A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
R
S
T
U
V
W
Z
Ś
Semcore Słownik Targetowanie

Co to jest targetowanie?

W tym artykule dowiesz się między innymi, czym jest targetowanie, hipertargetowanie, a także targetowanie reklam. Opiszemy Ci również, jaki wpływ mają ich konkretne typy na konwersje. Dzięki tej wiedzy będziesz wiedział, jak docierać do szczegółowo dopasowanej grupy odbiorców.

Czym jest targetowanie reklam?

Targetowanie reklam to kierowanie komunikatów promocyjnych do określonego grona odbiorców. W ten sposób możliwe jest optymalizowanie konwersji, ponieważ reklamy są wyświetlane przez konkretnych użytkowników, potencjalnie zainteresowanych ofertą.

Opisywany termin dotyczy optymalnego doboru konsumentów. To dzięki targetowaniu wyświetlają się im określone treści reklamowe. Polega ono na dystrybuowaniu przekazów starannie dobranym odbiorcom. W związku z tym specjaliści, którzy są za nie odpowiedzialni, biorą pod uwagę między innymi:

  •       płeć,
  •       wiek,
  •       potrzeby i nawyki zakupowe,
  •       miejsce zamieszkania,
  •       zainteresowania.

Ekspert od targetowania powinien jak najlepiej zdefiniować grupę docelową. Im lepiej bowiem jest ona określona, tym wyższy jest współczynnik konwersji, czyli sprzedaży.

To kluczowe zadanie nie jest jednak proste. Konieczne jest gruntowe przeanalizowanie danych. Jeżeli zależy Ci na tym, aby docierać ze swoimi kampaniami reklamowymi do jak najlepiej dopasowanej grona odbiorców, skorzystaj z usług agencji SXO.

Zobacz:  Facebook Attribution

Hipertargetowanie – co to jest?

Hipertargetowanie jest określeniem docelowej grupy odbiorców za pomocą mediów społecznościowych. Platformy mediów społecznościowych dają bazę miliardów aktywnych użytkowników. Podają oni bowiem swoje dane, a zarazem zdradzają własne zainteresowania oraz preferencje. Nie jest zatem przypadkiem, że marketing za pośrednictwem Facebooka Ads ma tak wiele możliwości targetowania.

Pamiętaj o tym, że hipertargetowanie daje Ci następujące korzyści:

  •       skuteczność działań,
  •       niski koszt reklam,
  •       możliwość pozyskiwania potencjalnych klientów.

Co to jest targetowanie?

Przeczytaj także: SXO oraz SEO

Typy targetowania a konwersje

Możliwe jest targetowanie za pomocą dwóch sposobów: reklama behawioralna i kontekstowe targetowanie reklam. W pierwszym przypadku grupy docelowe zostają wyodrębnione na podstawie zachowań użytkowników na konkretnej stronie internetowej. Analitycy biorą pod uwagę między innymi: analizę haseł kluczowych, kliknięcia w linki i liczbę odsłon. Drugi rodzaj to targetowanie kontekstowe, czyli takie, w którym bazą jest zainteresowanie użytkowników. W pierwszym wariancie reklama jest trafia do dokładnie wykreowanego profilu klienta. W drugim przypadku serwisy internetowe wyświetlają komunikaty w odniesieniu do określonych fraz kluczowych.

Targetowanie behawioralne a retargeting

Targetowanie behawioralne to metoda, która nazywana jest również “reklamą behawioralną”. Bardzo często wybieraną taktyką reklamową spośród taktyk behawioralnych jest retargeting. Oznacza to wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły konkretną witrynę w sytuacji, gdy już ją opuściły. Wspomniana taktyka wykorzystuje behawioralne targetowanie, a dzięki temu możliwe jest dostarczenie idealnie dopasowanej treści odpowiednim osobom. Jeżeli zatem dla przykładu niedawno oglądałeś na stronie internetowej klawiatury komputerowe, całkiem prawdopodobne, że niedługo na ekranie Twojego urządzenia będą pojawiać się reklamy dotyczące tego typu produktów.

Zobacz:  Reklama komercyjna

Czym jest targetowanie predykcyjne?

Targetowanie predykcyjne to efekt ewolucji targetowania behawioralnego. Tego typu działanie jest określanie również marketingiem predykcyjnym. Wspomniana forma marketingu wykorzystuje nie tylko dane przeglądania sieci z targetowania behawioralnego, ale również zewnętrzne dane od partnerów. Dodatkowo targetowanie predykcyjne jest wspierane za pomocą sztucznej inteligencji. Potrafi ona tworzyć powiązania między zachowaniami użytkowników na stronach internetowych, a także identyfikować produkty powiązane, które mogą wzbudzić uwagę kupujących.

Pamiętaj, że targetowanie jest podstawą działań marketingowych i żeby reklama Twojej firmy była skuteczna, trzeba skorzystać z usług ekspertów w tej dziedzinie.

Semcore

Zobacz powiązane frazy

Oceń tekst

Średnia ocen 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak głosów - oceń jako pierwszy!