A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Geotargeting

Geotargeting - czym jest i jak działa?

Kierowanie geograficzne, czyli geotargeting odnosi się do praktyki dostarczania konsumentom różnych treści lub reklam na podstawie ich położenia geograficznego. W kampaniach w płatnych wynikach wyszukiwania kierowanie geograficzne jest często wykorzystywane do reklamowania się lokalnym potencjalnym klientom.

Jak działa geotargeting?

Geotargeting wykorzystywany między innymi przez Google Ads umożliwia reklamodawcom podczas planowania kampanii na określenie lokalizacji lub zestawu lokalizacji jako jedynego obszaru, w którym chcą wyświetlać swoje reklamy. Jest to niezbędna taktyka dla firm, które są uzależnione od ruchu pieszego i/lub dostaw do domu, takich jak restauracje, sklepy stacjonarne i witryny e-commerce. Czemu? Ponieważ wyświetlanie reklam konsumentom poza odpowiednim obszarem (lub obszarami) prowadzi do zmarnowanych wyświetleń i kliknięć, co ogranicza budżet marketingowy firmy bez oferowania jakiegokolwiek zwrotu. Dlatego dla wielu reklamodawców geotargeting jest kluczem do efektywnego wykorzystania funduszy marketingowych.

Najlepsze praktyki w zakresie geotargetingu

Zacznijmy od prostego: kieruj się na obszary, które obsługuje Twoja firma. Jeśli Twoja restauracja ma jedną lokalizację w Warszawie, ustaw kampanię reklamową tak, aby wyświetlała się tylko osobom wyszukującym w Warszawie i okolicach! Jeśli prowadzisz witrynę e-commerce obsługującą tylko wysyłkę na terenie Polski, nie wyświetlaj reklam poza granicami kraju. To najbardziej podstawowy sposób, aby upewnić się, że nie marnujesz kliknięć – i pieniędzy – na konsumentów, którzy nie mogą dokonać konwersji.

Teraz na odwrót: wyklucz lokalizacje, których nie obsługujesz. Potraktuj tę praktykę jako odpowiednik wykluczających słów kluczowych w kierowaniu geograficznym. Na przykład, jeśli jesteś sprzedawcą stacjonarnym z siedzibą w Warszawie, który nie prowadzi jeszcze dostaw do reszty Polski, wyklucz pozostałe województwa z kampanii w sieci wyszukiwania.

Zobacz:  Asystent Google

Co to jest Geotargeting

Google Trends jako narzędzie geotargetingu

Skorzystaj z Google Trends, aby zobaczyć, które regiony oferują największy potencjał konwersji. To narzędzie może rozbić liczbę wyszukiwań danego słowa kluczowego według kraju, regionu, podregionu i miasta. Jeśli sprzedajesz deski tarasowe, możesz spodziewać się dużej liczby wyszukiwań na obrzeżach Warszawy, a nie w jej centrum. Dlatego kieruj reklamy w wyszukiwarce na te miejsca!

Skorzystaj z rozszerzeń lokalizacji i rozszerzeń połączeń, aby możliwie jak najłatwiej mieli możliwość skontaktować się z Tobą lokalni potencjalni klienci. Gdy rozszerzenia lokalizacji są włączone dla Twoich reklam w wyszukiwarce, potencjalni klienci w określonych obszarach docelowych zobaczą Twój adres. Alternatywnie rozszerzenie połączeń udostępnia numer telefonu lub bezpośrednie połączenie z linią telefoniczną. Strony docelowe są często określane jako najbardziej przeciekająca część lejka marketingowego, a rozszerzenia takie jak te pomagają wyciąć środek i zapobiec wyciekowi leadów.

Czy geotargeting jest skuteczny?

Istnieje kilka powodów, dla których warto włączyć kierowanie geotargeting do strategii marketingowej. Po pierwsze, potencjalna publiczność jest ogromna. W szacuje się, że w Polsce ok. 80% ludzi posiada smartfony, a wśród młodych konsumentów odsetek ten jest jeszcze wyższy. W grupie milenialsów 94% posiada smartfon i spędza więcej czasu na korzystaniu z tych urządzeń niż na oglądaniu telewizji. Badania przeprowadzone przez MarTech Series pokazują, że 83% marketerów uważa, że ich kampanie są skuteczniejsze, gdy korzystają z danych o lokalizacji. Dodatkowo:

Technologia geotargetingu może pomóc marketerom zdobyć więcej klientów i poprawić relacje z klientami. Ponieważ opiera się na zachowaniu klientów, marketerzy mogą zrozumieć i spełnić ich potrzeby, co skutkuje większym zaangażowaniem w kampanie. Geotargeting jest szczególnie skuteczny w przypadku zwiększania ruchu online, a także ruchu pieszego w sklepie. Udowodniono, że wykorzystanie danych o lokalizacji ułatwia marketing kampanie skuteczniejsze o 80%. Jeśli wiesz, gdzie spotykają się potencjalni klienci, łatwo jest im pokazać odpowiednie promocje we właściwym czasie.

Zobacz:  Co-Branding

Geotargetowanie to jedna ze strategii reklamowych polegająca na docieraniu do grupy docelowej określanej przez jej lokalizację. Umożliwia bardziej celne dopasowanie przekazów do struktury danej społeczności. Ściśle dostosowane treści są bardziej efektywne i mogą skutkować lepszymi wynikami, zwiększeniem zainteresowania odbiorców i zwiększeniem przychodów.

Czym jest geotargetowanie?

Geotargetowanie to nowoczesna metoda, pozwalająca na dotarcie do konkretnej grupy docelowej.W drugiej dekadzie XXI wieku coraz popularniejsze były spersonalizowane reklamy i oferty, które umożliwiały jak najlepszą komunikację z konsumentami. Jedną z metod wykorzystywanych obecnie w tworzeniu takiej komunikacji jest właśnie geotargetowanie. W końcu liczba użytkowników komputerów, smartfonów i różnych aplikacji cały czas rośnie, dlatego firmy muszą w jakiś sposób pozyskiwać dane na ich temat. Biorąc pod uwagę obszar zamieszkiwania poszczególnej społeczności, można stworzyć lepiej dopasowany komunikat reklamowy. To samo tyczy się przebywania w konkretnym miejscu jedynie w określonych porach dnia. Przedsiębiorstwo zajmujące się promowaniem zdrowego stylu życia i sportu za grupę docelową obiera osoby aktywne fizycznie. Swoje reklamy kierować będzie zapewne na siłownie i inne obiekty sportowe. Jeżeli firma planuje trafić do biznesmenów, którzy często podróżują w celach służbowych, może kierować reklamy na przykład na lotniska. Właściciele małych, lokalnych knajpek lub kawiarni pragną ściągnąć do siebie ludzi z najbliższej okolicy, którzy mijają ich często. Dla nich dobrym pomysłem jest ustawienie zasięgu reklamy tak, by pokazywała się osobom znajdującym się w określonym promieniu od ich biznesu. Firmy cateringowe mogą kierować promocję swoich usług na biurowce, a przedsiębiorstwa przewozowe na porty i dworce kolejowe.Dla samych użytkowników sieci geotargetowanie to również wartościowy proces, ponieważ otrzymują oni informacje o miejscach, usługach czy wydarzeniach w swojej okolicy, które mogą okazać się im przydatne.Kiedy wertujemy nasz portal społecznościowy i natrafimy na polecenie restauracji w bliskiej okolicy, lub położonego nieopodal sklepu bardzo prawdopodobne jest, że stało się to dzięki geotargetowaniu. Usługa ta przynosi więc korzyści zarówno firmom, jak i konsumentom.

Zobacz:  Marketing produktów

Sposób działania geotargetowania

Zapewne wiele osób zastanawia się skąd pochodzą informacje o ich lokalizacji, czasami nie dajemy przecież zgody na jej udostępnianie czy nie wpisujemy danych tam, gdzie nie jest to absolutnie konieczne. Okazuje się, że istnieje kilka źródeł pozyskiwania takich wiadomości. Jednym słowem można określić je jako geolokalizacja. Określanie położenia urządzeń celem wyświetlania odpowiedniej reklamy jest możliwe dzięki m.in.: modułowi lokalizacji na telefonie, laptopie, komputerze, czy w przeglądarce internetowej; podaniu miejsca zamieszkania, przebywania na przykład w mediach społecznościowych; adresowi IP smartfona, routera itd.Ustalanie położenia na podstawie mapowania adresów IP nie jest tak dokładne jak uzyskiwanie informacji dotyczących lokalizacji przez GPS. Jest to jednak pomocne przy geotargetowaniu. W kwestii portali społecznościowych dane dotyczące zamieszkania czy odwiedzanych miejsc mogą posłużyć do kierowania reklam. Kolejnym źródłem informacji jest sam adres IP urządzenia, który wskazuje na jego położenie, a tym samym na to, gdzie jest jego użytkownik. Korzystanie z map to kolejna wskazówka pokazująca botom reklamowym, którymi miejscami i obszarami jesteśmy zainteresowani. Mogą zatem wyświetlać się nam reklamy dotyczące wyszukiwanych i oglądanych miejsc. W przypadku aplikacji mobilnych treści reklamowe mogą być dopasowane w oparciu o uruchomiony moduł lokalizacji. Kiedy nie damy naszym apkom dostępu do tego rozwiązania, zapewne będą one wyświetlane na podstawie danych z IP. Z geolokalizacji korzystają też przeglądarki internetowe, ponieważ mogą przyporządkowywać IP do miejsca jak miasto czy dzielnica.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!