A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Hreflang

Co to jest Hreflang?

Sprawdź, czym dokładnie są Hreflangi, jak je stosować, a także, na co zwrócić szczególną uwagę. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje. Dzięki temu jeszcze skuteczniej dotrzesz do odbiorców z różnych krajów.

Hreflang – czym jest?

Hreflangi to atrybuty, które informują wyszukiwarkę o wszystkich innych dostępnych wariantach językowych. Wyszukiwarka określa adres użytkownika w momencie, gdy wysyła on do niej zapytanie. W następnej kolejności sprawdza, czy dla adresu użytkownika są dostępne wersje językowe. Wyszukiwarka Google wybiera najbardziej odpowiednie dla konkretnej osoby wersje. Poprawne zastosowanie Hreflangów pozwala zmniejszyć współczynnik odrzuceń, a także wyeliminować duplikację treści. Takie działanie może mieć dobry wpływ na pozycję strony w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Hreflang jest zawarty w tagu <link> w kodzie html. Zostaje on umieszczony w sekcji head. Dzięki niemu możliwe jest wskazanie robotom indeksującym powiązania pomiędzy różnymi wersjami językowymi strony internetowej. Witryna internetowa z właściwie zarządzanym Hreflangiem powinna mieć odniesienia do innych wersji językowych, a także do samej siebie. O to przykład kodu z atrybutem Hreflang:

<link rel=”alternate” Hreflang=”pl” Href=”https://przykladowastrona.com” />

Za pomocą wspomnianego atrybutu masz możliwość oznaczenia języka treści, a także państwo.

Jak stosować Hreflangi?

Naprawdę spora liczba stron internetowych z całego świata ma źle wdrożone Hreflangi. Aby prawidłowo stosować opisywane atrybuty, pamiętaj o tym, że implementację Hreflangów można przeprowadzić na 3 sposoby:

  • w sekcji head,
  • jako nagłówki http, a także
  • poprzez mapę xml.
Zobacz:  Crowdsourcing

Pamiętaj również o tym, że podawane w kodzie adresy URL muszą być pełne. To znaczy obejmować także protokół http/https. Możesz łączyć w Hreflangach różne domeny. Tym sposobem możesz wykorzystać domeny .pl, .de, com itp. Żeby Hreflangi były brane pod uwagę przez algorytm Google, podstrony muszą na siebie wzajemnie wskazywać. To rodzaj zabezpieczenia Twojej witryny. Dzięki temu nie będzie możliwości wskazania Twojej strony jako alternatywnej wersji czyjejś witryny. Trzeba pamiętać także o tym, aby Hreflangi ustawić na każdej podstronie. Dla każdej podstrony trzeba także podać dokładne ścieżki URL. Wszystkie powiązane strony muszą także być w indeksie Google. Tylko wtedy wyszukiwarka weźmie pod uwagę Hreflangi. Jeżeli jesteś zainteresowany doskonale zoptymalizowaną stroną internetową wraz z bezbłędnymi Hreflangami, zdecyduj się na usługę którejś z uznanych agencji SXO.

Przeczytaj także: Pozycjonowanie stron internetowych

Hreflangi – na co zwrócić uwagę?

Jednym z często powtarzanych błędów jest błędne użycie kodu języka bądź też regionu. Często zdarza się tak, że osoba, która formułuje kod, wpisuje „eng” zamiast „en” albo „uk” zamiast „gb”. Takie błędy sprawiają, że Hreflang nie ma prawa zadziałać. Nierzadko również osoba odpowiedzialna za kod strony internetowej nie umieszcza Hreflanga odsyłającego do bieżącej podstrony. To błąd, gdyż odnośnik do bieżącego adresu URL to podstawowy element implementacji Hreflangów. Kardynalnym błędem jest również umieszczanie Hreflangów wyłącznie na stronie głównej. Często osoby, które nie mają wiedzy na temat Hreflangów nie umieszczają ich dla stronach w domenach krajowych. Niektórzy właściciele witryn bądź też administratorzy wychodzą bowiem z założenia, że jeśli strona internetowa ma domenę krajową „pl”, wyszukiwarka sama domyśli się, że treść jest w języku polskim. Choć czasami faktycznie tak się dzieje, nie ma pewności, że robot Google się domyśli. Mając stronę internetową w paru wersjach językowych, koniecznie zadbaj zatem o odpowiednio sformułowane Hreflangi.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!