Co powinna zawierać idealna reklama?
4 min
4 min
Na skróty
Jeśli chcesz zaistnieć w sieci, zainteresować szerokie grono odbiorców swoją ofertą, zdobyć rozgłos, reklama w internecie będzie jednym z bardzo ważnych aspektów Twojej działalności. Google Ads, Facebook Ads, reklamy na Instagramie, Pintereście czy YouTubie – możliwości jest coraz więcej, także w zakresie samego tworzenia promocyjnych treści – wyboru formy przekazu, dodatkowych elementów, budowaniu zaangażowania odbiorców itd. Jak w tym wszystkim się nie pogubić? Na co zwrócić szczególną uwagę, jeśli zależy Ci na wysokiej jakości i, przede wszystkim, skuteczności przekazu reklamowego?
Czy istnieje idealna reklama? Z pewnością istnieją pewne cechy, które uwzględnione w przekazie reklamowym znacznie przybliżają końcowy efekt do takiego, który uznalibyśmy za niemal perfekcyjny. W tym przepisie na sukces należy uwzględnić następujące składniki:
• Język
Powinien być odpowiednio dostosowany do danej grupy odbiorców, zrozumiały, perswazyjny, konstruowany w ten sposób, aby przyciągać uwagę, budzić emocję, konkretne, skojarzenia, skutecznie przekonywać o korzyściach płynących z zakupu.
• Treść
Treść reklamy powinna intrygować i zapadać w pamięć. Staraj się wykorzystać oryginalny pomysł, nie bój się eksperymentów – Twoim celem jest wyróżnienie się w branży, wykorzystuj więc potencjał nietypowych, nowatorskich konceptów. Zadbaj o chwytliwy nagłówek, wyjaśnij, co jest unikalnego w Twojej ofercie, dlaczego Twój produkt/usługa jest lepszy od innych, dostępnych na rynku itd.
• Grafiki
Twoja grafika powinna nie tylko wyróżniać się jakością, przemyślaną kolorystyką, kompozycją itd., ale także budzić zainteresowanie odbiorców, przekazywać właściwy komunikat, odpowiednio łączyć się z pozostałymi elementami reklamy, zapadać w pamięć.
• Wartość dla odbiorcy
W swoim przekazie reklamowym musisz jasno przekazać informację na temat korzyści, jakie płyną z zakupu Twojego produktu lub usługi, jaką wartość niosą one dla potencjalnego klienta, musisz zbudować konkretną motywację do zakupu. Możesz do tego wykorzystać treść nagłówka, grafikę – nie m to znaczenia, który element wybierzesz, ale koniecznie pamiętaj o uwzględnieniu tej kluczowe sugestii.
• Call to Action
Na koniec – pamiętaj o wezwaniu do działania. W dowolnej formie (wizyta na stronie, pobranie kuponu zniżkowego, dokonanie zakupu etc.) wskaż odbiorcy, co dokładnie powinien zrobić.
Jednym z najpopularniejszych rozwiązań, po jakie sięga się obecnie w przypadku promowania dowolnej oferty w sieci, jest Google Ads. Jak przygotować idealną reklamą w tym kanale? Między innymi, wykorzystując poniższe wskazówki.
• Dostosuj kampanię do swojego budżetu i odbiorców, przemyśl cele
Bierz pod uwagę, ile chcesz zainwestować w daną kampanię, jaki konkretnie efekt chcesz osiągnąć – zwiększenie sprzedaży, poprawa ruchu na stronie, wizerunku marki itd. Na etapie planowania uwzględniaj specyfikę swoich odbiorców, ich gusta, nawyki, zainteresowania etc.
• Pamiętaj o strukturze kampanii, wypełnij całą dostępną treść reklamy
Zorganizuj swoje konto, ustalaj kampanie i podległe im grupy reklam. Przemyśl harmonogram, lokalizacje, dzienne budżety. Maksymalnie wykorzystuj potencjał każdej reklamy, wypełniając wszystkie pola informacyjne – nagłówki, opisy itd.
• Użyj odpowiednich słów kluczowych
Zdobądź konkretną wiedzę na temat tego, jak Twoi odbiorcy wyszukują informacji w sieci i wykorzystaj to w precyzyjnym doborze słów kluczowych. Skorzystaj z pomocnych narzędzi – planerów słów kluczowych.
• Uwzględniaj rozszerzenia
Rozszerzenia (lokalizacji, cen, aplikacji, wiadomości w witrynie, objaśnień etc.) mogą podnieść efektywność Twoich reklam, zwiększyć ich widoczność, pozwalają udostępnić więcej informacji o ofercie, przez co podnoszą klikalność reklam, dlatego absolutnie ich nie pomijaj.
• Ucz się na błędach
Im więcej testów wykonasz w zakresie kampanii Google Ads, tym szybciej nauczysz się, jak je skutecznie optymalizować i poprawiać ich skuteczność, dlatego regularnie monitoruj wyniki i udoskonalaj je metodą prób i błędów.
Równie popularną metodą reklamy w internecie są Facebook Ads. Decydując się na to rozwiązanie, bierz pod uwagę takie elementy, jak:
• Wykorzystaj w pełni potencjał targetowania
Facebook oferuje atrakcyjne opcje w tym zakresie. Możesz wybrać grupę odbiorców określoną według płci, lokalizacji, zainteresowań, wieku, używanego języka, zachowań etc., wykorzystaj to!
• Przemyśl wybór formatu
Reklama video, w formie obrazu, karuzeli obrazów, materiału błyskawicznego itd. – także i tutaj prezentuje sporo opcji. Weź pod uwagę cel Twojej kampanii, upodobania swoich odbiorców itd. i dokładnie przemyśl, która forma reklamy sprawdzi się najlepiej w Twoim przypadku.
• Zoptymalizuj każdy element reklamy
Rób to z pomysłem i na bazie konkretnych danych. Każdy nagłówek, opis, call-to-action, obraz, materiał video itd. musi prezentować odpowiednią jakość, być przygotowany przez profesjonalistów, świetnie prezentować się na urządzeniach mobilnych – bierz to pod uwagę.
• Testuj różne rozwiązania
Podobnie jak w przypadku Google Ads, także i tu – praktyka czyni mistrza. Aby się przekonać, jak wycisnąć z Facebook Ads wszystko, co się da i uzyskać jak najlepszy zwrot z inwestycji, testuj i sprawdzaj różne rozwiązania, opcje targetowania, rodzaje reklam, a wtedy z pewnością osiągniesz swoje cele.
Google Ads i Facebook Ads to nie jedyny opcje, jakie powinieneś brać pod uwagę, jeśli interesuje Cię reklama w internecie. Warto uwzględnić w swojej strategii marketingowej także inne popularne i skuteczne metody promocji, takie jak:
To świetne narzędzie dla tych, których interesują zaawansowane metody targetowania. Serwis pozwala na korzystanie z takich formatów reklamowych, jak np.: obraz, film, Instagram Stories czy reklamy karuzelowe. Instagram Ads świetnie sprawdzają się w budowaniu rozpoznawalności marki, można z nich korzystać przy ograniczonym budżecie i z łatwością monitorować efekty.
Reklama w Pintereście opiera się przede wszystkim na treściach graficznych, istnieje jednak możliwość sięgnięcia po różnorodne opcje, jak: promowane piny, karuzele zdjęć, reklama video czy piny aplikacji. Pinterest Ads sprawdza się przede wszystkim w branży e-commerce z racji specyfiki serwisu stawiającego na wymianę różnorodnych inspiracji, zainteresowań czy hobby.
Serwis znacząco różni się od powyższych z racji biznesowego i profesjonalnego charakteru, dlatego też nieco inaczej wygląda specyfika reklam. Wciąż możemy korzystać z różnych formatów (zdjęcie, grafika, tekst, video, ale i wiadomość, Spotlight LinkedIn czy oferta pracy), ale zmieniają się np. opcje targetowania (z racji pełnionego stanowiska, kompetencji, doświadczeń, ukończonych szkół, przynależności do grup itd.). Po LinkedIn Ads warto sięgnąć w przypadku chęci pozyskania wartościowych pracowników, targetowania na konkretnych odbiorców B2B czy zainteresowania swoją witryną określonych odbiorców z danej branży.
Twitter to nie tylko opiniotwórczy serwis, to także miejsce, w którym istnieje szansa na wypromowanie marki, jeśli tylko robi się to umiejętnie i trafia do swojej niszy. Do wyboru reklamy np. w formie tweetów, video, promowanego konta czy trendów. Można korzystać z urozmaiconego targetowania, kampanii sprzedażowych, nastawionych na generowanie leadów czy zwiększanie zasięgu.
Opcji reklamowych jest znacznie więcej. Jeśli nie jesteś pewien, które z nich mogą sprawdzić się w przypadku Twojej formy działalności i grupy odbiorców, skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji marketingowej.