A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Branding

Co to jest branding?

Zbudowanie społeczności związanej z marką jest niezwykle istotne. Zarówno jeśli chodzi o zwiększenie sprzedaży, zaufania do brandu, jak i tworzenie spójnego wizerunku. Dzięki społeczności możesz osiągać doskonałe wyniki sprzedaży, a Twoja marka stanie się coraz bardziej popularna i ceniona. Czym jest branding i jak można zbudować społeczność wokół marki osobistej albo firmy? Jakie wpływ to zjawisko wywiera na marketing?

Co to jest branding? – Definicja

Branding to nadawanie marce konkretnych cech, z którymi ta będzie kojarzona. Pomocne w tym jest stosowanie różnych form marketingowych. Jest to strategia opracowana przez organizacje, aby pomóc ludziom szybko zidentyfikować i doświadczyć ich marki oraz dać im powód do wyboru ich produktów zamiast produktów konkurencji, poprzez wyjaśnienie, czym ta konkretna marka jest, a czym nie jest.

Celem brandingu jest przyciągnięcie i utrzymanie lojalnych klientów oraz innych interesariuszy poprzez dostarczanie produktu, który jest zawsze zgodny z tym, co obiecuje marka.

Pojęcie branding jest ściśle powiązane z brand marketingiem. Więcej na ten temat przeczytasz w artykule na naszym blogu: Co to jest brand marketing?

Dlaczego branding jest ważny?

Branding jest ważny, ponieważ nie tylko wywiera niezapomniane wrażenie na konsumentach, ale także pozwala klientom wiedzieć, czego mogą oczekiwać od firmy. Jest to sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji i wyjaśnienie, co takiego oferuje konkretna organizacja. Wiele firm nadaje swoim markom ludzkie cechy, aby przyciągać odbiorców. Nie mniej ważnym elementem pozostaje opracowanie brand purpose, czyli wyższego celu organizacji.

Zobacz:  Crowdsourcing

Istnieje wiele obszarów, które są wykorzystywane do budowania marki, w tym reklamy fizyczne i online, SEO, czy reklamy Google Ads wraz z reklamami w social mediach. Wykorzystuj poszczególne kanały marketingowe, aby docierać do odbiorców.

branding

Co warto wiedzieć o brandingu?

Przedstawiamy najważniejsze informacje o brandingu. To kwestie, o których musisz pamiętać, szczególnie jeśli kompleksowo podchodzisz do marketingu w swojej firmie:

  • Proces ciągły – branding nigdy się nie kończy. Ludzie, rynki i firmy stale się zmieniają, a marka musi ewoluować, aby dotrzymać im kroku.
  • Identyfikacja  – branding to zorganizowany proces, w którym należy najpierw określić. Ustal, kim Twoja marka ma być dla odbiorców. Określ, z jakimi cechami będzie kojarzony brand.
  • Marketing – wykorzystaj kanały marketingowe, które będę efektywne. W e-commerce doskonale sprawdza się pozycjonowanie stron. Dodatkowo zbuduj społeczność w social mediach.
  • Postrzeganie marki – jest to skojarzenie, jakie dana osoba ma w swoim umyśle na temat Twojej marki. Postrzeganie to jest wynikiem procesu budowania marki (brandingu).

Techniki brandingowe – jak budować społeczność wokół marki?

Przedstawiamy techniki, które wspierają branding. Dzięki nim możesz budować społeczność i przedstawiać markę jako konkretny organizm z określonymi cechami.

Dyskusje

Ciekawe rozmowy, które rozbudzają świadomość na temat danej marki, to jeden ze sposobów na stworzenie zgranej społeczności. Możesz je tworzyć na wielu platformach – Faceboock, Linkedin, fora internetowe, Instagram. Zachęcenie odbiorców do udziału w dyskusji, przedstawienie własnego zdania, historii czy dzielenie się doświadczeniami zawsze działa. Musisz dopasować to do swojej branży i zawsze jest sposób na zrobienie tego w profesjonalny i efektywny sposób. Sklep meblowy może zapytać o zabawne historie, które przytrafiły się podczas składania mebli. Restauracja zaproponuje podzielenie się opowieściami o wpadkach w kuchni. Jest mnóstwo możliwości na wymyślenie ciekawego tematu, który sprawi, że wiele osób będzie chciało o tym rozmawiać, udostępniać Twój post i dzielić się z innymi oznaczając nowe osoby. Po takich jednorazowych akcjach profile firm zawsze zyskują nowych fanów. Jednak nie można zatrzymywać się wyłącznie na tym. Należy zapewnić odbiorcom ciągły content, aby zostali na stałe. Dlatego przed wprowadzeniem takich działań warto jest stworzyć strategię, opartą o plany marketingowe na wiele miesięcy. Muszą one uwzględniać wszystkie kanały komunikacji z odbiorcami.

Zobacz:  Brand Safety

Porady

Porady i wskazówki są bardzo popularne. Odbiorcy treści chętnie będą zaglądali na Twojego bloga, na którym będziesz udostępniać ciekawe i sensowne wskazówki. Pamiętaj aby pytać o metody radzenia sobie z różnymi sytuacjami swoich odbiorców. Jeśli masz sklep z narzędziami ogrodniczymi, to możesz opisać sposoby na aranżacje przestrzeni. Wystarczy, że podlinkujesz na swoim profilu na Facebooku tekst blogowy, a w samej treści posta poprosisz o zdjęcia i opisy tego, w jaki sposób Twoi odbiorcy zaaranżowali przestrzeń w swoim ogrodzie. W efekcie otrzymasz wiele komentarzy, rozpocznie się dyskusja i ludzie będą sobie doradzać. Dzięki temu możliwe jest tworzenie społeczności, która będzie sobie pomagać, a przy okazji zwróci uwagę na Twoje produkty.

Newsletter

Spersonalizowany newsletter może być dobrym sposobem na przyciągnięcie, ale i zatrzymanie społeczności. Poprzez niego możesz organizować konkursy, przeprowadzać ankiety oraz informować o specjalnych promocjach czy też przeprowadzać storytelling. Dzięki temu możesz mocno angażować społeczność, która chętnie będzie zapoznawała się z Twoimi materiałami oraz produktami. Warto wziąć pod uwagę personalizację maili.

Zniżki dla wybranych

Warto nagradzać aktywnych użytkowników zniżkami na produkty znajdujące się w Twoim sklepie internetowym. Dzięki temu zwiększysz sprzedaż, wiele osób zechce bardziej interesować się Twoją marką. Możesz oferować także zniżki dla osób, które zechcą podzielić się swoimi doświadczeniami z danej kategorii czy po prostu zechcą zagłosować w Twojej ankiecie. Pomysłów jest mnóstwo, jednak bony zniżkowe zawsze działają pozytywnie. Jeśli sprzedajesz produkty dobrej jakości, to mnóstwo osób po pierwszym zakupie ze zniżką, zechce kupować Twoje produkty częściej.

Zobacz:  Ambush Marketing

Podsumowanie

Branding w każdej branży, także e-commerce, jest niezwykle ważny. Warto skupić się na tym, aby skupiać wokół marki wiele osób, które będą się do niej stopniowo przywiązywały. Dzięki temu dana firma zyska sławę, renomę i zwiększy sprzedaż.

FAQ dotyczące brandingu

Co to jest branding?

Branding to czynności podejmowane przez firmę, których celem jest nadanie marce konkretnych cech. To z nimi organizacja, produkty i usługi będą kojarzone przez odbiorców.

Jak wdrożyć branding w firmie?

Branding może być realizowany przy pomocy wielu kanałów marketingowych. Wykorzystuje się do tego social media, pozycjonowanie strony, czy płatne kampanie reklamowe.

Jak budować społeczność wokół marki?

Do budowania społeczności wokół marki warto wykorzystywać dialog. Należy tworzyć punkty styku z marką, aby odbiorcy mogli systematycznie komunikować się z brandem.

Krystian Fijał

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!