4
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Keyword advertising

Keyword advertising – co to jest i na czym polega?

Kiedy wyszukasz daną frazę w Google, najczęściej na górze wyników zobaczysz reklamy. Znajdują się tam odnośniki prowadzące do witryn, które najczęściej oferują produkty i usługi związane z danym zapytaniem. Przekaz jest skuteczny ze względu na powiązanie wyników wyszukiwania z zapytaniem internauty. Taka strategia reklamowa nosi nazwę keyword advertising. Sprawdź, co warto o niej wiedzieć.

Keyword advertising – co to jest?

To metoda reklamy w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Twoja marka może być promowana w wynikach Google po wyszukaniu przez użytkownika konkretnej frazy. Przykładowo, sprzedajesz obuwie i reklamujesz się na zapytanie „obuwie damskie jesienne”. Wtedy Twoja marka może być widoczna w wynikach oznaczonych jako sponsorowane, tak jak na poniższej grafice: 

Keyword advertising

Czy jednak samo skorzystanie z reklamy Google Ads gwarantuje, że to Twoja firma będzie widoczna w tych wynikach? Niestety nie ma takie gwarancji. Na tę samą frazę może promować się wiele innych marek. Czy wyświetlana będzie Twoja reklama, zależy przede wszystkim od maksymalnej kwoty, którą jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie. Jeśli konkurencja akceptuje wyższe stawki, to wtedy ona będzie widoczna w wynikach sponsorowanych. Taka forma jest ważnym uzupełnieniem dla SEO. Dzięki temu Twoja marka może być widoczna na dwóch pozycjach w top 10 Google. 

Keyword advertising a wybór odpowiednich słów kluczowych

To kwestia, która ma kluczowe znaczenie w tego typu kampaniach. Nietrudno wytypować najpopularniejsze frazy, które mogą Ci przynieść największy ruch. Głównym celem powinno być zastosowanie takich słów kluczowych, które przynoszą największy zwrot z inwestycji – charakteryzują się wysokim wskaźnikiem konwersji. Możesz wybrać bardzo konkurencyjne frazy, ale co z tego, skoro zapłacisz wysoką stawkę za każde kliknięcie. 

Narzędziem, które pomoże Ci zidentyfikować odpowiednie frazy, jest Planer słów kluczowych Google Ads. Dowiesz się z niego, jaka jest popularność poszczególnych fraz, tzn. ile razy są miesięcznie wyszukiwane. Możesz również użyć do tego zewnętrznych narzędzi, np. Senuto i Semstorm. Na pewno zwróć uwagę na frazy long tail, czyli składające się z co najmniej 3 słów. Średnio osiągają ok. 2,5 razy wyższą konwersję niż zapytania ogólne. Różnice między frazami long tail a ogólnymi pokazuje poniższa grafika: 

Keyword advertising

Źródło: https://profitworks.ca/blog/488-conversions-of-longtail-keywords-are-2-5x-higher-than-head-keywords

Keyword research wymaga szczególnej uwagi i monitorowania efektów działań. Źle dobrane słowa kluczowe obniżają skuteczność kampanii i wiążą się z przepalaniem budżetu. 

Koniecznie zwróć uwagę na branded keywords, czyli takie frazy, które zawierają nazwę marki lub słowa z nią powiązane. Nie chodzi wyłącznie o nazwę Twojej firmy, ale również produkty, które masz w ofercie. To bardzo ważne ze względu na wysoki wskaźnik konwersji takich fraz. Użytkownicy, którzy z nich korzystają, są bliscy podjęcia decyzji zakupowych. Załóżmy, że nie wyszukują frazy smartfony, tylko „iPhone 15 sklep”. Wiedzą już, czego chcą, ale prawdopodobnie szukają, gdzie mogą kupić dany produkt. 

Keyword advertising – gdzie prowadzić kampanie?

Istnieją różne systemy reklamowe, w których możesz promować markę w ramach kampanii na słowa kluczowe, ale zdecydowanie najpopularniejszym jest Google Ads. Przede wszystkim to wyszukiwarka, która ma blisko 90% udziału w światowym rynku. Za jej pośrednictwem na pewno dotrzesz do odbiorców oferty. Zapewnia mnóstwo narzędzi, dzięki którym łatwo będziesz monitorować skuteczność działań m.in. poprzez pomiar konwersji. Do tego do dyspozycji masz wiele rozwiązań, ułatwiających realizację skutecznej kampanii.  

Semcore

Oceń tekst

Średnia ocen 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak głosów - oceń jako pierwszy!