Czym jest email outreach?
Na skróty
Relacje mają ogromne znaczenie w biznesie. Metoda email outreach jest jedną z technik ich budowania. Jako skuteczne narzędzie zwiększa ona szanse na współprace, pozwala budować relacje i promować treści. Jeżeli chcesz pozwolić swojej marce się rozwijać, nie możesz pominąć kwestii email outreach. Sprawdź więcej informacji na temat tej techniki marketingu.
Co to jest email outreach?
Cold email outreach jest techniką marketingu bezpośredniego. Pozwala ona na wysyłanie spersonalizowanych wiadomości do wyselekcjonowanych odbiorców. To bardzo skuteczne narzędzie komunikacyjne, które sprawia, że marki docierają do przyszłych klientów oraz partnerów. Jednocześnie możliwe jest zwiększenie rozpoznawalności firmy.
Kampanie cold email outreach prowadzone są w segmencie B2B. Ich skuteczność często wynika z wykorzystania zasięgu adresatów — na przykład właścicieli stron, które mają doskonałą widoczność (dobrze zoptymalizowanych pod SEO), influencerów, youtuberów itd.
Zdj. 1. Przykład cold email outreach w języku angielskim
Źródło: https://www.siegemedia.com/marketing/outreach-email-template
Jakie cele ma outreach email?
Celem kampanii cold email outreach może być na przykład:
- generowanie leadów,
- zwiększenie sprzedaży,
- pozyskiwanie back linków (w ramach SEO Off Site),
- znajdowanie inwestorów oraz partnerów handlowych.
Wysyłając spersonalizowane wiadomości email, można zwiększyć zasięg oraz widoczność: artykułów, infografik, badań oraz video. To bardzo pomocne wtedy, gdy Twoja firma obrała za cel budowanie swojego zasięgu.
Jak wygląda dobry cold email outreach?
Dobry cold email outreach:
- ma chwytliwy nagłówek,
- jest spersonalizowany,
- ukazuje korzyści ze współpracy,
- ma konkretne i wyraźne Call to Action (wezwanie do działania),
- jest podpisany.
Już sam temat outreach emaila decyduje o tym, czy adresat otworzy wiadomość, pominie ją czy skasuje. Spersonalizowanie wiadomości sprawi, że odbiorca odczuje, iż jest ona kierowana do niego. W żadnym wypadku outreach email nie powinien wyglądać tak, jakby wysyłał go masowo automat. Podpis natomiast powinien być Twoją wizytówką.
Jakie są skuteczne praktyki cold email outreach?
Bardzo istotnymi aspektami przy tworzeniu kampanii email outreach jest wybór odbiorców oraz stworzenie treści. Najlepiej, gdy adresaci mieli już jakiś związek z oferowanymi produktami lub usługami. Odpowiednimi odbiorcami są często ci, którzy wyrazili już wcześniej zainteresowanie Twoją marką.
Treść powinna być natomiast jasna, zwięzła i wartościowa dla odbiorcy. Ważne jest, aby na samym początku określić, co chce się osiągnąć dzięki emailowi. Jasna komunikacja nie pozostawia miejsca na niedomówienia. Jednocześnie stwarza wizerunek klarownego partnera biznesowego. Odpowiednie praktyki obejmują wykorzystywanie przyciągających uwagę tematów. Nie mogą one jednak wprowadzać w błąd odbiorcy.
Jak mierzyć skuteczność cold email outreach?
Skuteczność kampanii email outreach można ocenić na podstawie parametrów, takich jak:
- wskaźnik otwarć,
- wskaźnik kliknięć,
- konwersje.
Wskaźnik otwarć to procent odbiorców, którzy otworzyli otrzymany element. Wysoki współczynnik wskazuje na to, że temat wiadomości był wystarczająco atrakcyjny. Wskaźnik kliknięć w linki zawarte w wiadomości jest natomiast bezpośrednim wyznacznikiem zaangażowania odbiorców oraz efektywności treści maila. Zaangażowanie to może przełożyć się na przykład na zapisanie na webinar lub dokonanie zakupu.
Ostatecznym celem większości kampanii email outreach jest przecież skłonienie odbiorcy do wykonania konkretnej akcji — konwersje. Monitorowanie konwersji daje więc wgląd w ostateczną efektywność kampanii w osiąganiu założonych celów biznesowych.
Zdj. 2. Strona internetowa narzędzia Woodpecker, które może wspierać email outreach
Źródło: https://woodpecker.co/solutions/cold-email-marketing-software/Jeżeli zainteresował Cię email marketing (więcej informacji na jego temat tutaj: https://semcore.pl/slownik/email-marketing/) i zależy Ci na budowie swojej marki, możesz skontaktować się z nami.