A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Wyszukiwanie głosowe

Czym jest i jak działa wyszukiwanie głosowe?

Statystyki wskazują, że wyszukiwanie głosowe stanowi około jedną trzecią wszystkich wyszukiwań. Ten sposób komunikacji użytkownika z urządzeniami zdobywa zatem coraz większą popularność. Przekonaj się, czym jest wyszukiwanie głosowe, jak działa, a także w jaki sposób możesz wykorzystać je dla swojej strony internetowej. Z roku na rok liczba osób, które korzystają z tej technologii znacznie się powiększa.

Wyszukiwanie głosowe – co to jest?

Wyszukiwanie głosowe jest sposobem komunikowania użytkownika z urządzeniami. Opiera się ono na przetwarzaniu języka naturalnego NLP (ang. Natural Language Processing) oraz na syntezie mowy TTS (Text To Speech). Faktem jest, że stworzenie tej technologii miało na celu ułatwić obsługę internetu osobom niepełnosprawnym. W efekcie skorzystali jednak z tego wszyscy użytkownicy wyszukiwarek. Aktualnie swojego asystenta głosowego mają firmy, takie jak na przykład:

  •       Google,
  •       Microsoft – Cartana,
  •       Apple – Siri,
  •       Android.

Ogromną rolę odgrywa jednak wyszukiwanie głosowe właśnie w Google.

Jak działa wyszukiwanie głosowe?

Zacząć należy od wskazania różnicy pomiędzy tradycyjnym wyszukiwaniem a wyszukiwaniem głosowym. W przypadku tego drugiego frazy kluczowe są bardziej naturalne i dłuższe. Nierzadko to, co pojawia się w oknie wyszukiwania, czyli słowa kluczowe są w odmienionej formie. Jeżeli zatem mielibyśmy porównać je na konkretnym przykładzie, moglibyśmy zilustrować to tak:

  •       wyszukiwanie tradycyjne: lodowisko Lublin,
  •       wyszukiwanie głosowe: Gdzie w Lublinie jest lodowisko?
Zobacz:  Chatbot Marketing

Różnica jest zatem zauważalna i trzeba brać to pod uwagę, tworząc treści dla strony internetowej. Użytkownicy wyszukiwarki Google w momencie, gdy za pomocą wyszukiwania głosowego podają słowa kluczowe, zachowują się tak, jakby rozmawiali z żywym człowiekiem.

Wyszukiwanie głosowe

SEO a wyszukiwanie głosowe

Pozycjonowanie strony internetowej pod wyszukiwanie głosowe polega w dużej mierze na dobieraniu odpowiednich fraz długiego ogona, czyli long tails. Tego typu frazy kluczowe nie zawierają jednego, dwóch wyrazów kluczowych, ale są to całe wyrażenia lub pytania. Pozycjonowanie polega na takim dostosowaniu strony internetowej, aby udzielała ona jak najszybciej odpowiedzi na zadane przez użytkownika pytanie. W związku z tym możemy wyróżnić 3 aspekty SEO, które uwzględniają wyszukiwanie głosowe:

  •       optymalizacja treści,
  •       optymalizacja kodu źródłowego strony internetowej,
  •       optymalizacja szybkości ładowania strony internetowej (wydajności).

Aby odpowiednio zoptymalizować treść pod wyszukiwanie głosowe, ważne jest również tworzenie krótszych bloków tekstu. Użytkownicy stron internetowych bardziej bowiem skanują tekst niż go czytają. Zazwyczaj poszukują po prostu konkretnych informacji. Jeżeli zatem dzielisz treść na krótsze akapity, które są łatwe do przyswojenia, zyskujesz w oczach użytkowników wyszukiwarki. Także w oczach tych, którzy używają wyszukiwarki Google z poziomu urządzeń mobilnych. Formułując odpowiednią treść opartą między innymi o frazy długiego ogona, pamiętaj o wykorzystaniu narzędzi takich jak między innymi:

Zobacz:  Reklama kontekstowa

W sytuacji, gdy optymalizujesz kod strony internetowej, musisz zwrócić uwagę na dane strukturalne. Dostosowanie witryny do ekranów urządzeń o niestandardowych rozmiarach (responsywność) oraz wydajność. Ostatni aspekt jest szczególnie ważny w przypadku urządzeń mobilnych. Pamiętaj, że pracując nad optymalizacją strony internetowej w ten sposób dbasz także o ruch pozyskiwany z wyszukiwania głosowego. Koniecznie zatroszcz się o to, aby Twoja strona internetowa wyświetlała się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania użytkownikom, którzy korzystają z wyszukiwania głosowego.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 3,7 / 5. Liczba głosów: 3

Brak głosów - oceń jako pierwszy!