A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Content

Co to jest Content?

Być może słyszałeś wiele razy, że jakaś strona internetowa ma „dobry content” albo, że ktoś jest odpowiedzialny za tworzenie „contentu”. W tym artykule przedstawimy, czym dokładnie jest content, a także co to znaczy, że jest dobry i do czego jest on potrzebny. Pamiętaj, że to w dużej mierze od jakości contentu na stronie internetowej zależy pozycja w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Content – co to jest?

Content jako tłumaczenie z języka angielskiego to treść albo zawartość. Jest to pojęcie o przeciwstawnym znaczeniu do formy. Trzeba rozumieć go również jako ogólny sens. Content to również zawartość strony internetowej. Może on przyjmować wiele form. W formie podstawowej jest to oczywiście treść, na przykład artykuły i opisy w sklepach internetowych, grafiki, a także meta dane. Jednym słowem jest to zawartość całej strony internetowej, która jest widoczna dla użytkownika. Aktualnie do contentu zalicza się również komunikację za pomocą innych kanałów – na przykład mediów społecznościowych. Za content na stronie internetowej można uznać na przykład:

  • artykuły,
  • infografiki,
  • obrazy,
  • filmy,
  • opisy produktów w sklepie internetowym
  • cenniki,
  • oferty handlowe,
  • dane.

Content bardzo często jest wykorzystywany do zdobywania klientów na stronach internetowych. Jego celem może być także wyrażenie emocji bądź też dostarczenie informacji lub rozrywki.

Zobacz:  Teksty eksperckie

Content marketing – co to jest?

Content marketing to inaczej długotrwałe budowanie relacji z odbiorcami za pomocą wartościowej treści. Chodzi w tym przypadku zarówno o jej tworzenie, jak i dystrybucję, a także promocję. Dzięki content marketingowi możliwe jest zbudowanie z odbiorcą marki mocnej więzi.

Co to znaczy dobry content?

Dobry content jest nieoceniony dla właścicieli stron internetowych. Cytując słowa Billa Gates’a „Content is King”. Aby jednak wiedzieć, czym jest dobry content, czyli wysokiej jakości zawartość strony internetowej, trzeba wymienić podstawowe jego cechy:

  • przystępność,
  • aspekty merytoryczne,
  • unikalność,
  • regularne aktualizacje,
  • optymalizacja pod algorytmy wyszukiwarek (SEO).

Dobry content to zatem taki, który niesie ze sobą wartościowy przekaz i na przykład porusza określony temat w interesujący sposób. Przystępność oznacza, że treść jest zrozumiała dla przeciętnego użytkownika strony internetowej. Z kolei unikalność contentu oznacza, że konkretne treści są umieszczone wyłącznie na jednej witrynie. Algorytmy Gooogle zwracają bowiem dużą uwagę na tak zwany duplicate content i jeśli go zauważą, uznają stronę internetową za szkodliwą z punktu widzenia SEO. Regularne aktualizacje, czyli cykliczność treści także ma ogromne znaczenie zarówno dla użytkowników strony internetowej, jak i algorytmów wyszukiwarki. Jeżeli wszystkie powyższe czynniki są na wysokim poziomie, śmiało można określić content dobrym.

Przeczytaj także: Pozycjonowanie stron

Do czego potrzebny jest content?

Content wykorzystuje się po to, aby Twoja firma mogła się rozwinąć. Dzięki dobrej jakości zawartości strony internetowej, a także treści umieszczanych postów w mediach społecznościowych możliwe jest zbudowanie solidnego wizerunku, silnej relacji z odbiorcami, poszerzanie grona odbiorców, a także zwiększenie poziomu sprzedaży. Wartościowy content może być także bardzo dobrze zmonetyzowany.

Zobacz:  User Generated Content

Budowanie wizerunku poprzez content to zadanie między innymi influencerów. Oczywiście budować wizerunek można również za pomocą treści informacyjnych i grafik. Jeżeli jesteś tym zainteresowany, zdecyduj się na usługi jednej z topowych agencji SXO.

Bardzo ważne jest także nawiązanie silnych relacji z odbiorcami. Szczególnie w konkurencyjnych branżach. Pamiętaj też o tym, że dobry content daje możliwość poszerzenia grona odbiorców na przykład poprzez publikację interesujących wpisów blogowych i angażujących treści w social mediach. Dobry content jako narzędzie do zwiększania poziomu sprzedaży to na przykład: e-mail marketing i strony typu landing page. Przykładem monetyzacji contentu jest udział w programach partnerskich, a także sprzedaż płatnych produktów informacyjnych (na przykład kursów).

Maja Filipiak

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!