A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Algorytm Google Panda

Czym jest Algorytm Google Panda?

Jeżeli prowadziłbyś stronę internetową i publikował na niej przypadkowe treści, nie mógłbyś zdobyć wysokiej pozycji w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Dlaczego? Otóż za pozycjonowanie stron internetowych odpowiadają algorytmy Google, które analizują witryny pod kątem ich jakości. Dobrze ocenione strony www są promowane, natomiast do słabo ocenionych mało kto dociera. Sprawdź, czym jest algorytm Google Panda.

Jak działa algorytm Google Panda?

Google Panda to algorytm skupiający się na analizie treści na stronach internetowych i wyróżnianiu tych, które są wartościowe dla użytkowników.

Liczba funkcjonujących stron internetowych rośnie w gigantycznym tempie. Właściciele tych witryn walczą o wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. Twórcy wyszukiwarki postanowili zatem stworzyć algorytmy, które będą stały na straży przestrzegania wytycznych Google. Strony internetowe mogą być nagrodzone podniesieniem pozycji w wynikach wyszukiwania lub ukarane obniżeniem jej. Jeżeli właściciele witryn chcą pozycjonować wysoko swoje witryny, powinni zapoznać się z działaniem algorytmu Google Panda.

Muszą również przestrzegać zasad dotyczących SEO (ang. Search Engine Optimization). Dla algorytmu Google Panda liczy się przede wszystkim zawartość strony internetowej. Chodzi tutaj nie tylko o treść, ale również grafiki, pliki wideo, a także inne elementy witryny.

Liczą się zatem między innymi:

  • unikalność treści,
  • odpowiednia długość,
  • naturalność,
  • autentyczność,
  • zaangażowanie użytkowników.

Absolutnym wrogiem dla algorytmu Google Panda jest na przykład duplikacja treści, teksty, które nie angażują odbiorcy, sztuczne nasycenie frazami kluczowymi (ang. keyword stuffing), automatycznie generowane treści, a także nadmiar reklam na stronie internetowej.

Zobacz:  FAQ schema

Pamiętaj zatem, że algorytm Google Panda cały czas działa. W związku z tym stworzenie jednokrotnie wartościowego contentu na stronie internetowej nie daje właścicielowi witryny pełnego sukcesu. Konieczna jest bowiem między innymi regularna aktualizacja jakościowej treści.

Dla opisywanego w tym artykule algorytmu liczy się zawartość strony internetowej, a nie jej wielkość. Podejmując przypadkowe działania na witrynie, nie można osiągnąć spektakularnych efektów. Z tego powodu właściciele firm, których strony internetowe znajdują się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania, inwestują w marketing internetowy.

Warto wspomnieć również o tym, że algorytm Panda źle ocenia witryny, których właściciele wybierają drogi na skróty. W związku z tym kopiowanie treści albo tworzenie tekstów bez wartości merytorycznej i niechlujstwo językowe to przykłady działań, które kompletnie się nie opłacają. Zdecydowanie je odradzamy posiadaczom stron internetowych.

Algorytm Google Panda – co to jest

Po co został stworzony algorytm Google Panda?

Jeszcze kilkanaście lat temu popularne były tak zwane farmy treści. Były to strony internetowe, które generowały content o niskiej jakości. Teksty te dotyczyły tematów, które znajdowały się w danym momencie na topie. W trosce o to, aby w wynikach wyszukiwania pojawiały się jedynie wartościowe strony internetowe, twórcy Google postanowili stworzyć algorytm Panda. Jego celem od samego początku było ograniczenie widoczności witryn, w których treść jest po prostu słaba. Oczywiście w parze z tym działaniem idzie również poprawa widoczności stron, które mają wysokiej jakości zawartość.

Co prawda szczegółów działania algorytmu Panda nie upubliczniono, gdyż jest to tajemnica twórców wyszukiwarki, jednak wiadomo, co można zrobić, aby strona była wysoko pozycjonowana. Konieczne jest przestrzeganie zasad SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli optymalizacja strony internetowej pod kątem algorytmów Google mając na uwadze treść.

Zobacz:  Content Gap

Google Panda zdecydowanie poprawił komfort użytkowników wyszukiwarki. Dużo łatwiej jest bowiem trafić im dokładnie do takich treści, których oczekują. Cokolwiek publikujesz na stronie – rób to świadomie, a najlepiej zaufaj ekspertom marketingu internetowego.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 4,5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak głosów - oceń jako pierwszy!