A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Harmonogram reklam w Google Ads

Czym jest i jak ustawić harmonogram wyświetlania reklam w Google Ads?

Google Ads to jeden z najważniejszych programów reklamowych typu CPC (rozliczanych za kliknięcie). Charakteryzuje się dużą skutecznością, pozwalając na dotarcie do dużej grupy odbiorców. Google Ads posiada też szereg narzędzi wspierających wdrażaną kampanię reklamową. Jednym z takich narzędzi jest harmonogram wyświetlania reklam. Co to takiego? W jaki sposób warto ustawić Ad Scheduling?

Harmonogram reklam w Google Ads

Zdj 1. Google Ads umożliwia ustawienie harmonogramu wyświetlania reklam

Źródło: https://www.starterfirm.pl/images/menu-glowne-pl/blog/2020-08-google-ads-logo-vertical.png

Podobnie jak pozycjonowanie stron, reklamy Google są marketingową formą, która zapewnia wysoki współczynnik konwersji. Umożliwiają dotarcie do konkretnych grup odbiorców, którzy są zainteresowani produktem lub usługą. To, co jeszcze charakteryzuje reklamy CPC od Google, to szeroka możliwość doboru typu wyświetlania reklamy. Reklamy w Google Ads mogą wyświetlać się według wskazanego czasu lub zapotrzebowania klienta, w wielu miejscach w sieci.

Co to jest harmonogram reklam Google Ads?

Harmonogram wyświetlania reklam Google Ads to system umożliwiający wyświetlanie reklam CPC w określonych godzinach lub dniach tygodnia. We wskazanym okresie system wyświetla treści marketingowe i pokazuje je użytkownikom.

Narzędzie to ma szerokie zastosowanie i umożliwia optymalizację kosztów kampanii reklamowej, przy jednoczesnym zwiększeniu potencjału reklamowego. Google umożliwia stworzenie nawet sześciu różnych harmonogramów reklam na każdy dzień.  

Do czego może przydać się harmonogram reklam Google Ads?

Google Ad Scheduling ma szerokie przeznaczenie marketingowe. Jak już wspomnieliśmy, ułatwia optymalizowanie czasu wyświetlania reklam, zmniejszając koszt przeznaczony na reklamę, przy jednoczesnym wzroście skuteczności. To jednak niejedyny powód, dla którego warto stosować ten rodzaj wyświetlania treści marketingowych.

  • Dopasowanie wyświetlania reklam do godzin funkcjonowania firmy – dzięki temu można włączać reklamy w momencie, w którym firma jest otwarta. Ułatwia to kontakt między klientem i odbiorcą. 
  • Dopasowanie wyświetlania reklam do zainteresowania grupy docelowej – niektórzy klienci są bardziej aktywni w dzień, inni zaczynają eksplorować sieć wieczorem. Znając te dane można zwiększyć współczynnik konwersji reklamy.

Jak widać, reklamy zgodnie z harmonogramem Google Ads umożliwiają poprawienie kontaktu z odbiorcą, są narzędziem do optymalizacji kosztów i poprawy współczynnika konwersji.

Harmonogram reklam w Google Ads

Zdj 2. Obsługa harmonogramu jest niezwykle prosta. Nie wymaga zaawansowanej wiedzy

Źródło: https://storage.googleapis.com/support-forums-api/attachment/thread-214855782-976663030067312308.png 

W jaki sposób ustawić harmonogram wyświetlania reklam?

Harmonogram reklam Google Ads pozwala nie tylko na wskazanie godziny i dni wyświetlania reklam, ale też na dostosowanie stawek wyświetlania reklam do konkretnych okresów. Ad Scheduling jest stosunkowo prostym w obsłudze narzędziem, a zdefiniowanie pory emisji kampanii reklamowej nie powinno sprawić problemów nawet początkującym użytkownikom.

  • Najpierw trzeba wejść w konto Google i kliknąć ikonę kampanii „Kampanie” z charakterystycznym megafonem.
  • W menu sekcji należy wybrać opcję Listy odbiorców, słowa kluczowe i treść. Tam dostępne są wszystkie opcje kampanii reklamowych.
  • Wśród opcji dostępny jest Harmonogram reklam. To właśnie Ad Scheduling.
  • W czytelnym menu trzeba wybrać określone dni i godziny wyświetlania reklam. Pamiętajmy, że konieczne jest osobne zdefiniowanie wyświetlania reklam dla każdej kampanii osobno.
  • Po kliknięciu opcji Zapisz, harmonogram kampanii reklam zostanie potwierdzony i zdefiniowany. Teraz pozostaje już tylko czekać na emisję reklamową.

Jak widać, wdrożenie harmonogramu wyświetlania reklam Google Ads jest niezwykle intuicyjne. Oczywiście, wcześniej należy dokładnie wskazać, jaką kampanię chcemy realizować, określić jej budżet i grupę docelową. Dopiero na bazie w pełni zdefiniowanych reklam Google Ads można ustawiać czas wyświetlania materiałów reklamowych z dokładnością co do minuty.

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!