Czym są instastories na Instagramie?
Na skróty
Instagram to jeden z największych serwisów społecznościowych na świecie. Korzysta z niego ponad 2,4 miliarda użytkowników na całym świecie. Jedną z nowszych funkcji, które szybko zyskały uznanie wśród korzystających z Instagrama są instastories. Co to jest instastory? Jak można wykorzystać Instagram Stories w biznesie?
Zdj 1. Instastories to jedna z opcji Instagrama, która przydaje się w marketingu
Źródło: https://pixabay.com/photos/instagram-ig-smartphone-cellphone-5409107/
Marketing na Instagramie cieszy się niesłabnącą popularnością. To element digital marketingu, który pozwala wyróżnić się w różnych grupach docelowych. Instagram jest popularny zarówno wśród osób młodszych, jak i starszych, konkretnie ukierunkowanych odbiorców. Znajduje swoje zastosowanie w promocji marek z sektora lifestyle czy beauty.
Instastory – co to? Co to jest Instagram Stories?
Jeżeli marka chce skutecznie promować swoje produkty na Instagramie, musi znać bieżące trendy. Jedną z nowszych propozycji publikacji contentu dla użytkowników jest instastory. Co to takiego? Jak działa tego rodzaju funkcja?
Instastory znane jest także jako instastories lub (tu oficjalna nazwa) Instagram Stories. Jak sama nazwa wskazuje, polega na pokazywaniu różnego rodzaju przeżyć i historii za pośrednictwem serwisu Instagram. Do obrazowania swoich historii używa się zdjęć, filmów i animacji, których długość nie przekracza łącznie 60 sekund.
Początkowo instastory miało zaledwie 15 sekund, ale Instagram zdecydował się na wydłużenie tej opcji. Co istotne, instastories po 24 godzinach znikają z profilu twórcy. Jeżeli ten chce zachować swoją relację, powinien zapisać ją w zakładce „wyróżnione”.
Instastories Instagram – jak używać? Jakie ma możliwości?
Instastories ma różnego rodzaju funkcje, które można wykorzystywać podczas przygotowywania treści. Umożliwia m.in. tworzenie ankiet, hashtagów, publikowanie lokalizacji i gifów, dodawanie archiwalnych materiałów, oznaczanie innych użytkowników itd.
Samo przygotowanie instastory nie jest skomplikowane i powinien poradzić sobie z nim nawet mało zorientowany użytkownik. Jak stworzyć instastories?
- Otwórz aplikację Instagrama na swoim smartfonie z Androidem lub iOS. W wersji desktopowej nie można publikować instastories.
- Kliknij zdjęcie profilowe w lewym, górnym rogu. Zdjęcie powinno być oznaczone jako „Twoja relacja”.
- Nagraj wideo lub wykonaj zdjęcie, które będzie publikowane w Twojej relacji na Instagramie.
- Możesz wybrać dodatkowe opcje jak wspomniane wcześniej gify, hashtagi, oznaczenia itd.
- Instastories udostępnia także inne opcje. Wśród nich są np. relacje na żywo, tworzenie tzw. kolaży zdjęciowych albo boomerangów.
Możliwości i funkcje instastories są naprawdę szerokie. Dzięki temu instastory w biznesie jest bardzo cenionym narzędziem. W jaki sposób można wykorzystać tę funkcję Instagrama w promowaniu swojej firmy, produktów lub usług?
Zdj 2. Zdjęcia publikowane w Instastories wyświetlają się po kliknięciu w zdjęcie profilowe
Źródło: https://pixabay.com/illustrations/instagram-likes-social-media-7486922/
Czy i jak wykorzystywać instastories w reklamie marki?
Przede wszystkim pamiętaj, że Instagram Stories to narzędzie o bardzo dużej popularności wśród użytkowników. Dynamiczne formy wideo i zdjęcia, które znikają w ciągu 24 godzin są częściej wyświetlane niż statyczne, publikowane „na stałe” treści. Są dobrze widoczne na IG i wskazują użytkownikowi, że powinien zobaczyć daną treść, nim zniknie ona z portalu.
Instastories są warte wykorzystania pod kątem marketingu ze względu na ekskluzywność materiału, możliwość interakcji z użytkownikiem (quiz lub ankieta), prostą realizację, a także dodatkowe opcje, takie jak transmisje na żywo.
Relacje na IG są narzędziem przydatnym w czasie Real Time Marketingu (nawiązanie do bieżących wydarzeń przez określone narzędzia marketingowe), podczas prezentowania nowych ofert i promocji w marce oraz w celu skrócenia dystansu między marką i odbiorcą. Badania pokazują, że Instagram Stories pozytywnie wpływają na budowanie wizerunku firmy, szczególnie wśród młodszej grupy odbiorców. Co więcej, regularna (przynajmniej 10-15 razy w miesiącu) instastories przekłada się na znaczną popularność konta IG danej marki. Z pewnością warto więc wykorzystywać stories w działaniach promocyjnych.