Czym są wykluczające słowa kluczowe?
Na skróty
Często zaczynając działać w świecie internetu skupiamy się na tym, żeby SEO pomagało nam w wyświetlaniu wybranych reklam, jednak nie tylko to ma znaczenie. Dziś możemy skupić się również na tym, by na pewne frazy nasza reklama nie wyświetlała się. To istotna kwestia w sytuacji, w której nie chcemy się ujawniać przy niewłaściwych, w naszym odczuciu, słowach kluczowych.
Wykluczające słowa kluczowe – czym są?
Wykluczające słowa kluczowe są jednymi z nielicznych wykluczeń, które należy uznać za dobre. Jak wiemy słowo wykluczenie nie kojarzy się z niczym pozytywnym. W życiu codziennym mamy całe mnóstwo przykładów, które moglibyśmy podać, by pokazać, że całe zjawisko wykluczenia jest powszechnie uznawane za negatywne. W świecie internetu, a dokładniej, gdy mowa o SEO przy pozycjonowaniu stron i reklam internetowych wykluczenie należy uznać za coś pozytywnego.
Każdy użytkownik internetu przeszedł przez sytuację, w której szukając konkretnej rzeczy w sieci trafiał na reklamy, które nie wiązały się z tym czego szukał. Dlatego tak istotne jest, by zadbać o to na swojej witrynie internetowej, by faktycznie wybrać nie tylko frazy kluczowe, które będą przyciągały na naszą stronę, ale też nie zapominać o wykluczających słowach kluczowych.
Kiedy nie chcemy, żeby jakieś słowa wywoływały naszą reklamę, czy też naszą stronę do tablicy, czyli nie chcemy, żeby reklama/strona pojawiała się na konkretną frazę w wyszukiwarce, musimy zwrócić na tę kwestie uwagę.
Co warto wiedzieć o wykluczających słowach kluczowych?
Język polski to język pełen słów, które mają wiele znaczeń, przez co kontekst ich użycia jest bardzo istotny. Należy, więc zastanowić się nad tym, w jakim kontekście my używamy poszczególnych słów i z której strony chcemy ugryźć tematykę znajdującą się na naszej stronie.
Dla jednych banał, bułka z masłem, a dla innych nie do końca prosty temat. Ci drudzy jednak zazwyczaj mają osoby od obsługi swoich stron, więc też nie będzie problemu z tym, by wspomnieć o tym, że pewne frazy mają zostać wykluczone. Zresztą, jeżeli współpracujesz z profesjonalistami, to sami wspomną o tym, że poza słowami, które mają przyciągać będzie trzeba również zważać na kontekst i wybrać frazy wykluczające, na które nasza strona nie będzie reagowała.
Korzyści ze stosowania wykluczających fraz kluczowych
Patrząc na całe SEO musimy patrzeć na nie całościowo. Sporo osób pamięta o kwestiach związanych z frazami kluczowymi, pamięta też o tym, żeby nie umieszczać ich w nadmiarze, zwraca uwagę na długość tekstu oraz na to, w jaki sposób podchodzi się do tematu. Jednak często zapomina się o wykluczaniu SEO. Dlaczego? Z prostych przyczyn. Wiele osób uważa, że nawet, jeśli reklama, czy strona pokaże się użytkownikowi internetu i nie będzie ona odpowiadała faktycznie temu, o co pytał, to i tak nic się nie stanie.
Jednak na chwilę odwróćmy sytuację.
Sami jesteśmy użytkownikami internetu i zdarza nam się wpisać jakieś słowa w wyszukiwarce. Pojawia się reklama, która kusi wpisanymi przez nas słowami, wchodzimy w nią i okazuje się, że to zupełnie nie to czego szukaliśmy. Jesteśmy, w najlepszym przypadku, zawiedzeni i szukamy dalej, w najgorszym bardzo zdenerwowani, to najbardziej cenzuralne określenie, i dajemy opinie, że reklama jest nieprzydatna, że nie tego szukaliśmy i dlaczego ta reklama pojawiła się na takie zapytanie?
Zresztą takie rzeczy dzieją się nie tylko, gdy chcemy coś kupić. Na pewno mieliście takie sytuacje, że czytaliście cały artykuł a tam owszem może w jednym zdaniu padły słowa, które zostały przez was wpisane w wyszukiwarce, ale tekst nie wiązał się z tym czego poszukiwaliście.
W takiej sytuacji ani produkt, ani usługa, ani firma nie będą się dobrze kojarzyły. Dlatego tak istotne jest to, żeby przy pewnych zbitkach słownych konkretny produkt, czy też konkretny artykuł nie pojawiał się, czy to w reklamach, czy też w wysokich pozycjach w wyszukiwaniu.
Ważne, żeby na naszą stronę trafiały osoby, które szukają konkretnych treści, treści, które chcemy faktycznie przekazać. Ważne jest również to, żeby na stronach naszych sklepów internetowych pojawiali się klienci, którzy rzeczywiście są zainteresowani produktami, które oferujemy.
Stąd też tak ważne jest, żeby pamiętać o wykluczających słowach kluczowych, bo one pomagają jeszcze lepiej pozycjonować nasze strony i sklepy internetowe.
To dzięki nim będziemy pewni, że trafią do nas właściwi ludzie.
Wykluczające słowa kluczowe – podsumowanie
W związku z tym, że SEO to temat rzeka i nie sposób nauczyć się wszystkiego dzięki krótkiemu filmikowi poradnikowemu, warto zainwestować w profesjonalistów. Mając swoją stronę internetową nie musisz znać się na wszystkim, nie musisz wiedzieć, że istnieje coś takiego jak wykluczające słowa kluczowe. Musisz jedynie znaleźć ludzi, którzy będą w stanie zadbać o to, by twoja strona była prowadzona we właściwy sposób. A nawet, jeśli