowadzenia kampanii ADS, które pozwolą na bezpośrednie zbieranie adresów e-mail.

Płatna subskrypcja newslettera

Być może zastanawiasz się, czy subskrypcja newslettera jest płatna. Zdecydowana większość dostępnych newsletterów jest bezpłatna. Jednak coraz częściej popularne stają się newslettery częściowo lub w całości płatne.

Kluczowym czynnikiem sukcesu płatnych subskrypcji newsletterów jest unikatowość i wysoka jakość dostarczanych treści. Odbiorcy są skłonni płacić za informacje, które oszczędzają ich czas i oferują specjalistyczną wiedzę, często niedostępną w darmowych źródłach. W internecie dostępnych jest wiele platform, na których założyć można zarówno płatne, jak i bezpłatne wersje newslettera. Jedną z nich jest MailerLite.

Subskrypcja newslettera

Źródło: mailerlite.com/pl

Płatne newslettery obejmować mogą różne dziedziny, od finansów, przez zdrowie, marketing, aż po sztukę. Dzięki temu twórcy mogą dostosować swoje oferty do specyficznych grup odbiorców.

Płatne newslettery stanowią nowoczesny sposób monetyzacji treści, pozwalając na bezpośrednie połączenie z odbiorcami oraz niezależność od reklam i sponsorów. Niektóre marki tworzą jednocześnie newslettery darmowe, jak i płatne. Dzięki temu wersja darmowa stanowi zachętę do tego, aby przejść na subskrypcję płatnego newslettera. 

Autor: Anna Krystowczyk

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!